Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] D900 geruchten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: [Nikon] D900 geruchten

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    En een beeld van een APS-C toestel zomaar gelijk stellen aan een crop van FF is heel kort door te bocht gaan.
    Als alle voorwaarden vervuld worden om alles uit die APS-C sensor te halen, geef ik je gelijk. Maar hoeveel APS-C gebruikers hebben de discipline en/of het glaswerk om alles uit hun toestel te halen? Geef mij dan maar een 24MP FF toestel met een iets vergevensgezindere 10.5MP 1.5X crop.

    Comment


    • #92
      Re: [Nikon] D900 geruchten

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      -sterkte gebruikte filters (AA, IR etc ..) is heel belangrijk Verwacht dat d900 zoals de leica m9 geen AA filter meer gaat gebruiken, +/- 1/2 stop winst

      Zonder AA filter zal het beeld met alle lenzen ,uitgezonderd dan de megazooms , ook bij 100% volledig scherp zijn , zoals bij een Foveon sensor .Mag ik het zo begrijpen? Dat zou een kleine revolutie teweegbrengen inzake mogelijke afdrukgroottes/aantal pixels.



      Walter
      D850

      Comment


      • #93
        Re: [Nikon] D900 geruchten

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Zonder AA filter zal het beeld met alle lenzen ,uitgezonderd dan de megazooms , ook bij 100% volledig scherp zijn , zoals bij een Foveon sensor .Mag ik het zo begrijpen? Dat zou een kleine revolutie teweegbrengen inzake mogelijke afdrukgroottes/aantal pixels.



        Walter
        sorry ik weet niet hoe dat ze het precies flikken, nikon heeft in de d3x al een zwakkere AA-filter zitten, de leica M9 heeft geen AA-filter meer ,en ik verwacht de d900 ook niet. Nikon doet wat dat betreft, en terecht, meer inspanningen dan de concurrentie
        Nu hoop ik dat je de AA filter (anti aliasing) gebruikt om zaagtand overgangen te vermijden, eigenlijk om de overgangen te verzachten, niet verward met de kleuren filter (bayer filter) De foveon sensor heeft geen bayer filter

        Maar alleszins zonder AA-filter krijg je inderdaad scherpere beelden en ontvangt de sensor meer licht

        Comment


        • #94
          Re: [Nikon] D900 geruchten

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          je vergeet volgens mij toch wel een aantal essentiële zaken in je redenering:
          -fotodiodes op sensor sluiten niet aan, daar is een spatie tussen die niet op elke sensor gelijk is.
          -daaruit volgt dat er verschil kan zijn in de grote van fotodiodes, dit bij zelfde mp en zelfde sensor opp. (effectieve benutting van de sensor oppervlakte)
          -kwaliteit gebruikte micro lenzen hebben een grote impact
          -rendement (gevoeligheid) van de fotodiodes is een heel belangrijke factor en is momenteel niet meer te vergelijken met pak weg 5 jaar terug.
          -sterkte gebruikte filters (AA, IR etc ..) is heel belangrijk Verwacht dat d900 zoals de leica m9 geen AA filter meer gaat gebruiken, +/- 1/2 stop winst

          dus pixeldensiteit zoals je die berekent zegt weinig, daar zijn andere factoren die evengrote of zelfs meer belangrijke rol spelen. Is wel bepalend voor de resolutie, zeg maar detail weergave van een beeld.

          sensor grote (bij zelfde technologie) heeft wel grote impact op beeldkwaliteit.
          huidige 12mp APS-C sensors benaderen en overstijgen zelfs op sommige punten de kwaliteit van FF sensors van een 4 tal jaar terug.

          Ervaar dat hoe meer pixels een toestel heeft hoe beter de beeldkwaliteit is.(binnen de perken van oplossend vermogen van de lenzen, rond de 16mp APS-C en 40mp FF)
          Maar dit heeft waarschijnlijk meer te maken met evolutie in technologie die daar mee gepaard gaat.

