Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Olympus E-30
Collapse
X
-
-
Re: Olympus E-30
Een tegenganger dus voor de Nikon D90.
Hopelijk zit zijn prijs op max. 1.000 à 1.100 € met lens.
RNikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600
-
Een E3 met 14-54 f2.8-3.5 en batterijgrip kost 1850 €, dus met die lens gok ik op 1250 voor een E30 zonder batterijgrip...
Lijkt me wel een goeie opvolger voor mijn E-500 (als de tests een beetje meevallen), ook die lens, want ik "speel" nog met de kitlens (14-45 F3.5-5.6), die geregeld toch wel wat steken laat vallen...
Iemand een gedacht hoe degelijk dat lensje is (is blijkbaar de "kitlens" voor de E3) ?Groeten,
Polleke
Comment
-
Allé : dus weer hetzelfde fenomeen als gewoonlijk :
Die titel is weer verkeerd hé : Dat moest Canon 60D of Nikon D95 geweest zijn. Tomme toch...Groeten,
Polleke
Comment
-
Ik ben redelijk enthousiast rond deze E30, vanwege de dubbele belichtingsfunctie tijdens liveView en ook de ingebouwde waterpas zou bij mij enorm van pas komen...
Als ik naar de rest van de speificatie's kijk, dan is het helemaal niet verkeerd, en ook heel leuk om zien dat de 14-54 zijn laatste woord nog niet heeft gesproken...
Nog effe wachten wat die LiveMos op de waagschaal zet, maar op papier ziet het er allemaal heel verlijdelijk uit...
Eerste minpuntje evenwel: de On/Off knop is de Canon toer opgegaan...Er zijn echt betere plaatsen voor de belangrijkste knop op een fototoestel. Telkens ik dat zie, denk ik altijd opnieuw: 'hunne frank is op het laatste moment gevallen en dan hebben ze dat daar maar effe gefrommeld...'
Comment
-
Overigens is de 'preview' van dpreview heel sumier ('t is duidelijk gene Canon of Nikon en dus minderwaardig voor hen.) Hier vind je wél meer info:
Comment
-
-
Ik denk dat er op de site van fotokonijnenberg een klein foutje staat i.v.m. de prijs voor die e-30
Voor lopig staat hij op € 1016806.71...
link
Geen wonder dat die dingen niet verkocht geraken...
De Amerikaanse "richtprijs" is blijkbaar 1299$ voor de body...Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtIk denk dat er op de site van fotokonijnenberg een klein foutje staat i.v.m. de prijs voor die e-30
Voor lopig staat hij op € 1016806.71...
link
Geen wonder dat die dingen niet verkocht geraken...
De Amerikaanse "richtprijs" is blijkbaar 1299$ voor de body...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk berichtIn Europa is de prijs nog steeds niet bekent. Konijnenberg hanteert altijd zo'n prijzen voor toestellen die nog niet bestelbaar zijn. De bedoeling is voor de 'early adapters' te kunnen voorbestellen... Dus geen foutje!
Dat ze dan gewoon zeggen prijs nog niet gekend hé. Op deze manier komt het toch volledig belachelijk over...Groeten,
Polleke
Comment
-
Ik denk dat dat komt omdat ze een script gebruiken die geen letters toelaten in de prijs...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtAllé : dus weer hetzelfde fenomeen als gewoonlijk :
Die titel is weer verkeerd hé : Dat moest Canon 60D of Nikon D95 geweest zijn. Tomme toch...
Comment
-
-
Heb bij Fotokonijnenberg wat prijzen gevonden voor de E-30
Body : 1189 €.
lens : 14-54 F2.8/3.5 II : 558 €
samen : 1658.38 €
De E3 kost voor het ogenblik 1270 -200 € cashback : 1070 €..., met dezelfde lens 1850-200 €=1650 €... De cashback is einde deze maand wel afgelopen, maar toch...
Bij Olympus zijn ze dus helemaal zot geworden : het model dat ze tussen de E-520 en de E-3 duwen, kost dus hetzelfde als hun topmodel...
Goe bezig die gasten. Dat ding gaat dus VEELLLLL moeten goedkoper worden vooraleer ik zelfs maar overweeg mijn E-500 te vervangen...Groeten,
Polleke
Comment
-
Weet er iemand de introductieprijzen van de E3...?
Je kan lastig worden rond de prijs van de E30 al wat je wil, maar het gegeven blijft dat de E30 nog STEEDS niet te koop is, en dat de prijs nog STEEDS niet geweten is. De prijs van 't Konijn is gewoon een wilde gok. Ze willen gewoon de voorbestellingen binnenrijven...
Effe wachten tot maart...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk berichtWeet er iemand de introductieprijzen van de E3...?
Je kan lastig worden rond de prijs van de E30 al wat je wil, maar het gegeven blijft dat de E30 nog STEEDS niet te koop is, en dat de prijs nog STEEDS niet geweten is. De prijs van 't Konijn is gewoon een wilde gok. Ze willen gewoon de voorbestellingen binnenrijven...
Effe wachten tot maart...
Die introduktieprijzen van de E-3 doen anderzijds niets terzake hé : die E-30 wordt nu (allé, over enkele maanden verkocht), dus dat is de prijs waarmee hij moet concurreren.Groeten,
Polleke
Comment
-
Ik had de E30 vorige week al even mogen vasthouden (vijf minuutjes, jammer genoeg), maar vandaag heb ik er heel wat langer mee kunnen spelen:
Dit is de website van Thijs Schouten Fotografie. Boordevol met foto's, reviews en andere fotografietips! Bekijk mijn website als je gek van fotografie bent.
Ronduit enthousiast en de foto's zijn helemaal niet verkeerd (ik zou zeggen, heel dicht bij Nikon D90!)
De dubbele belichting en digitale waterpas heb ik nog niet geprobeerd, maar dat komt nog (en daarna pas ik het artikel terug aan.)
Comment
Comment