Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

    De 5D en 7D waren geen sony's maar minolta's.

    Comment


    • #17
      Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

      Hoi,
      Leuk om te lezen dat dit topic van mineur vervormd is naar de positieve zijde.
      Tuurlijk kan er iets misgaan met je materiaal.
      Op een Amerikaans forum schreef iemand, die had voor de tweede keer zijn sluiter naar de haaitjes...
      Toch is hij nog zeer happy met zijn D750.
      Laten we lekker genieten van ons materiaal, ongeacht het merk. Daar hebben we het voor aangeschaft.

      Comment


      • #18
        Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Het lijstje hierboven is, naar ik lees hier en op de nikon-site een meer dan dichterlijke overdrijving.
        Tendentieus en alleen maar voer voor zinloze discussies.
        Neen, Pol, geen dichterlijke overdrijving, noch zinloze discussie... De aangehaalde toestellen hebben problemen gehad.
        Ik wil ook NIET gezegd hebben dat het slechte toestellen zijn. Sedert vele jaren, ja lees vele jaren heb ik Nikon gehad en blijf ik bij Nikon zweren voor datgene ik wil doen.
        Nikon is voor mij een goed merk, een heel goed merk en ik ben meer dan blij met datgene wat hier in de kast staat en nagenoeg dagelijks in mijn handen zit.
        Mijn vraag was er één ... had men een paar zaken niet kunnen voorkomen door iets langere testtijd, betere test ... ?

        Neemt niet weg dat ik releases sneu vind die binnen een paar maanden binnen moeten. D600 had je oliespotjes. Ook andere merken hebben wel problemen die volgens mij komen door te snel vrij geven. bv Samsung is in hetzelfde bedje ziek. Kijk naar hun smartphone(s).
        Ik heb het dan nog niet over software (bv Windows ... waar het uiteindelijk de eindgebruiker als tester op treedt ). Fujifilm is er ooit in geslaagd een nieuwe firmware voor een toestel te lanceren waardoor het toestel nagenoeg onbruikbaar werd.
        En dat niet alle toestellen dan betrokken zijn is ook wel niet waar.
        Maar soit, blijkbaar mogen we ons speelgoed waar we zelf voor gekozen hebben niet meer in vraag stellen.

        En inderdaad, uiteindelijk zullen er meer positieve klanken over blijven dan negatieve, gelukkig maar.
        Last edited by Wim.Vanmaele; 15 juli 2017, 10:55.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #19
          Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

          Een iets langere testperiode …
          De technische verwezenlijkingen gaan sneller dan de nodige en langdurige testfases. Niet snel genoeg inspelen op de nieuwste trends is voor de producenten verlies van klanten en marktaandeel. Misschien zijn die terugroepingen misschien wel minder verlieslatend dan inleveren van marktaandeel en omzet. Dikwijls is het de koper die vernieuwing verkiest boven betrouwbaarheid.

          Comment


          • #20
            Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

            O, maar je mag zeker zaken in vraag stellen Wim, absoluut. Ik vind het hele D600 verhaal ook niet kunnen en vooral dat Nikon eerst alles wilde ontkennen en het als een boemerang terugkeerde.
            Elk bedrijf moet kostreducerende maatregelen nemen en al zeker als je zoveel verschillende toestellen naast elkaar hebt die zich dienen te onderscheiden en waar je bij PC's de processorsnelhedenrace hebt is dat spijtig genoeg in de digitale wereld de pixelrace.
            Echte revoluties kennen we niet meer maar zijn het allemaal veel kleinere sprongen tussen de toestellen.

            Comment


            • #21
              Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Neen, Pol, geen dichterlijke overdrijving, noch zinloze discussie... De aangehaalde toestellen hebben problemen gehad.
              Ik wil ook NIET gezegd hebben dat het slechte toestellen zijn. Sedert vele jaren, ja lees vele jaren heb ik Nikon gehad en blijf ik bij Nikon zweren voor datgene ik wil doen.
              Nikon is voor mij een goed merk, een heel goed merk en ik ben meer dan blij met datgene wat hier in de kast staat en nagenoeg dagelijks in mijn handen zit.
              Mijn vraag was er één ... had men een paar zaken niet kunnen voorkomen door iets langere testtijd, betere test ... ?

              Neemt niet weg dat ik releases sneu vind die binnen een paar maanden binnen moeten. D600 had je oliespotjes. Ook andere merken hebben wel problemen die volgens mij komen door te snel vrij geven. bv Samsung is in hetzelfde bedje ziek. Kijk naar hun smartphone(s).
              Ik heb het dan nog niet over software (bv Windows ... waar het uiteindelijk de eindgebruiker als tester op treedt ). Fujifilm is er ooit in geslaagd een nieuwe firmware voor een toestel te lanceren waardoor het toestel nagenoeg onbruikbaar werd.
              En dat niet alle toestellen dan betrokken zijn is ook wel niet waar.
              Maar soit, blijkbaar mogen we ons speelgoed waar we zelf voor gekozen hebben niet meer in vraag stellen.

