Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] D900 geruchten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: [Nikon] D900 geruchten

    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
    je bevestigd wat ik al wist, dus mag ik dan beleefd vragen van ook geen onzin te verkopen over zaken waar je niets van afweet
    Ik heb duidelijk iets verkeerd gezegd over uw Super Sony.
    In ruil hiervoor word ik door u persoonlijk aangevallen.
    Ik ga hier niet verder op reageren.

    Comment


    • #62
      Re: [Nikon] D900 geruchten

      Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
      Zeg, Puerte, doet ge dat nu om mensen te pesten?

      Ik snap u soms nie (meestal eigenlijk)...


      puerte is puerte...

      all has been said..

      armchairphotographer.. that's all..

      zo te zien kan hij een camera blindelings in en uit elkaar halen, weet alles over wat er in zit, en wat dies meer zij..

      ik geef geen ene moer over wat er gebeurt in mijn camera als ik afdruk..

      ik heb tenminste nog het lef om mijn mislukkingen of ietwat betere plaatjes her en der te vertonen..zowel hier als ergens anders..
      Last edited by Sjinouck; 8 januari 2010, 16:47.

      Comment


      • #63
        Re: [Nikon] D900 geruchten

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        meer tijd nodig om een analoogske op te stellen ipv een digi?

        kom op zeg...

        met mijne leica hoef ik niet naar de achterkant te kijken, ael-knoppeke te gebruiken, of histogrammetje te bekijken..

        naaldje door het oogje halen en alles is correct belicht..

        iso is ingesteld zodra ik het rolletje erin gegooid heb, en iedere keer als ik een nieuw onbelicht beeldje doortrek, heb ik ahw een 'nieuw sensortje' .. moet ik nog zien met een dslr-ke
        Ah dus het feit dat je, naast het manueel scherpstellen, na 36 foto's moet terugspoelen, rolletje moet uithalen en een nieuw rolletje moet insteken (of "nieuw sensortje" zoals je zegt), dat is dan een voordeel tegenover een dslr, waar je continue tot 2000 foto's op één kaartje kan nemen? Ik mis hier zeker iets... of zit er op je oude analoge camera een knop waar je de wereld laat stilstaan als je van filmrol moet wisselen? Zou wel mogen hé, voor die prijs?

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        toestel van 36 jaar oud, en brengt inmiddels gebruikt alweer meer op, dan mijn 2 jaar oude dslr..
        Dat is verzamelwaarde, niet de gebruikswaarde, kleine nuance.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        puerte.. begin es te schieten op velvia 50 , moet je es zien wie er in zijn blootje staat..zowel qua dynamisch bereik, kleuren, scherpte en what so ever..filmke of digitaal..

        of nog beter, schiet es op middenformaat, en vergelijk dan die lullige 25mp es met een negatief van een middenformaatcamera?

        broekje op je enkeltjes.. that's for sure..
        En ja we doen verder met appels en peren vergelijken . Vergelijk dan tenminste een middenformaat analoog met middenformaat digitaal. De resolutie van een 60MP digitale wand hoeft helemaal niet onder te doen, zie voorbeelden genoeg van. En dan spreken we nog niet over dynamische bereik, snelheid van workflow etc...

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        btw, ik kijk nooit op de achterkant van mijn camera.. vertrouwen hebben in jezelf of de camera is wel zo handig, en het werkt ook zoveel sneller..
        Ik weet niet op welke planeet jij leeft, maar ik kan met de meeste van mijn camera's een foto nemen zonder op de achterkant te moeten kijken en ik kan alles controleren wat de camera doet.

        Jou kan ik alvast een simpele point & shoot camera aanraden, meer ga jij niet nodig hebben.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        facerecognition..:

        echt handig als iemand weigert te lachen en je toestel zegt: ik doe het niet, want het onderwerpje lacht niet...

        kom zeg.. wanneer gaan we weer es zelf fotograferen?
        Weer een appels en peren vergelijken... facerecognition zit op de amateur en consumercamera's, niet op digitale Leica alternatieven. De meeste mensen weten nu eenmaal niet veel van foto's nemen en kunnen alle hulp gebruiken. Waaronder facerecognition.

        Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
        EN LAAT DUIDELIJK ZIJN HE? heb niets, maar dan ook niets tegen digitaal.!
        Nee, maar je ontkent of banaliseert elke technische vooruitgang en verbetering die de laatste 20 jaar gemaakt is in de digitale fotografie. Komaan seg, serieus blijven, het wordt beetje belachelijk.

        Los uit de mouw, één van de honderden bronnen op het internet:
        Velvia 50 120 & 135 film VS doorsnee semi-pro dslr (12MP)

        Nog eentje, om het af te leren.

        Maar blijf gerust in je waanidee hoor.

        Comment


        • #64
          Re: [Nikon] D900 geruchten

          Zeg jongens stay focused. Ik vind digitale / analoge discussies onzinnig. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Ik volg momenteel dit draadje of het de moeite zou zijn om te investeren in een
          D900
          ?
          Maar on topic wat is er nu concreet loos ?
          Wat moet een D900 méér hebben dan de D700 om te overtuigen.

          -m-

          NB.

          Ik doe NIET aan macro fotografie
          Ik doe NIET aan sport/actie fotografie
          Ik doe NIET aan huisgenoten fotografie
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #65
            Re: [Nikon] D900 geruchten

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            Zeg jongens stay focused. Ik vind digitale / analoge discussies onzinnig. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Ik volg momenteel dit draadje of het de moeite zou zijn om te investeren in een
            D900
            ?
            Maar on topic wat is er nu concreet loos ?
            Wat moet een D900 méér hebben dan de D700 om te overtuigen.

            -m-
            Over zinnigheid gesproken, de D900 (of D700x) is nog niet uit, Meneer Nikon zelf leest dit topic niet en er zijn alleen speculaties. Lijk mij ook niet echt levensnoodzakelijk, zo'n discussie over wat zou kunnen zijn of over wat zou moeten zijn, laten we eerlijk zijn.

            Comment


            • #66
              Re: [Nikon] D900 geruchten

              Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
              Over zinnigheid gesproken, de D900 (of D700x) is nog niet uit, Meneer Nikon zelf leest dit topic niet en er zijn alleen speculaties. Lijk mij ook niet echt levensnoodzakelijk, zo'n discussie over wat zou kunnen zijn of over wat zou moeten zijn, laten we eerlijk zijn.

              Mijn vraag IS louter speculatief: wat zouden de D700 gebruikers beter willen zien in de opvolger. Als de d900 uitkomt kunnen we toetsen of de d900 de investering loont.
              Ik heb zelf géén D700 maar wel een F100, en zou graag mijn lenzen die ik heb ten volle willen gebruiken

              -m-
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #67
                Re: [Nikon] D900 geruchten

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Mijn vraag IS louter speculatief: wat zouden de D700 gebruikers beter willen zien in de opvolger. Als de d900 uitkomt kunnen we toetsen of de d900 de investering loont. Ik heb zelf géén D700 maar wel een F100, en zou graag mijn lenzen die ik heb ten volle willen gebruiken

                -m-
                Dat is het cruciale zinnetje, nu zijn er alleen wensen en speculaties.


                Wat willen we beter zien? Tja alles kan nog beter natuurlijk, zolang de prijs maar menselijk blijft. Maar ik behoor dan ook niet tot de doelgroep, als D700 eigenaar zijnde.

                - gigantische sprong in ISO prestaties zal er niet zijn.

                - gigantische sprong in AF prestaties zal er ook niet zijn.

                - een D3x sensor erin maakt het zeker een pak duurder

                - iets tussen D700 sensor en D3x sensor in, lijkt mij iets betere resolutie, iets minder hoge iso, dus ook niet echt win-win.

                - video lijkt mij onoverkomelijk - zou ik nog het spijtigste vinden van al. Wou dat ik voor m'n D700 (1850 euro nieuw) al video kon hebben. In tegenstelling tot conservatievelingen zou ik mij daar wél kunnen in uitleven met m'n creativiteit.
                Maar hierdoor zal weer de prijs (eerst) hoog staan.

                - 100% zoeker zou handig zijn, maar kan niet door aanwezige interne flitser. Zal er ook zijn in de D900/D700s/D700x

                - twee CF kaart deurtjes, handig maar ook niet wereldschokkend

                - ...

