Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon TC E 3ED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon TC E 3ED

    Heeft er al iemand foto's gezien met deze teleconvertor ?
    Heeft een x3 vergroting, wat zijn hier eventuele nadelen van ?
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Ik heb deze lens al een tijdje.
    Het is een prachtig stukje optiek, levert goeie kwaliteit (scherp, contrastrijk en goede kleurweergave)
    Enige "nadeel" is dat het geen zoomlens heeft dus je werkt steeds met een vast brandpunt.
    Ik kan alleen zeggen dat ik ze niet meer zou willen missen.
    Enkele voorbeelden:







    Comment


    • #3
      Groot probleem: Zou die op mijn s602zoom willen gebruiken maar heb nog niets gevonden dat erop wijst dat dit idd kan, mischien kan jij hier uitsluitsel over geven. Mijn adapter heeft een draad van 55mm
      Mischien met een aparte adapterring
      Ik begin te twijfelen of ik deze wel op mijn fuji kan gebruiken
      D7000 + 28 tot 400mm

      Comment


      • #4
        goeie vraag of hij zal passen, ik heb ook een tussenring nodig om hem op mijn coolpix te zetten, ik weet wel niet juist hoeveel mm hij is.
        De tussenring die ik gebruik is de nikon UR-E6 maar er staat niet op van hoeveel naar hoeveel hij gaat. Mischien moet je eens op google zoeken?
        Op www.ckcpower.com staat vrij veel info over tussenringen en dergelijke mischien vind je daar iets?....

        Comment


        • #5
          Het gene jij daar aanhaalt " geen zoomlens" . Mag ik daarbij veronderstellen dat het werkt zoals mijn teleconvertor die ik heb van fuji (x 1.4) en dat ge eigenlijk werkt met de zoom van het toestel zelf. Ga ondertussen eens op zoek naar de passende draad.
          Ben wel in de mogelijkheid om zelf een te maken van zodra ik draad weet. Prachtige foto's die je als voorbeeld meegaf (heb je nog enig gedacht wat de afstand was tussen jouw en het object ?)
          D7000 + 28 tot 400mm

          Comment


          • #6
            Met geen zoomles bedoel ik dat ik mijn cp 5000 op maximum zoom moet zetten anders krijg ik "vignettering", zwarte rand rond de foto dus. Mijn cp heeft een 28-85 mm lens dus met die tele erop moet ik op 245 mm foto's maken, als ik zou terugzoomen dan verlies ik het buitenste stuk van de foto omdat mijn lens van mijn cp niet meer volledig door de teleconverter kan kijken (mijn uitleg is niet te denderend, ik weet het ;-))

            De afstand weet ik niet exact meer, die zullen verschillen tussen de 3 à 5 meter. De meeste zijn in parken getrokken waar je vrij dicht de dieren kan benaderen. Op mijn mini website staan er nog redelijk wat die met de tele getrokken zijn.

            Comment


            • #7
              Jouw uitleg is nochthans goed genoeg om mij te laten weten wat ik wil. Bedankt voor de uitleg en de voorbeeld foto's. Zijn weer wat wijzer. De s602zoom moet ik ongeveer tot 60mm inzoomen om geen zwarte randen te hebben dus dat zou moeten lukken met die teleconvertor van Nikon, nu enkel nog een tussenstuk.
              D7000 + 28 tot 400mm

              Comment


              • #8
                Als je nog vragen hebt mag je gerust mailen, ik kan niet altijd garanderen dat ik kan helpen natuurlijk
                Mischien nog 1 ding dat ik vergeten ben maar dat ik nogal evident vond, het focussen in weinig licht is niet zo makkelijk met die teleconvertor erop, met weinig licht bedoel ik wel binnen.

                Comment


                • #9
                  Iemand deze al gebruikt in combinatie met een CP5700 en nextphoto adapter ?
                  Simkin.

                  portfolio: http://www.megapixel.tk

                  Comment


                  • #10
                    For what it's worth: hier staan ook nog enkele foto's met de Nikon TC3

                    http://users.pandora.be/ann_en_rony/

                    Vooral in het album paradisio staan heel wat foto's (en uitsnedes) die genomen zijn met de teleconvertor...o.a. ook deze





                    R.

                    Comment

                    Working...
                    X