Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op zoek naar

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • op zoek naar

    een vriendin van me is een studente grafische vormgeving en is op zoek naar een digitale camera. Gevraagd naar specifieke kenmerken (zoom, macro, verwisselbare lenzen, ..) antwoordde ze me dat het een overall-goeie camera moest zijn.

    Echter, 1 zaak was zeker: capabel om degelijke A3-afdrukken te maken.

    Wie kan me vertellen of hij/zij dat kan met zijn camera ?

    ToM.

    <font size="1" color="darkgray">Edited by - tom314 on 29 August 2002 10:38:55</font>
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

  • #2
    ToM, koop ze nen D60 of nen D1 met verwisselbare lenzen. De D60 geeft in zijn beste resolutie beelden van 108 cm op 72 cm, daar zit wel een A3'tje in denk ik.

    Een ander prima toestel is de Canon G2. Geeft beelden van 80 cm op 60 cm. Heeft een prima zoom, kun je een teleconverter bij kopen enz. Voorbeelden daarvan vind je op mijn fotosite.

    Comment


    • #3
      De Nikon 5700?

      Jakke...

      http://users.pandora.be/jancastermans/gallery/dirindex.html

      Comment


      • #4

        ToM, koop ze nen D60 of nen D1 met verwisselbare lenzen. De D60 geeft in zijn beste resolutie beelden van 108 cm op 72 cm, daar zit wel een A3'tje in denk ik.

        Een ander prima toestel is de Canon G2. Geeft beelden van 80 cm op 60 cm. Heeft een prima zoom, kun je een teleconverter bij kopen enz. Voorbeelden daarvan vind je op mijn fotosite.
        Euh flurk das nie helemaal juist he want die 108*72 cm is aan 72 dpi en das toch een beetje weinig voor een goeie afdruk he. Maar een A3 is met een D60 natuurlijk wel perfect mogelijk.

        Welk toestel je zou kunnen kopen tom weet ik niet want dat hangt toch ook nogal af van budget en zo he. En ook is ze bereid die beelden te upsampelen of niet enz....

        En welk kwalitiets niveau moet ze juist hebben. Ze kan misschien een eerste keuze maken van een aantal toestellen en dan wat prints maken met gedownloade foto's van die toestellen. Dan kan ze zelf zien wat goed genoeg voor haar is.

        SlipStream
        ----
        Fuij 6800Z & Fuji S602Z
        http://users.skynet.be/slipstream
        http://www.pbase.com/slipstream
        http://www.photosig.com/userphotos.php?id=16305

        Comment


        • #5
          ik had ze al naar hier gestuurd, maar ze werd een beetje overdonderd door de massale info.. het verhaal van het bos en de bomen

          ik had ook al aan de 5700 gedacht, de Oly E-10,..

          maar ik wilde eens van jullie horen wat jullie ervan dachten. Sommige camera's ken ik van 'lezen', sommige van gebruik, maar velen ken ik in het geheel niet.

          Prijs maakt voorlopig niet uit, die knoop moet ze zelf doorhakken.
          Dus, laat maar komen de suggesties.

          ToM.
          ToM.___ //Fuji s602.
          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
          It goes to 11 you know? 1 louder.

          Comment


          • #6
            Goede afdrukken op A3-formaat betekent voor mij een 5 MP-camera. Uiteraard zijn met 3 of 4 MP ook redelijk goede A3-afdrukken te maken, maar 5 MP vind ik de eis.

            Ik heb in dat segment alleen ervaring met de Nikon 5000 (en beetje 5700). Voor mijn eisen prima camera's (ook compact). Prima macro (tot ca 2 cm) zonder extra converters, de 5700 veel zoom, de 5000 veel groothoek (standaard 28mm, met converter 19mm). Geen verwisselbare lenzen, wel converters.

            Persoonlijk vind ik deze camera's redelijk goed in de automatische point&shoot, maar niet fantastisch. De betere foto's krijg je pas door de veelheid aan instellingen te gebruiken. Dat kan dus zowel als voor- en als nadeel worden beschouwd.

            Comment


            • #7
              De 5700 lijkt me toch de moeite, ik krijg er ook zin in
              Tom, misschien moet je op de homepage het verslag van Erik eens lezen (16/8).

              Tinne (G2)
              http://www.pbase.com/tinne
              NEW B&W +10 lens

              "Alive and Kicking"

              http://www.pbase.com/tinnew

              Comment


              • #8
                Als je een "reflex-achtige" camera zoekt dan kan je opteren voor de Minolta Dîmage 7i. Géén macro zoals de 5700, en 7x ipv 8x, maar niet te onderschatten: breedhoek aanwezig in het toestel, dus geen gesleur met adapters om de 5700 naar 28 mm te krijgen ;-). Er is wel meer ruis aanwezig, ik weet zelf (nog) niet wat voor effect dat zou hebben op een a3'tje, maar op een gewone print valt het niet op. Ik vind het een prima allround camera voor een redelijk budget. Natuurlijk, als het budget er is: Oly e-20, cp 5700 zijn beide goede en duurdere camera's dan de 7i, als het helemaal niet op kan: niet twijfelen: Canon D60 of Nikon D100 of Fuji S2!!! (moet je wel op zo'n 4000 € rekenen, met lenzen).

                Comment


                • #9
                  Volgens mij is het ook belangrijk dat ze eens uitprobeert wat ze van zo'n elektronische viewfinder vindt. Sommige mensen zijn er weg van, andere haten het (een beetje een persoonlijk smaak). Dat zou de keuze ook al wat moeten beperken.

                  Jörg



                  Edited by - VJ on 29 August 2002 14:27:20
                  Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                  Comment


                  • #10
                    ze heeft mijn s602 al geprobeerd en beide camera's hebben dezelfde evf, geen klachten, dus..

                    ToM.
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb Annemie daarstraks nog gesproken en opeens dacht ik eraan dat een boel BD'ers zondag hier in Lommel gaan rondlopen. Heeft iemand er bezwaar tegen als ze even meekomt ?

                      Zitten er trouwens nikon 5700-gebruikers bij ?

                      ToM.
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12
                        Tom,

                        Een van de eigenschappen die is genoemd, verwisselbare objectieven, neigt naar een reflex! Van de S1 weet ik dat je een zeer acceptabele afdruk kunt krijgen op A3! Echter gelet op het verloop van de de topic geloof ik dat je vriending zich eerst nog even goed moet verdiepen in de soorten/typen en prijsklassen. Ik kan me voorstellen dat in de grafische industrie hele hoge iesen worden gesteld en dat dus de megapixels vam belang kunnen zijn. Veel plezier en succes in Lommel.

                        Jan

                        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                        Comment

                        Working...
                        X