Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een vraagje over lenzen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een vraagje over lenzen

    Die schroefdraad die voorzien is aan het toestel om een extra lens te bevestigen, is die universeel, of zijn daar verschillende maten in? En heeft die een bepaalde benaming ofzo? Bij mijn toestel staat daar 49mm.
    Past een lens als deze daar op?






    <font size="1" color="darkgray">Edited by - MacCleod on 27 January 2002 20:06:08</font>

  • #2
    Neen, de lens die je toont is een complete lens met iris enzo erin, jij hebt een voorzetlens nodig. Voorbeeldje van Nikon setje:
    http://www.dpreview.com/reviews/NikonCP5000/Images/accs/acc_lenses.jpg

    49 mm is dezelfde draad als voor de Oly2100, ik heb een 0.8x groothoek, 1.7x tele en macro lens van die grootte, als je op de volgende BD meeting aanwezig bent kan je ze even testen op je toestel...

    groeten,
    Wim

    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Mijn bedoeling zou zijn om een grotere tele te verkrijgen. Om vogels te fotograferen is da wel iets interessant.

      Comment


      • #4
        Volgens wat ik op diverse forums gelezen heb is de B300 zowat de beste van kwaliteit maar het is slechts een 1.7x converter.
        Je Dimage 5 met z'n 250mm in full tele wordt dan 425 mm. Let wel op, het hangt af van camera tot camera of je nog kan zoomen met de lens erop, in groothoekstand zal je ongetwijfeld vignetting (zwarte hoeken of zelfs volledig zwarte circel) hebben...

        Aangezien de Dimage5 geen optische stabilisator heeft zal je heel veel licht nodig hebben om geen bewogen foto's te krijgen, bij slecht weer zou het wel eens kunnen zijn dat die onbruikbaar is als je geen vaste hand hebt... en overal een statief meesleuren is niet echt leuk...

        Enige probleem is: de Olympus B300 wordt al een tijdje niet meer gemaakt, je kan er soms eentje vinden in een kleine fotozaak ergens in een stoffig magazijn maar het is niet zo makkelijk er eentje te vinden...

        Als kwaliteit een criterium is dan durf ik stellen dat de B300 de beste is in z'n categorie, als je met iets minder kwaliteit tevreden bent kan je eventueel eens zien wat Canon zoal maakt van voorzetlenzen...

        Had je niet beter een Canon Pro90 gekocht ipv die Dimage5? Uitstekende batterij, 10x zoom optisch gestabiliseerd en 2.6MP...

        groeten,
        Wim

        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment


        • #5
          Let wel op want de lens van de Dimage beweegt buiten de camera en is dus niet zo stevig om een zware tele converter te dragen, dit in tegenstelling tot de Oly2100 of de Pro90IS.

          Ik heb de indruk dat de schroefdraad op de Dimage eerder bestemd is voor het gebruik van filtertjes ipv zware voorzetlenzen. Maar je kan allicht zelf beter aanvoelen hoe stevig het geheel is...

          mvg,
          Bob
          [ http://photos.explore.be/ ]
          mvg,
          Bob

          Comment


          • #6
            Sabine, ik heb de pro 90 gezien voor iets meer dan 1000 euro galoof ik. Was wel een soldenprijs. Stond in reclame van foto nelissen mechelen*. kwam van 1400 euro dacht ik weer.
            Zijn ze die ook aan het "afslagen" misschien? Misschien is ie er nog ;-)


            *ben geen 100% zeker dat het daar was.



            Edited by - jimmy on 28 January 2002 00:58:40

            Comment


            • #7
              De Olympus B300 is inderdaad nog moeilijk te vinden, maar probeer het hier eens :http://www.achatzi.de
              Ik heb ze daar besteld, via email

              Comment


              • #8
                Nope, over het internet kan ik mij niet uitspreken, maar hier in België zijn er genoeg winkels waar je hem kan bestellen.
                Het is dus een mythe dat de B-300 een moeilijk te vinden lens is.

                Marc

                " Waar een wil is, is een weg ! Zelfs als de weg weg is ! " ;-)
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Mja...die schroefdraad stelt idd nie veel voor, maar ik heb hier es ergens ne foto van een D7 met mega - lens gezien, dus het moet wel lukken.
                  Dus met die B-300 geraak ik al een heel eind verder of wa???
                  Dees was het se




                  Edited by - MacCleod on 28 January 2002 17:58:08

                  Comment


                  • #10
                    Amai mijn oren, hebben wij een scud-raket gekocht?
                    Dat is nogal een kanon... Gaat ge korreltjes zand op
                    de maan fotograferen? Jeeeezzzz....

                    PS avatar van onze dimage beschikbaar op DB....

                    Jempi.

                    Jempi
                    CANON Ixus 800 IS
                    BD0978BE

                    Comment


                    • #11

                      Amai mijn oren, hebben wij een scud-raket gekocht?
                      Dat is nogal een kanon... Gaat ge korreltjes zand op
                      de maan fotograferen? Jeeeezzzz....

                      PS avatar van onze dimage beschikbaar op DB....

                      Jempi.


                      hehe...avatar had ik nog nie gezien...khad ondertussen al wel een mailtje naar Sven gestuurd met een pic van de D 5

                      En ja, dat is zeker een kanon...alleen blijkt die Hama lens moeilijk en zelfs niet te vinden, maar ze bestaat wel degelijk...

                      <font color=red>PS. Is er iemand in de buurt van Scherpenheuvel - Zichem, Diest, Aarschot, Leuven die zo een Olympus B-300 heeft, en waar ik deze eens kan testen, want ik ben niet zeker of ik naar die BD dag kan komen</font id=red>



                      Edited by - MacCleod on 28 January 2002 19:24:41

                      Comment

                      Working...
                      X