              En inderdaad, uiteindelijk zullen er meer positieve klanken over blijven dan negatieve, gelukkig maar.
              Nu weet ik nog steeds niet of en waarom er een probleem was met bijvoorbeeld de D500.
              Feiten graag, geen epistels die rond de pot draaien.

              Comment


              • #22
                Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                Pol, vermoedelijk zal het verwijzen naar dit:

                Comment


                • #23
                  Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Pol, vermoedelijk zal het verwijzen naar dit:
                  https://www.nikonimgsupport.com/eu/B...d=1&lang=nl_NL
                  Dat had ik ook al vermoed, dank je.
                  Heeft dus niks met het toestel te maken.
                  Vandaar dat ik herhaal: tendentieus en voer voor zinloze discussies.

                  Comment


                  • #24
                    Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?



                    https://www.dpreview.com/news/497331...sd-card-errors

                    https://nikonrumors.com/2016/07/08/n...e-update.aspx/

                    http://www.nikon-club-nederland.nl/f...te-nikon-d500/

                    Trouwens, men doet geen update van firmware indien er geen probleem is. Gen fundamentele problemen dat wel. Ik stop hier dan ook de nutteloze discussie die er geen moest zijn.
                    Vraag was enkel of het een gevolg was van gemakzucht (lees te weinig testen).
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #25
                      Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                      Ik vind het ongelooflijk fideel van Nikon dat men zijn eigen firmware updated om problemen met hardware VAN DERDEN te fixen. Allesbehalve gemakzucht!
                      Last edited by pol parasol; 15 juli 2017, 19:56. Reden: Spatie weggedaan

                      Comment


                      • #26
                        Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                        Juist Pol. Je hebt gelijk. Mijn kind, schoonste kind.
                        Gelukkig dat ze hun firmware aanpassen aan geheugenkaarten van derden. Indien ze dat niet deden had je helemaal geen foto's moeten nemen (zolang je toestel niet gekoppeld is via kabel, WiFi met een computer). Voor zover ik meen te weten hebben ze helemaal GEEN eigen geheugenkaarten en zijn ze volledig afhankelijk van derden.
                        Maar je hebt gelijk. Gelukkig is het probleem van de Snapbridge (eigenaar is Nikon) onbestaand .
                        Sorry, Ik aanbad mijn D3s (niet legale verhuis) en ik aanbid mijn D4s, maar daarom laat dit niet weg dat ik soms de indruk krijg dat bij releases vaak gemakzucht aanvoelt. En jawel, software (firmware) kan tricky zijn en het hangt vaak af van een puntje, ... maar dat is niet echt een argument pro. En releases firmware, software waar geen fouten meer in zitten is inderdaad heel moeilijk en dan vooral de kleine zelden gebruikte dingen zijn vaak moeilijk massaal uit te testen.
                        En helaas voor velen in de discussie, maar programmacode is ook een deel van je camera. Zonder dat heb je een technisch wonder in de hand waar je helaas niets kan mee doen. En die software die eigendom is van het fototoestelmerk en door hen beheerd, geschreven, gecorrigeerd wordt moet correct werken.
                        En ja, veel updates brengen verbeteringen met zich mee. Spijtig dat het dan vaak bij enkel verbeteringen blijft, maar dat is een ander discussiepunt.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Juist Pol. Je hebt gelijk. Mijn kind, schoonste kind.
                          ...Sorry, Ik aanbad mijn D3s (niet legale verhuis) en ik aanbid mijn D4s, ....
                          Wat een blinde vlekken toch..
                          Een camera is maar/slechts de verfstok van een (kunst-)schilder.
                          Het nadeel van de digitale camera is dat 'men' (vul naar believen in) er veel te veel beelden mee maakt (want gratis) waarvan de meeste beelden niet niveau van 'registratie' overstijgen: met als gevolg een hele grote hoop 'kakafonie'.

                          Dan heeft die verfstok van de schilder het voordeel dat het toch min of meer de 'productie' beperkt.
                          https://efbeo.wordpress.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                            (Met al die miljarden digi-opnames in het achterhoofd...)
                            Of maw: fotografie is toch méér dan alleen maar te zorgen voor de opwarming van de aarde...
                            En er zou een 'klik'taks moeten geheven worden: bvb een halve euro per fotoklik... dat zou het niveau van de geproduceerde beelden ten goede komen...
                            https://efbeo.wordpress.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                              (Met al die miljarden digi-opnames in het achterhoofd...)

                              En er zou een 'klik'taks moeten geheven worden: bvb een halve euro per fotoklik... dat zou het niveau van de geproduceerde beelden ten goede komen...
                              roep niet te hard. Alle regeringen willen extra inkomsten, breng ze niet op ideeën
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment


                              • #30
                                Re: [Nikon] Is dit een gevolg van gemakzucht ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
                                Wat een blinde vlekken toch..
                                Een camera is maar/slechts de verfstok van een (kunst-)schilder.
                                Niet iedereen is kunstschilder en soms volstaat een gewoon leuk beeld registreren
                                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                                Comment

                                Working...
                                X