          En een beeld van een APS-C toestel zomaar gelijk stellen aan een crop van FF is heel kort door te bocht gaan.
          Kortom, een hele technisch gelul waar weinigen iets aan hebben. Altijd alles in twijfel trekken, overal altijd alternatieve uitleggen voor hebben, uitbreiden waar het niet gevraagd werd en vooral ZELF altijd dingen negeren die niet in je theorien passen.

          Feiten :

          De M8 en M8.2 hebben IDENTIEKE photosites en gaps als de M9. Dezelfde pixeldensiteit. Dus de APS-C oppervlakte op de FF M9 is gelijk aan de crop M8.

          Canon 50D en 7D zijn gapless. De volgende FF zullen dat ook worden als de densiteit dat vereist of de winst van grotere photosites echt winst oplevert. Dan kan heel uw betoog ook al in de vuilbak.

          De 5D II uitsnede is beter dan de 30D foto. Met zelfde pixeldensiteit, zelfde grootte photosite.

          De D3s heeft gewoon de DX-modus als je een DX-lens gebruikt, met een FX-lens kan je ook kiezen om in DX-modus te werken. Dan werkt het toestel als een 5.5 cropcamera.

          Vervolgens, wat je niet snapt : als de gaps anders zijn, FF 24 Mp omgezet naar Crop, uitgerekend via pixeldensiteit is de opp 384 mm² gewoon een crop van 10.7 Mp. De vorige generatie had andere gaps, maar was toch ook een APS-C van het croptype? Dat de eigenschappen anders zijn, de kwaliteit anders is,... maakt niet uit.

          En nog belangrijker, al die laboresultaten zijn te verwaarlozen, test eens iets in het veld. Ik test alle merken alle dagen. Zelfs de D700 in DX is al bruikbaar.
          Last edited by VoN_DamN; 11 januari 2010, 17:45.

          Comment


          • #95
            Re: [Nikon] D900 geruchten

            Ik heb dit filmpje gefilmd met een sony camera maar blijkbaar kan deze geen snelle beelden aan. De framerate lijkt me te laag te zijn, wat kan ik hier aan veranderen?

            filmpje:
            Someone is playing mindgames while he is walking home

            Comment


            • #96
              Re: [Nikon] D900 geruchten

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Ah dus het feit dat je, naast het manueel scherpstellen, na 36 foto's moet terugspoelen, rolletje moet uithalen en een nieuw rolletje moet insteken (of "nieuw sensortje" zoals je zegt), dat is dan een voordeel tegenover een dslr, waar je continue tot 2000 foto's op één kaartje kan nemen? Ik mis hier zeker iets... of zit er op je oude analoge camera een knop waar je de wereld laat stilstaan als je van filmrol moet wisselen? Zou wel mogen hé, voor die prijs?

              de wereld draait tijdens het verwisselen van het rolletje net zo hard, als dat jij staat te klungelen met je hele set/up..

              Dat is verzamelwaarde, niet de gebruikswaarde, kleine nuance.

              leica´s gaan een leven lang mee, blijven high quality pics leveren, heeft niets met verzamelwaarde te maken..je hebt leica/verzamelaars en gebruikers.. net zoals dat je nikon verzamelaars hebt en gebruikers.. een leica-fotograaf als douglas herr, schiet tot op heden nog zijn allerbeste natuurpics met een analoge leica..

              En ja we doen verder met appels en peren vergelijken . Vergelijk dan tenminste een middenformaat analoog met middenformaat digitaal. De resolutie van een 60MP digitale wand hoeft helemaal niet onder te doen, zie voorbeelden genoeg van. En dan spreken we nog niet over dynamische bereik, snelheid van workflow etc...

              appels en peren? we hebben het hier over fotografie.. met welk medium je het doet, analoog of digitaal doet er niet toe..pixelpeepers en gearheads zitten hoofdzakelijk achter hun pc-tje allerlei specs te vergelijken, ipv er op uit te trekken..

              Ik weet niet op welke planeet jij leeft, maar ik kan met de meeste van mijn camera's een foto nemen zonder op de achterkant te moeten kijken en ik kan alles controleren wat de camera doet.

