Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-10

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-10

    Yow,
    Heb mijn oog laten vallen op iets deftigs, maar voorlopig nog geen centjes genoeg voor een digitale spiegelreflex. De camera zou nog net gaan, maar dan die lenzen...jekkes !
    Daarom twijfel ik een beetje om een E-10 of zelfs een E-20 te kopen.( en eventueel later te verkopen ) Heb er al veel goeds over gelezen. Kunnen jullie hem aanbevelen ? Of zijn ze toch een beetje verouderd ? Wat zijn de minpunten ? En wat ik me ook afvraag, wat kost dat ding eigenlijk nieuw ? Ik zie er hier enkele staan maar ik weet niet hoeveel procent er van de eigenlijke nieuwprijs af is. Of zou ik een buitenlandse aankoop riskeren ? Lenzen zou ik niet kopen, dus alleen het toestel. Is er hier al iemand die zo'n E-10 of E-20 in het buitenland heeft gekocht en wat zijn je ervaringen ?


  • #2

    Hou misschien eerst een paar weken http://www.fotoapparatuur.nl/ in de gaten. Op deze site vindt je prachtig okkaziemateriaal. Koop natuurlijk niet in het blinde weg. Ga eerst het materiaal bekijken. Ikzelf heb reeds tweemaal via deze site gekocht. Ik heb er een D30 Prof kit gekocht samen met tweede maanden oude Sigma 15 - 30 mm en 70 - 300 mm lenzen en een Canon Speedlite 550 EX voor 3000 euro. Ik heb er bovendien nog een paar accessoires voor op mijn laptop bijgekregen. Voor de prijs van een nieuwe camera ben ik dus helemaal uitgerust. Alle materiaal is zo goed als nieuw. Camera zelf was 6 maanden oud, lenzen 2 maanden en flits 1 maand. Alles is dus nog geruime tijd onder garantie.
    http://www.pvhsdw.be

    Comment


    • #3
      Hallo Blinker,
      Ik was net even op de site van TopVision aan het rond neuzen en de E10 staat daar te koop voor 999 euro.

      Maar je kan natuurlijk hem ook 2de hands kopen dat scheelt een pak
      "Alive and Kicking"

      http://www.pbase.com/tinnew

      Comment


      • #4
        Patrick: die site kende ik nog niet ! Een reusachtig aanbod, maar de E-10's zijn er blijkbaar duurder dan op deze site. Mischien zoek ik er toch wel een digitale reflex ! Kan je er ook ergens iets posten als "gezocht" of kan je er alleen maar adverteren om te verkopen ?

        Tinne: Thx, nu weet ik ten miste wat ie nieuw kost ! Eigenlijk niet zo duur meer. Ongeveer een 40.000 bfr. voor toch een klipper van een toestel. Jakkes, nu begin ik toch te twijfelen !

        Comment


        • #5
          Ik beveel hem aan. Ik heb een E-20 en ben er zeer tevreden over.
          Ik denk nog niet aan een andere camera...
          Enigste minpunt is dat hij wat traag wegschrijft na vier foto's.
          Maar voor de rest? Prima spul.

          Comment


          • #6
            Originally posted by mic
            Ik beveel hem aan. Ik heb een E-20 en ben er zeer tevreden over.
            Ik denk nog niet aan een andere camera...
            Enigste minpunt is dat hij wat traag wegschrijft na vier foto's.
            Maar voor de rest? Prima spul.
            Klopt. En de ruis is behoorlijk groot bij e10 en e20.
            Let op de 2e hands modellen wel even op de 'Dead Pixels'. Kijk ook naar de firmware versie. Wat dat betrefd heeft de E20 meestal het voordeel omdat daar nieuwere firmware met Pixelmapping op zit.

            Je kunt dat trouwens eventueel ook bij de E10 laten doen. Dat kost iets van 45 tot 50 Euro. Je krijgt dan volledig nieuwe firmware waar ook pixelmapping en volgens mij ook ruisonderdrukking op zit en wordt alleen gedaan door het Olympus Service centre. Hou daar dus wel even rekening mee.

