Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus C720 of Nikon Coolpix 4300

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus C720 of Nikon Coolpix 4300

    Iemand ervaring met één van deze twee cams? Ik ben een eeuwige twijfelaar. Eerst ging ik voor de Nikon 885, maar is bij de kleinhandelaar niet meer te krijgen. Koop ik die toch bij Topvision voor 405 euro? of koop ik beter de opvolger voor 636 euro bij de kleinhandelaar? Of neem ik toch maar de olympus C720, maar daar heb ik op dpreview al heel veel negatief commentaar over gelezen en ook mensen van BD hebben last van een paarse schijn. Is met PS weg te werken, maar neem je een cam waar je van in het begin weet dat je regelmatig je foto's gaat moeten bijwerken? En werken met PS is helemaal niet mijn specialiteit. Heeft er nog iemand last van die paarse schijn? reakties graag.

  • #2
    Ik kan je geen raad geven met het kiezen tussen deze twee toestellen maar een raad kan ik je geven koop hem niet bij topvision want dat zou je eens zuur kunnen op breken die zaak leeft op fraude
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

    Comment


    • #3
      Hi Act,

      Ik ben dus ook één van die twijfelaars De C-720 heb ik ook onmiddellijk laten vallen omwille van de negatieve punten in de reviews...

      Aangezien je gïnteresseerd bent in de Nikon 4300... Heb je al eens gekeken naar de Olympus C-4000? Ik heb hier een folder liggen en die kost evenveel als de Nikon...

      De reviews van die C-4000 die ik gelezen heb, waren zeer positief. Zie www.megapixel.net en
      http://www.imaging-resource.com/PRODS/C40/C40A.HTM

      Groetjes,

      550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
      http://www.photos-by-gianni.be

      Comment


      • #4
        Dejavu, ik had inderdaad nog niet naar den Olympus C4000 gekeken, maar komt bij mij niet in aanmerking. Nikon heeft macro tot 4 cm, als ik het goed heb begrepen is het bij de C4000 20 cm. Eén van de voorwaarden is macro's kunnen trekken. Als dat niet kan, dan zou ik naar een veel goedkoper cameraatje gaan met 2 MP. Want, ik ben mij er wel van bewust dat ik volgend jaar voor dezelfde prijs een camera zou kunnen kopen die veel meer kan dan de 4300 nu. Maar ja, als we nu een cam willen moeten we die nu kopen hé? Ik had ook heel graag veel zoom, maar inderdaad de negatieve reakties van op dpreview schrikken mij af. Laat weten wanneer jij een beslissing genomen hebt.

        Comment


        • #5
          Hallo Act,

          Die macro bij de C-4000.... Het gaat inderdaad tot 20 cm. Maar er is ook een mode Super macro en die gaat tot 2 cm.

          Verder bevalt het me ook dat de Olympus met AA batterijen werkt.

          Je zal ook wel lezen dat die Oly een traag toestel is om aan te zetten. Duurt 8 seconden... Maar in die review op image-resource las ik dat dit gemakkelijk te omzeilen door het toestel gewoon continu aan te laten. En wanneer je het toestel dan niet gebruikt gewoon het lcd scherm uit te schakelen. Volgens die site gaan de batterijen 90 uur mee in non lcd mode !

          Het toestel kostte hier in de folder van Topcamera op het eind van 2002 749 euro... Dit is me nog te duur...
          Ik zit nu vol ongeduld te wachten op eerste folder van 2003; hopelijk is dat toestel die serieus gezakt... On-line is die natuurlijk goedkoper...

          Groetjes,
          550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
          http://www.photos-by-gianni.be

          Comment


          • #6
            Dejavu, de 4300 kost deze maand bij Nelissen in Mechelen 636 euro en komt van 699 euro, daarvoor stond die 749. Dus een 110 euro goedkoper. De C4000 staat in het boekje zoals jij zegt 749, maar daar gaat nog een 60 euro af.
            Wat je over de macro zegt, dat begrijp ik niet zo goed. Wat bedoel je met die mode Super macro? Is dat met een tussenring of met een lens extra? Ik dacht dat dat met die kleine cams niet ging.