              Jou kan ik alvast een simpele point & shoot camera aanraden, meer ga jij niet nodig hebben.

              doe mij maar point en shoot.. al heb ik meerdere point en shoot camera's..ik kies het materiaal wat ik nodig heb voor een bepaald item.. jouw advies heb ik hierbij niet nodig.. ik zie liever een goede point en shoot plaat, dan een crappy looking met 'zorg gecomposeerde' flutfoto.. tot op heden heeft pioint en shoot mij vooralsnog geen windeieren gelegd..

              Weer een appels en peren vergelijken... facerecognition zit op de amateur en consumercamera's, niet op digitale Leica alternatieven. De meeste mensen weten nu eenmaal niet veel van foto's nemen en kunnen alle hulp gebruiken. Waaronder facerecognition.

              een gezicht door de zoeker waarnemen en afdrukken is idd hartstikke moeilijk.. een leica heeft dit idd niet, maar het zijn dan ook camera's waar alle overbodige **** vanaf gestript is.. waarschijnlijk niet 'jouw ding'..

              Nee, maar je ontkent of banaliseert elke technische vooruitgang en verbetering die de laatste 20 jaar gemaakt is in de digitale fotografie. Komaan seg, serieus blijven, het wordt beetje belachelijk.

              ik banaliseer helemaal niets.. je loopt hier wel wat te zeveren over alle ouwe analoge 'troep', je bent voorstander van het modernste van het modernste, en wat doe je vervolgens? (wat de meesten hier trouwens doen).. lekker in RAW, (of analoog: REALRAW) manuele belichting en op statiefje schieten.. en zo doen we het al meer dan 100 jaar.. maar goed, als jij denkt dat je met een nieuwere camera meteen betere plaatjes gaat schieten, be my guest.. de basis is en blijft gelijk.. over een tijdje, als de nieuwe beginners met hun vol met gadgets behangen dslr's hier hun plaatjes neerzetten, en erbij durven te vertellen, dat ze alle gadgets gebruikt hebben, dan zul je zien, dat de meer ervaren fotografen om ter hardst zullen mekkeren, dat eea niet meer is zoals het was.. heb genoeg van dit soort berichtjes gelezen hier..
              Los uit de mouw, één van de honderden bronnen op het internet:
              Velvia 50 120 & 135 film VS doorsnee semi-pro dslr (12MP)

              Nog eentje, om het af te leren.

              linkjes plaatsen dat het andersom ook beschreven wordt, kan ik ook.. ga es van je eigen ervaring uit, ipv wat door te linken..
              Maar blijf gerust in je waanidee hoor.
              ik heb verre van waanideetjes.. verkoop jij nu volgend jaar maar je d700 zodra de nieuwste nikon weer uitkomt.. is goed voor de economie, en nog beter, zeeer goed voor de 2e handsmarkt.. veel zo goed als 'flawless' toestelletjes met weinig clicks erop, en de spekkopers lachen zich een ongeluk..

              voor het moment nu..

              ik ga lekker afsluiten, want ik heb nog meer te doen vandaag..

              succes!
              Last edited by Sjinouck; 11 januari 2010, 18:37.

              Comment


              • #97
                Re: [Nikon] D900 geruchten

                Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                ik heb verre van waanideetjes.. verkoop jij nu volgend jaar maar je d700 zodra de nieuwste nikon weer uitkomt.. is goed voor de economie, en nog beter, zeeer goed voor de 2e handsmarkt.. veel zo goed als 'flawless' toestelletjes met weinig clicks erop, en de spekkopers lachen zich een ongeluk..

                voor het moment nu..

                ik ga lekker afsluiten, want ik heb nog meer te doen vandaag..