            Een 2e hands E20 heeft natuurlijk wel wat voordelen boven de E10, maar weegt vaak niet op tegen de veel lagere prijs voor een 2e hands E10. Toch meestal wel een behoorlijk verschil in prijs!

            Comment


            • #7
              Richard,

              Die pixelmapping firmware wordt ook met de E-10 geleverd sinds juli 2001.

              Groeten,
              Saluti,

              Pascal

              Comment


              • #8
                Originally posted by pascal
                Richard,

                Die pixelmapping firmware wordt ook met de E-10 geleverd sinds juli 2001.

                Groeten,
                Ok, dus opletten dat het een model is van daarna. In ieder geval de firmware.

                Groet,

                Comment


                • #9
                  De E-10 of de E-20 is ongetwijfeld nog steeds een goede keuze. Indien je echter later toch wil upgraden zou ik eerder voor een nieuw toestel kiezen. Je bent dan zeker van de firmware en jouw toekomstige koper hoeft dan geen derdehands toestel te kopen.
                  Ik denk dat de aanbieding van de E-10 bij topvision een hele scherpe prijs is, toch voor een nieuw toestel. Ik heb geen ervaringen bij Topvision, maar als je een search doet, zal je zien dat ze vrij betrouwbaar zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Blinker,

                    ik heb nu al een maandje of twee mijn E-10 die ik bij Topvision gekocht heb en ik ben er uiterst tevreden over.
                    Toen heb ik wel besteld via de vlag Luxemburg, dan betaalde je werkelijk 999€ i.p.v. iets in de 1040€ (Taksen voor invoer België)...

                    Ik heb dan ook nog onder rembours besteld, en hij lag 3 dagen later bij Taxipost om af te halen, eerst eventjes een kleine controle gedaan en dan geld gegeven... (Ik weet wel niet of ze nu nog met rembours werken???)
                    Bij Topvision krijg je een Europese garantie dus is er normaal geen probleem en de firmware is wel degelijk de laatste.
                    De E-10 is een beest van een camera, hou dat in het achterhoofd (+-1KG)
                    T.o.v. de E-20 vind ik de E-10 meer waarde bieden voor het geld, de E-20 heeft wel 5Mpix en hogere shuttersnelheid en iets minder ruis. Maar in de praktijk verkies ik wel de E-10 want die is dan weer sneller in het schrijven naar memory. (Kleinere bestanden)

                    Wat mij betreft, geen twijfel, mijn E-10 zal nog lang mijn partner blijven... (Tot een rasechte SLR minder dan 1000€ kost tenminste )

                    Groeten,
                    Nick
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tinne
                      Hallo Blinker,
                      Ik was net even op de site van TopVision aan het rond neuzen en de E10 staat daar te koop voor 999 euro.
                      Goed fout ! 969 euro ! Zelfs voor de Belgen !
                      Misschien toch Topvision eens overwegen !
                      Zag het toevallig op hun openingspagina.

                      Comment


                      • #12
                        Hey,

                        niet helemaal waar, als je dan klikt om de camera werkelijk te bestellen komt het op 1011€, de taksen worden er dan nog bijgeteld...

                        Toch nog zeer goedkoop, en voor wie niet in Luxemburg wil bestellen, overweeg www.geheugenkaart.be maar eens, staat daar nu nog aan 1098€.

                        Groeten,

                        Nick
                        Nikon D300 & een beetje glas...
                        Iets kleiners als carry everywhere

                        Comment


                        • #13
                          Kijk, hoe je het ook draait of keert, die E-10 blijft voor zijn prijs een kei van een camera.
                          Ik vind het een prachtcamera, niet in het minst omwille van zijn bedieningsmogelijkheden, ligt o zo lekker in de hand.
                          Mindere punten: zeker: snelheid, kleurweergave (kan je nog aanpassen), ruis ( maar toch aanvaardbaar), beperkte ISO en sluitersnelheid ( maar hiervan heb ik nog maar bijzonder weinig last gehad).
                          De E-serie is zoals Mic zegt: prima spul.
                          Er bestaat beter, zeker, maar het grote prijsverschil kan mij niet overhalen.

                          Groeten,
                          Saluti,

                          Pascal

                          Comment

                          Working...
                          X