Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Sony

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon of Sony

    Ik heb de voorkeur voor Sony. Heb de keuze een hele tijd geleden gemaakt om de volgende redenen.
    - stability control was toen nog wat zeldzaam, maar Sony stak het in de body zodat je met een goedkope oude lens ook daarvan kan genieten
    - de beercan (70-210 f4) sprak me aan en kon je voor 100€ vinden. Er bestaat geen lens met een betere prijs kwaliteitsverhouding met die zoomrange.

    En ja, daarna blijf je daarbij. Nu heb ik een A77, vind ik een zeer goede body in c formaat.
    En ik ben fan van dat schermpje in de viewfinder. Echt 100% zicht, en je ziet je foto daar ook, dus geen nood om op dat achterschermpje te kijken.

    Comment


    • #32
      Re: Nikon of Sony

      Zelf ook een Sony gebruiker - en laten we eerlijk blijven - we hebben deze discussie live meegemaakt toen de A900 plaats moest ruimen voor de A99 (met SLT) - we zien hier opnieuw dezelfde behoudsgezinde reacties - ik blijf bij wat ik ken, en wat me ok lijkt.
      Het grootste voordeel van de Systeemcamera is niet te versmaden - je hebt geen Sensor meer voor het beeld en eentje voor AF - zodat je die lenzen niet meer moet tunen op dat verschil. De sensor is gewoon de AF-sensor - wat maakt dat je toch van die vervelende calibratie verlost bent.
      De prijs was tragere AF - maar daar zien we dat er serieuze sprongen voorwaarts gemaakt zijn. Er is nog een markt voor spiegelreflexen, maar toenemen doet die zeker niet meer.
      Wie wint? We zien de smartphone met 2 en 3 sensoren opkomen - dus... de markt krimpt, zoveel is zeker. De prijzen van de lenzen en body's stijgen - ook dat is quasi een zekerheid.

      Comment


      • #33
        Re: Nikon of Sony

        Het kan wel zijn dat systeemcamera's beter en beter worden, net zoals er na de grammofoonplaat de cassette, cd, minidisk, mp3, iPod enz uitkwam. En waar grijpen de echte liefhebbers naar terug? Juist... de grammofoonplaten.

        Waarom blijven mensen dan toch SLR's kopen? Omdat van analoge SLR's naar digitale SLR's en dan naar systeemcamera's het laatste restje echt vintage gevoel en authenticiteit uit je apparaten en je manier van foto's trekken verdwijnt...? En omdat veel mensen dat toch wel belangrijk vinden...

        Ik kom uit de muzikantenwereld, waarin al jaren wordt gepoogd lampenversterkers te vervangen door digitaal, software, modeling,... Men roept nu al enkele jaren dat de tijd van lampen in de gitaarwereld gekomen is. En ik moet toegeven, de huidige digitale toestellen zijn echt goed geworden. Zo heb ik vier 100W lampenbakken, maar vond het toch nodig om voor mijn homestudio zo'n digitale toekomst-Kemper Profiler te kopen met waarin geluiden van alle lampenbakken zitten, met voor het oor verwaarloosbare verschillen blabla.

        Na drie jaar testen, opnemen en spelen heb ik die Kemper vorige week terug verkocht... En er Nikon DSLR materiaal van bijgekocht. Van de toekomst naar het verleden, fijn gevoel En mijn vader maakte de omgekeerde beweging: Van Nikon DSLR naar Leica systeemcamera... Zijn eigen goede keuze.

        IVM topic: Testen en naar je eigen gevoel luisteren.
        Last edited by Valvert; 14 juni 2018, 21:14.

        Comment


        • #34
          Re: Nikon of Sony

          Oplossing een volledige hybrid camera opgeklapte spiegel wordt EVF.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon of Sony

            Laatste filmpje van Nick Page op zijn YouTube kanaal is een goed vergelijk vond ik tussen Systeem en DSLR.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #36
              Re: Nikon of Sony

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              - stability control was toen nog wat zeldzaam, maar Sony stak het in de body zodat je met een goedkope oude lens ook daarvan kan genieten
              - de beercan (70-210 f4) sprak me aan en kon je voor 100€ vinden.
              Beide wapenfeiten kun je niet op het conto van Sony zetten.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #37
                Re: Nikon of Sony

                Konica Minolta ;-)

                Maar ik weet niet of ze eerst waren met een shake sensor.

                --
                mlap.
                T.T.

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon of Sony

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Laatste filmpje van Nick Page op zijn YouTube kanaal is een goed vergelijk vond ik tussen Systeem en DSLR.
                  je bedoelt dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=osrxJAU0tec ?