                succes!
                Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage

                Comment


                • #98
                  Re: [Nikon] D900 geruchten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  de wereld draait tijdens het verwisselen van het rolletje net zo hard, als dat jij staat te klungelen met je hele set/up..
                  Mijn hele set-up Een camera met een lens erop. Jij klungelt daar misschien mee, maar ik kan foto's blijven nemen, waar ik mij alleen moet bezig houden met compositie en belichting, sluiter en diafragma. Zonder van film te moeten wisselen. Dat noem jij dan klungelen. Nog nooit met een digitale camera gewerkt?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  appels en peren? we hebben het hier over fotografie.. met welk medium je het doet, analoog of digitaal doet er niet toe..pixelpeepers en gearheads zitten hoofdzakelijk achter hun pc-tje allerlei specs te vergelijken, ipv er op uit te trekken..
                  JIJ begon met pixel/print peepen, door te beweren dat Velvia 50 en middenformaat analoog nog steeds veel beter is dan digitaal. Wat dus helemaal niet waar is. Ik snap niet hoe jij daar zo persoonlijk en lichtgeraakt over moet doen. Dat heet vooruitgang. Beeld je in dat iemand tegen jou zit te leuteren dat de Camera Obscura veel beter is dan jouw Leica. Dat jouw Leica vol met gadgets zit.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  een gezicht door de zoeker waarnemen en afdrukken is idd hartstikke moeilijk.. een leica heeft dit idd niet, maar het zijn dan ook camera's waar alle overbodige **** vanaf gestript is.. waarschijnlijk niet 'jouw ding'..
                  Ik werk ook met analoge camera's. Een Nikon FE is even "gestript" als jouw Leica. Dus eerst even nadenken voor je dingen meent te weten over mij.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  ik banaliseer helemaal niets.. je loopt hier wel wat te zeveren over alle ouwe analoge 'troep', je bent voorstander van het modernste van het modernste, en wat doe je vervolgens? (wat de meesten hier trouwens doen).. lekker in RAW, (of analoog: REALRAW) manuele belichting en op statiefje schieten.. en zo doen we het al meer dan 100 jaar.. maar goed, als jij denkt dat je met een nieuwere camera meteen betere plaatjes gaat schieten, be my guest.. de basis is en blijft gelijk.. over een tijdje, als de nieuwe beginners met hun vol met gadgets behangen dslr's hier hun plaatjes neerzetten, en erbij durven te vertellen, dat ze alle gadgets gebruikt hebben, dan zul je zien, dat de meer ervaren fotografen om ter hardst zullen mekkeren, dat eea niet meer is zoals het was.. heb genoeg van dit soort berichtjes gelezen hier..
                  Ik loop niet te zeveren. Jij bent blind van nostalgie, je wil niet zien dat beeldkwaliteit en flexibiliteit van analoge fotografie al voorbijgestreefd is. Dat is door iedereen al aangenomen, waarom daar als enige zo moeilijk zo koppig en zo blind over te zitten doen? Ik snap het echt niet.

                  Ik zie ook niet in waarom ik zou moeten protesteren tegen het ontwikkelen van een hypothetische camera die in de toekomst perfect hoge ISO's aankan zonder ruis. Als je daar geen praktische voordeel in ziet - of in jouw geval: wil in zien - ben je geen fotograaf.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  linkjes plaatsen dat het andersom ook beschreven wordt, kan ik ook.. ga es van je eigen ervaring uit, ipv wat door te linken..
                  Toon mij dan die linken die het omgekeerde beweren. Echt. En toon mij ook een link waar men toont dat een stoomlocomotief beter en sneller is dan een HST trein, als je toch bezig bent.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  ik heb verre van waanideetjes.. verkoop jij nu volgend jaar maar je d700 zodra de nieuwste nikon weer uitkomt.. is goed voor de economie, en nog beter, zeeer goed voor de 2e handsmarkt.. veel zo goed als 'flawless' toestelletjes met weinig clicks erop, en de spekkopers lachen zich een ongeluk..
                  Het wordt hilarisch.
                  Ik zeg hierboven dat ik geen interesse heb in de nieuwe D900 of gelijk welke nieuwe camera en tevreden ben met de D700, een update na mijn D80 en daarvoor een D50, en dat ik zelf gebruik maak van oude analoge en eenvoudige camera's zoals een FE, Rolleiflex en een manuele Hasselblad zonder lichtmeter en nu kom jij mij verwijten dat ik kick op het allerlaatste en het modernste dat ik neerkijk op analoge fotografie. Kan tellen qua defensief discussiëren en op de man spelen, bij gebrek aan tegenargumenten. Ik heb meer analoge camera's dan digitale Maar ik weet wat ze kunnen en vooral wat ze niet kunnen.


