Ik ben op zoek naar een andere camera; al heel veel reviews gelezen maar ik raak er niet uit. Ik ben een tijdje minder met fotografie bezig geweest dus mijn kennis van toestellen is niet meer wat ze moet zijn. Even schetsen, D40 tem D7000 gehad (en dus ook alles tussenin) maar deze laatste terug verkocht omdat ik er niet tevreden over was. Dit is ondertussen ook al een jaar en half geleden als ik me niet vergis. Ondertussen ben ik steeds trouwe fan geweest van m'n D90. Tot nu misschien, nieuwe technologie dus ik verwacht een optimalisatie van ISO & snelheid. Aan de andere kant beoefen ik mijn hobby niet meer met die intensiteit zoals voorheen en dit omwille van werk & kids...sounds familiar? . Foto's zijn dan voornamelijk ook portretfotografie en vooral m'n bewegende kids. Ik fotografeer graag mensen (& bijhorende omgeving). Ik hou nog steeds van een viewfinder en bijgevolg dus niet op zoek naar Sony Nex advies of dergelijke.
Waar heb ik recent naar gekeken en over gelezen?
- Canon 650D...tja why not. Nikon D7000 heb ik al gehad, ik koop geen tweedehands materiaal en om nu naar een D800 inclusief lenzen daar heb ik geen zin in. M'n lenzen zijn niet van die aard dat ze me een fortuin gekost hebben dus switchen is easy.
- Sony a57, alleen over die viewfinder stel ik me wat vragen. ISO presaties zouden goed zijn en 't is voornamelijk een snel toestel.
- Pentax K30, eveneens why not. Als ik de specs zie lijkt me dat een stevige kandidaat.
Moest er nog iemand alternatieven of suggesties hebben, let me know. Ik wil hier ook geen zoveelste polemiek starten over welk het merk het beste is, etc... Merk doet er mij niet toe, het toestel moet de mogelijkheden hebben die ik zoek.
Thanks,
F.
Waar heb ik recent naar gekeken en over gelezen?
- Canon 650D...tja why not. Nikon D7000 heb ik al gehad, ik koop geen tweedehands materiaal en om nu naar een D800 inclusief lenzen daar heb ik geen zin in. M'n lenzen zijn niet van die aard dat ze me een fortuin gekost hebben dus switchen is easy.
- Sony a57, alleen over die viewfinder stel ik me wat vragen. ISO presaties zouden goed zijn en 't is voornamelijk een snel toestel.
- Pentax K30, eveneens why not. Als ik de specs zie lijkt me dat een stevige kandidaat.
Moest er nog iemand alternatieven of suggesties hebben, let me know. Ik wil hier ook geen zoveelste polemiek starten over welk het merk het beste is, etc... Merk doet er mij niet toe, het toestel moet de mogelijkheden hebben die ik zoek.
Thanks,
F.
Comment