            Comment


            • #7
              Hey Act, zover ik weet zijn er 2 op dit forum met een Nikon Coolpix 4300 waaronder ik Enkele foto's te zien op mijn site: http://users.pandora.be/tiggy/digitalzone/
              Om de site een beetje snelheid te laten behouden zit ook een redelijke zware jpg-compressie op.
              Ik heb even een full-size foto voor je ge-upload (2272x1704 fine-jpeg compressie): http://users.pandora.be/tiggy/DSCN0064.JPG
              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Wow, Tiggy, daar was ik dus op aan het wachten hé? op reakties van mensen die de 4300 hebben. Ik heb van jaja al foto's gezien, maar spijtig genoeg waren die allemaal buiten. Ik zie bij jou ook dat die allemaal buiten zijn. Ze zijn echter wel prachtig. Ik denk dat ik nu eindelijk moet gaan beslissen hoor. Het wordt de 4300. Heb je ook foto's binnen? Ik zou willen weten of de foto's binnen ook zo scherp zijn en zo mooi van kleur. wie is die andere persoon met een 4300?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Act
                  Wat je over de macro zegt, dat begrijp ik niet zo goed. Wat bedoel je met die mode Super macro? Is dat met een tussenring of met een lens extra? Ik dacht dat dat met die kleine cams niet ging.
                  Nee, dat is niet met een extra lens. Op image-resource staat...

                  Focus ranges from 0.7 inches (2.0 centimeters) to infinity, including the Macro and Super Macro modes. Normal Macro mode focuses on subjects from 0.6 to 2.6 feet from the camera (20 to 80 centimeters), while Super Macro mode lets you get as close as 0.7 inches (2.0 centimeters). You enter either macro mode by pressing the macro/spot metering button on the C-4000's back panel, but super macro mode must first be enabled through the LCD menu system. In normal Macro mode, you can zoom the lens back and forth across its range of available focal lengths, but Super Macro mode restricts the lens to a single, slightly wide-angle setting.
                  Wat ik hieruit opmaak is dat je bij de normale macro (20-80 cm) nog steeds kunt in- en uitzoomen...
                  Om de super macro te gebruiken, moet je eerst in het menu gaan om het daar te activeren... Bij de Supermacro mode lijkt het me dan dat je niet meer kunt in- en uitzoomen. Of dit een groot nadeel is, weet ik eigenlijk niet omdat ik er niet genoeg van ken. Kan iemand anders ons daarover inlichten?

                  Groetjes,
                  550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
                  http://www.photos-by-gianni.be

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Act
                    Dejavu, ik had inderdaad nog niet naar den Olympus C4000 gekeken, maar komt bij mij niet in aanmerking. Nikon heeft macro tot 4 cm, als ik het goed heb begrepen is het bij de C4000 20 cm. Eén van de voorwaarden is macro's kunnen trekken. Als dat niet kan, dan zou ik naar een veel goedkoper cameraatje gaan met 2 MP. Want, ik ben mij er wel van bewust dat ik volgend jaar voor dezelfde prijs een camera zou kunnen kopen die veel meer kan dan de 4300 nu. Maar ja, als we nu een cam willen moeten we die nu kopen hé? Ik had ook heel graag veel zoom, maar inderdaad de negatieve reakties van op dpreview schrikken mij af. Laat weten wanneer jij een beslissing genomen hebt.
                    De C-4000 koop je gewoon al voor 625 euro zie http://www.d95.nl/Prijzen/digitalecam.htm#Olympus
                    Ikzelf heb de C-5050 er vandaan gehaald (opsturen doen ze ook), dat is echte topper. Met C-4000 kan je gewoon ook tele, groothoek en macro opzetten, werkt perfect.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Act
                      Wow, Tiggy, daar was ik dus op aan het wachten hé? op reakties van mensen die de 4300 hebben. Ik heb van jaja al foto's gezien, maar spijtig genoeg waren die allemaal buiten. Ik zie bij jou ook dat die allemaal buiten zijn. Ze zijn echter wel prachtig. Ik denk dat ik nu eindelijk moet gaan beslissen hoor. Het wordt de 4300. Heb je ook foto's binnen? Ik zou willen weten of de foto's binnen ook zo scherp zijn en zo mooi van kleur. wie is die andere persoon met een 4300?
                      Ik zal morgen even kijken op mijn pc thuis naar binnenfoto's. Als je vragen zal ik die met plezier beantwoorden. Ik heb even het toppic gezocht van Pepper (de andere met een CP4300): http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=12288
                      Tiggy - Nikon Coolpix 4300

                      Comment

                      Working...
                      X