                  Komt vrij goed overeen met mijn ervaring.
                  Voor diegene die nog geen systeemcamera van de laatste generatie gebruikt hebben is die video een
                  aanrader.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon of Sony

                    Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                    je bedoelt dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=osrxJAU0tec ?

                    Komt vrij goed overeen met mijn ervaring.
                    Voor diegene die nog geen systeemcamera van de laatste generatie gebruikt hebben is die video een
                    aanrader.
                    Yep, dat is het.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon of Sony

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Beide wapenfeiten kun je niet op het conto van Sony zetten.
                      Nee, beide waren inderdaad van Minolta, maar Sony is wel zo slim geweest er het potentieel van te zien en het niet overboord te gooien.

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon of Sony

                        Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                        Het kan wel zijn dat systeemcamera's beter en beter worden, net zoals er na de grammofoonplaat de cassette, cd, minidisk, mp3, iPod enz uitkwam. En waar grijpen de echte liefhebbers naar terug? Juist... de grammofoonplaten.

                        Waarom blijven mensen dan toch SLR's kopen? Omdat van analoge SLR's naar digitale SLR's en dan naar systeemcamera's het laatste restje echt vintage gevoel en authenticiteit uit je apparaten en je manier van foto's trekken verdwijnt...? En omdat veel mensen dat toch wel belangrijk vinden...
                        Het "vintage" gevoel is wel leuk, maar gaat echt de toekomst niet meer bepalen hé. Er zijn er ook nog die een Mustang uit 1967 kopen, of een Leica uit de jaren 60. En er zijn er ook nog die naar de opera gaan. Er zijn mensen die hun leven lang het scoutsgevoel willen houden en met de tent op vakantie blijven gaan tot ze 70 zijn. Zijn dat betere, leukere, aangenamere auto's, camera's, muziekevenementen of vakanties dan recentere versies ? Voor mij niet . Hebben ze een zekere charme ? Ja, natuurlijk wel. Ik zou naast mijn huidige auto wel een Mustang Cobra van eind jaren 60 willen, maar niet als vervanging voor mijn huidige.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon of Sony

                          Fotografie zal altijd een kwestie blijven van ….gevoel....zin voor detail...weg van de oppervlakkigheid....individueel aanvoelen....goesting....smaak.....En digitalisering, automatisering, al die 'nieuwe' technieken staan daar lijnrecht tegenover. Het is gewoon prettiger werken met een dsrl, mét OVF, in manuele stand, met maximale zorg voor elke foto.... Voor mij is de voorbereiding van een foto minstens even 'plezant' als het nemen van de foto zelf of de nabewerking. Ik haat het ook om tijdens het fotograferen naar een of ander menu te moeten gaan om dingen te veranderen. Bij de betere reflexcamera's (ik heb enkel ervaring met Nikon) zitten de meeste functies achter een knopje en dat is zalig werken ! Vooruitgang moet er zijn hoor, zeker weten, maar ik denk niet dat de echte liefhebber zomaar zal overstappen naar de systeemcamera.... Zo denk ik er tenminste over....

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon of Sony

                            Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                            Ik haat het ook om tijdens het fotograferen naar een of ander menu te moeten gaan om dingen te veranderen. Bij de betere reflexcamera's (ik heb enkel ervaring met Nikon) zitten de meeste functies achter een knopje en dat is zalig werken !
                            Op mijn A7Riii ga ik zeer zelden in de menus moeten zoeken hoor. Denk dat er evenveel knopjes zullen opstaan dan op een DSLR, en deze zijn dan nog allemaal zelf instelbaar.
                            Verder zitten de paar dingen die ik vaak nodig heb uit de menus (bvb format), in een eigen menu (zeg maar de favorites).
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon of Sony

                              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                              Op mijn A7Riii ga ik zeer zelden in de menus moeten zoeken hoor. Denk dat er evenveel knopjes zullen opstaan dan op een DSLR, en deze zijn dan nog allemaal zelf instelbaar.
                              Verder zitten de paar dingen die ik vaak nodig heb uit de menus (bvb format), in een eigen menu (zeg maar de favorites).
                              Inderdaad, dat is bij de betere systeemcamera's niet anders dan bij de betere DSLR. En bij de instap-DSLR moet men ook voor het minste in de menu duiken.

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon of Sony

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                ...
                                Voilà, tot zover mijn conclusie na de start met DSLR in 1987 en vervolgens de eerste stap naar systeemcamera met Nex-5 in 2011.
                                ...
                                1987?

                                Comment

                                Working...
                                X