Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oly C5050z overleden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oly C5050z overleden

    Mijn camera is overleden, juist 3 jaar geleden gekocht bij top-foto
    De CCD werkt niet meer, alle functies werken normaal, maar het livebeeld blijft zwart met soms enkele flikkerende paarse horizontale strepen.
    Nu las ik op een olympus forum dat deze toestellen bijna allemaal dezelfde ziekte hebben, maar in de U.S. gratis hersteld worden indien niet ouder dan 4 jaar.
    Nu is mijn vraag of dit voor europa ook geldt ? Vind hierover bij olympus europa website niks terug.
    Thx.
    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

  • #2
    Re: Oly C5050z overleden

    Oorspronkelijk geplaatst door bingel
    Mijn camera is overleden, juist 3 jaar geleden gekocht bij top-foto
    De CCD werkt niet meer, alle functies werken normaal, maar het livebeeld blijft zwart met soms enkele flikkerende paarse horizontale strepen.
    Nu las ik op een olympus forum dat deze toestellen bijna allemaal dezelfde ziekte hebben, maar in de U.S. gratis hersteld worden indien niet ouder dan 4 jaar.
    Nu is mijn vraag of dit voor europa ook geldt ? Vind hierover bij olympus europa website niks terug.
    Thx.
    Yup, dit is één van de vele tientallen compact digitaaltjes die uitgerust is met een sony sensor waar een ontwerpfout in zit.

    Olympus has now announced that the C-5050 Zoom and the C-730 Ultra Zoom are affected by defective CCDs, which have been plaguing several other manufacturers. The press release, from Olympus's Japanese website, says that pictures may have a purple and gray color and that Olympus will repair the cameras affected from 13 October (C-5050 Zoom) and the middle of November (C-730 Ultra Zoom). For information regarding repairs outside of Japan, please contact Olympus support in your country.


    Stap gewoon naar de winkel waar je dat toestel hebt gekocht, en eis een vergoeding (een andere camera).
    Als ze moeilijk doen, neem je een print mee van het net, en zwaai je maar eens met de wet op de verborgen gebreken. Ze zullen moeten plooien of barsten

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: Oly C5050z overleden

      hier eens je licht opsteken

      Comment


      • #4
        Re: Oly C5050z overleden

        Bedankt voor de info, heb de kamera juist binnengedaan bij Bartok Hasselt, wordt hersteld voor een forfetair bedrag van 185 Euro.
        In europa geldt die gratis herstelling niet, jammer maar daar kan ik nog mee leven, als ik een nieuwe moet kopen ben ik met al die accessoires die ik destijds bijgekocht heb ook niks meer
        Zal het een 3-tal weken moeten stellen met mijn canon A520, alhoewel deze sinds verleden zondag ook ineens een ferme dikke hotpixel heeft gekregen
        Voel mijn nu of mij een arm geamputeerd is, 't is ook de allereerste keer dat ik iets in herstelling heb moeten binnendoen.
        Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Oly C5050z overleden

          Oorspronkelijk geplaatst door bingel
          Bedankt voor de info, heb de kamera juist binnengedaan bij Bartok Hasselt, wordt hersteld voor een forfetair bedrag van 185 Euro.
          In europa geldt die gratis herstelling niet, jammer maar daar kan ik nog mee leven, als ik een nieuwe moet kopen ben ik met al die accessoires die ik destijds bijgekocht heb ook niks meer
          Zal het een 3-tal weken moeten stellen met mijn canon A520, alhoewel deze sinds verleden zondag ook ineens een ferme dikke hotpixel heeft gekregen
          Voel mijn nu of mij een arm geamputeerd is, 't is ook de allereerste keer dat ik iets in herstelling heb moeten binnendoen.

          Dit moet je gewoon NIET accepteren. Het defect is het gevolg van een verborgen gebrek, zoals dat ook door SONY is aangegeven (dit toestel gebruikt een SONY sensor).
          Volgens de wet op de verborgen gebreken is de verkoper gebonden dit te herstellen zonder meer , en dit gedurende 10 jaar. De verkoper moet daarna zijn schade verhalen op de producent


          sugar
          "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

          http://supermasj.zenfolio.com

          Comment


          • #6
            Re: Oly C5050z overleden

            Oorspronkelijk geplaatst door bingel
            Nu is mijn vraag of dit voor europa ook geldt ? Vind hierover bij olympus europa website niks terug.
            Thx.
            Ik wel:




            Ook op de Duitse Olympus site staat hetzelfde document:


            Afdrukken en afgeven bij Bartok... Ze kunnen er hun plan mee trekken maar ik zou dit niet betalen...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Re: Oly C5050z overleden

              Bedankt voor de info, had dit document reeds, maar niet met de hoofding European Customer Centre .
              Gisteren een klachtmail gestuurd via olympus belgium.
              Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Oly C5050z overleden

                Lap, DAT is dus wat mijn Canion A60 ook heeft! (kan kloppen http://www.dpreview.com/news/0510/05...ccdproblem.asp)

                Weet er iemand of er voor Canbon ook een formulier is dat je kunt afdrukken, ik vond alleen dit http://www.canon-asia.com/index.jsp?...enomena_notice maar dat is dus voor Azië.

                Mijn camera was vroeger al eens binnen geweest voor een vreemd strepenpatroon, maar dit probleem was toen niet constant (net als nu ) en dus niet hersteld.
                Ik heb hem in de tijd gekocht in de Makro en die weten uiteraard van niks, dus denk niet dat zij hem buiten garantie gratis gaan opsturen, zou ik hem dan normaal eender waar kunnen binnenbrengen?

                Groeten,
                Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • #9
                  Re: Oly C5050z overleden

                  Jij moet geen contact nemen met Olympus, maar met Bartok. Jij hebt geen contract met Olympus. Spreek een beetje juridische taal, dat helpt altijd.

                  sugar
                  "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                  http://supermasj.zenfolio.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oly C5050z overleden

                    Vandaag een mail terug gekregen van olympus belgie waarin bevestigd wordt dat mijn serienummer valt onder de toestellen met een slechte CCD, welke gratis moet vervangen worden, en waarin vermeld wordt dat ik Bartok deze mail moet bezorgen om 't een en ander te regelen. Nu weet ik natuurlijk niet waar mijn toestel naartoe gestuurd is, maar ik hoop dat ze het bij Bartok kunnen regelen.
                    Indien ik er hier gratis vanaf kom, zal ik de uitgespaarde 185 euro bijvoegen met mijn spaarpotje, en binnenkort waarschijnlijk een Oly E-500 bij Bartok gaan kopen
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                    Comment

                    Working...
                    X