Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Standaard onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

http://www.digicamshop.be/vergelijke...197608/173390/

Bovenstaande link vergelijkt 3 onderwatercamera's. Ik ben van plan om er nog zo eentje aan te schaffen alvorens op reis te vertrekken. Niet zozeer omdat deze camera's onder water foto's kunnen nemen (leuk meegenomen wel), maar vooral omdat ze robuust zijn en ik ze dus ook met een gerust hart even in handen van de kinderen kan geven (als ik nu m'n spiegelreflex uit handen geef is het toch maar met een bang hart)
    De verschillen zijn redelijk miniem en wat voor mij zeer belangrijk is, is de beeldkwaliteit. Jammergenoeg nergens een recente onafhankelijke test gevonden over deze camera's, toch niet wat betreft de beoordeling van de beeldkwaliteit.
    Dus vandaar, misschien zijn er onder jullie die wel ervaring hebben met één van bovenstaande modellen. Alle tips zijn meer dan welkom !

Bedankt
    Cindy
    Canon 500d, EF-S 18-55mm f3.5-5.6 IS, EF 70-200mm f4.0L IS USM, EF 50mm f1.4

Standaard Re: onderwatercamera: kleine verschillen, welke zou u kiezen ?

Je vergeet de olympus TG-1 nog

Ik denk dat dit momenteel de beste is op de markt in deze klasse, wel iets duurder dan de competitie, omwille van de groothoek van 25mm en de schermresolutie.

Over beeldkwaliteit durf ik mij niet uitspreken, ik heb de panasonic ft2 en daarvan is de beeldkwaliteit in orde. De pentax zou ik laten afvallen, denk dat 16 Mio pixels véél te veel is voor dit soort toestellen.
    Nikon D300/D7100 en wat (oud en nieuw) glas
    www.ericvanhout.be - Flickr - JAlbum

Bedankt Eric voor je reactie. Ben even op je website gaan piepen en de onderwaterbeelden die daar op staan zijn inderdaad van meer dan degelijke kwaliteit. Ik zoek je suggestie even op!

Bedankt
    cindy

ik zou de canon laten afvallen als ik het zo zie en ik zou voor de lumix gaan.
    Nikon D3100 - Nikon 16-85mm - Nikon 35mm F1.8- Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Samyang 8mm

Kijk ook eens naar de achterkant van de camera. Ik zag bij de MM dat bv een Nikon allemaal zwarte knopjes had en de Canon fel gekleurde endat is onderwater misschien net iets handiger.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Ja, idd hjanssens... goed punt !!! En met kleurtjes waarschijnlijk ook iets gebruiksvriendelijker voor kids !

thx

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 24
    Laatste bericht: 31 juli 2010, 19:33
  2. welke zou ik kiezen.?
    Door Nick Wouters in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 27 juli 2006, 19:12
  3. welke kiezen
    Door ruud in forum Camera's
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 11 november 2005, 22:29
  4. Welke kiezen ??
    Door Petronix in forum Objectieven
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 6 augustus 2005, 22:51
  5. Canon 10D vs. 300D welke verschillen?
    Door FireFox in forum Camera's
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 10 november 2003, 12:05

Regels voor berichten