                  Ik snap echt jouw motivatie niet

                  Comment


                  • #99
                    Re: [Nikon] D900 geruchten

                    Zucht

                    (niet aan één persoon, gewoon algemeen)
                    (mensen, ga naar buiten, neem fotos, verbeter jezelf, ipv hier om pietluttigheden te zitten discussieren)
                    (met mijn D200 maak ik ook nog altijd perfekte fotos ............
                    binnen de limieten van m'n toestel , 800iso zal ik niet veel gebruiken, laat staan de 3200 die m'n toestel "kan" )

                    Comment


                    • Re: [Nikon] D900 geruchten

                      Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                      mensen, ga naar buiten, neem fotos, verbeter jezelf, ipv hier om pietluttigheden te zitten discussieren
                      In dit weer?

                      En je mist wel beetje het punt van een forum, door te beweren dat er niet mag gediscussieerd worden.

                      Comment


                      • Re: [Nikon] D900 geruchten

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        In dit weer?
                        Ik wou het ook al zeggen Morgen ga ik op pad sé

                        Comment


                        • Re: [Nikon] D900 geruchten

                          weer of geen weer, ik ben iedere dag op pad.. en ja, ook met een dslr.. + een 'gestripte' nikon Fe of leica sl..(of wat nodig is om hetgeen te doen waarvoor ik gevraagd ben..)

                          (morgen een opdrachtje vervullen, een beetje voor mijzelf, en de rest voor de $$$$$.... )

                          ben gelukkig geen fotograaf, ik doe mijn ding, en als ik er nog voor betaald wordt, dan vind ik het allang best..

                          waarschijnlijk kiezen ze toch weer de plaatjes uit, die ik niet voor ogen had, maar och.. ze zien het verschil toch niet tussen FF,aantalletjes Mp, film of digitale crop-camera... (voor dat gedoe hebben we nog altijd de fotofora..)

                          afdrukken maken, inlijsten, afleveren, en we gaan weer lekker verder...

                          nobody cares about my gear, so what? (en ik geef er sowieso geen ene bal om..point and shoot, en weer terug naar huis.. )

                          groetjes, Alex!

                          Comment


                          • Re: [Nikon] D900 geruchten

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                            nobody cares about my gear, so what? (en ik geef er sowieso geen ene bal om..point and shoot, en weer terug naar huis.. )
                            Gebaseerd op (de toon van) je reacties in deze thread zou ik toch anders gaan vermoeden.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • Re: [Nikon] D900 geruchten

                              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

                              Ik loop niet te zeveren. Jij bent blind van nostalgie, je wil niet zien dat beeldkwaliteit en flexibiliteit van analoge fotografie al voorbijgestreefd is. Dat is door iedereen al aangenomen, waarom daar als enige zo moeilijk zo koppig en zo blind over te zitten doen? Ik snap het echt niet.
                              Ik wil mij niet inmengen in jullie gebekvecht, maar wil toch even dit kwijt:

                              Ik heb tijdens de avondschool fotografie vastegesteld dat professionele fotografen (en dan bedoel ik écht professionele fotografen en niet één of andere beroemde krant-fotograaf) nog steeds analoog fotograferen. Niet altijd met 35mm maar soms ook bijvoorbeeld met een technische camera.

                              En dit net omdat analoge fotografie nog steeds niet evenaard is door digitale fotografie, als het gaat om bepaalde toepassingen (vb. uitvergrotingen ,...)

                              Comment


                              • Re: [Nikon] D900 geruchten

                                Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                                En dit net omdat analoge fotografie nog steeds niet evenaard is door digitale fotografie, als het gaat om bepaalde toepassingen (vb. uitvergrotingen ,...)
                                Youtube: D700 vs. F5 op gigantische print
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X