Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook eos 5D firmware update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook eos 5D firmware update

    キヤノンの公式グローバルサイトです。キヤノンのビジョン、経営戦略、事業領域、最新ニュースをはじめ、会社情報、投資家情報、サステナビリティ活動、およびキヤノン株式会社の採用情報などをご覧いただけます。


    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

  • #2
    Re: Ook eos 5D firmware update

    Canon has today posted firmware updates for the EOS-1D Mark II N and EOS 5D. Both updates improve the brightness of the LCD monitor and fix mistakes in the language menus. Version 1.02 for the EOS-1D Mark II N also fixes a file numbering error that occurred during bulb shooting. The 5D had a problem with the creation of large files (1.7GB) and operational abnormality in AEB shooting, which has now been fixed by firmware version 1.03.


    Fixes the mistakes in the Swedish-language MENU displays
    Eindelijk!

    Improves the brightness of the LCD monitor.
    Was dit dan een probleem.

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Ook eos 5D firmware update

      Fixes the phenomenon of large image files (1.7GB) being created.
      Vandaar dat er maar 1 foto op mijn CF kon
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Ook eos 5D firmware update

        Heb de upgrade al gedaan, en zonder problemen.
        Heb vandaag nog gelezen op dpreview dat sommigen
        problemen kregen met een niet orginele batterij.
        Dus toch maar even de Canon batterij opladen en gebruiken voor de upgrade.

        Of je al of niet de upgrade moet uitvoeren ?
        Ik vind dat je dit steeds moet doen, je werkt
        altijd best met de laatste firmware.

        Maar dit is een persoonlijke visie hoor .

        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Ook eos 5D firmware update

          Ik doe steeds de laatste updates indien het een vervelend probleem oplost waar ik zelf last van heb en anders wacht ik even tot het een beetje in gebruik is door het grote publiek. Het is niet de eerste keer dat een nieuwere firmware fouten bevat en dat je meer gezien bent dan ervoor. Het updaten kan ook mislukken en dan sta je daar pas echt mooi.

          Uit ervaring ... updaten als het echt moet of als er echt nuttige verbeteringen zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Ook eos 5D firmware update

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
            Ik doe steeds de laatste updates indien het een vervelend probleem oplost waar ik zelf last van heb en anders wacht ik even tot het een beetje in gebruik is door het grote publiek. Het is niet de eerste keer dat een nieuwere firmware fouten bevat en dat je meer gezien bent dan ervoor. Het updaten kan ook mislukken en dan sta je daar pas echt mooi.

            Uit ervaring ... updaten als het echt moet of als er echt nuttige verbeteringen zijn.
            Mee eens. Zo heb ik nog een iPAQ 3650 met het originele OS en een Garmin Vista die ik ook niet meer geupgrade heb sinds er alleen maar extra interfacetalen (en correcties daarop ) uitkwamen.

            Comment


            • #7
              Re: Ook eos 5D firmware update

              Firmware update ook zonder problemen uitgevoerd.
              Dit is een heel eenvoudige procedure met weinig risico. (op voorwaarde dat je zelf een Canon 5D hebt )

              De helderheid van het LCD van de Canon 20D lijkt toch nog iets beter (bij dezelfde helderheids instelling) dan van het 5D LCD maar het verschil is minimaal. (Wat over de grootte van de twee LCDs niet kan gezegd worden )

              Het is in elk geval een goede zaak dat problemen na aankoop toch nog met een firmware update kunnen opgelost worden.

              Als met de volgende firmware update de printer knop ook nog kan omgebouwd worden naar een mirror lockup knop, dan pas zal iedereen tevreden zijn.
              Maar wie met Canon fotografeert weet dat dit net iets teveel gevraagd is.
              Deze MLU functie wordt pas toegevoegd aan de Canon 5D XVIII.

              Ik ben benieuwd hoeveel fotos ik nu nog op 1 batterij lading kan maken. Meer of minder dan 50....
              Met de Canon 5D krijg je exact hetzelfde gevoel terug als vroeger met een analoge spiegelreflex.
              Vroeger kon je maximaal 36 fotos na elkaar maken. En nu is dit opnieuw zo.

              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: Ook eos 5D firmware update

                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                Dit is een heel eenvoudige procedure met weinig risico. (op voorwaarde dat je zelf een Canon 5D hebt )
                Correctie ... op voorwaarde dat je zelf een "werkende" Canon 5D hebt

                Het is in elk geval een goede zaak dat problemen na aankoop toch nog met een firmware update kunnen opgelost worden.
                Klopt ...
                Meestal lukt dit wel redelijk goed maar als je update mislukt en je het toestel niet meer aan de praat krijgt, dan hou je er wel een betalende interventie aan over

                Vroeger kon je maximaal 36 fotos na elkaar maken. En nu is dit opnieuw zo.
                Tiens ... met de mijne zijn het er 60 in jpg groot formaat of 17 in RAW ... de uwe in PROMO gekocht?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X