                Comment


                • #68
                  Re: [Nikon] D900 geruchten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Zeg jongens stay focused. Ik vind digitale / analoge discussies onzinnig. Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Ik volg momenteel dit draadje of het de moeite zou zijn om te investeren in een
                  D900
                  ?
                  Maar on topic wat is er nu concreet loos ?
                  Wat moet een D900 méér hebben dan de D700 om te overtuigen.

                  -m-

                  NB.

                  Ik doe NIET aan macro fotografie
                  Ik doe NIET aan sport/actie fotografie
                  Ik doe NIET aan huisgenoten fotografie
                  Goed idee Graag on topic mensen!

                  Wat doe je wel

                  Voor mij moet de D900 genoeg pixels hebben om de APS-C camera voorgoed vaarwel te zeggen. Ik hoop dus op 24MP FF wat me genoeg "ademruimte" geeft om mijn onderwerp makkelijker in het frame te houden bij actiefotografie met behoud van fijn detail op mijn onderwerp. Ook wil ik iets meer detail in landschappen. Verder voldoet mijn D700 prima: hoge ISO ruis, AF en flash zijn state of the art. Video heb ik niet nodig.

                  Comment


                  • #69
                    Re: [Nikon] D900 geruchten

                    ......
                    Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 02:39.

                    Comment


                    • #70
                      Re: [Nikon] D900 geruchten

                      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                      kan natuurlijk ook zijn dat het oplossend vermogen van de lens niet voldoet aan de veel hogere eisen van de crop camera.

                      als je de kwaliteit van een sesnor wilt vergelijken of bespreken doe je dat door alle mogelijke externe invloeden zoveel mogelijk uit te sluiten, anders neem je nog al gemakkelijk verkeerde conclusies.
                      Het oplossend vermogen van mijn objectieven set voldoet aan eender welke camera waar een f-mount op kan gevezen worden

                      Het gaat hier heel specifiek over extreme tele waarmee ik met de D300 binnenshuis vanaf statief en met alle moderne technieken gruwelijk scherpe foto's kan maken, maar waarmee ik in de vrije natuur bij actiefotografie veel meer moeite heb om een constant hoge kwaliteit aan te houden. Met de D700 gaat dat allemaal veel makkelijker.

                      De oorzaken? Deels is dit zeker terug te brengen naar de pixeldichtheid, waardoor de D300 dus flink gevoeliger is aan bewegingsonscherpte bij hogere sluitersnelheden (beeldstabilisatiesystemen worden dan minder efficiënt), en ook atmosferische storingen die een foto flink om zeep kunnen helpen. Verder zal de AF precisie en de veel zuiverder ISO400-1600 de D700 ook wel een handje helpen.

                      Comment


                      • #71
                        Re: [Nikon] D900 geruchten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                        Ik heb duidelijk iets verkeerd gezegd over uw Super Sony.
                        In ruil hiervoor word ik door u persoonlijk aangevallen.
                        Ik ga hier niet verder op reageren.
                        Heb geen bezwaar dat je iets negatief zegt over eender welke camera dan ook, zolang je de waarheid schrijft. Als je plezier in vind van wat zever te schrijven wordt je dat ook gegund, maar dan moet je tegen de reactie en vooral de waarheid kunnen.

                        Comment


                        • #72
                          Re: [Nikon] D900 geruchten

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Het oplossend vermogen van mijn objectieven set voldoet aan eender welke camera waar een f-mount op kan gevezen worden

                          Het gaat hier heel specifiek over extreme tele waarmee ik met de D300 binnenshuis vanaf statief en met alle moderne technieken gruwelijk scherpe foto's kan maken, maar waarmee ik in de vrije natuur bij actiefotografie veel meer moeite heb om een constant hoge kwaliteit aan te houden. Met de D700 gaat dat allemaal veel makkelijker.

                          De oorzaken? Deels is dit zeker terug te brengen naar de pixeldichtheid, waardoor de D300 dus flink gevoeliger is aan bewegingsonscherpte bij hogere sluitersnelheden (beeldstabilisatiesystemen worden dan minder efficiënt), en ook atmosferische storingen die een foto flink om zeep kunnen helpen. Verder zal de AF precisie en de veel zuiverder ISO400-1600 de D700 ook wel een handje helpen.
                          het is toch normaal dat je dit hebt, maar heeft niets met de sensor alsdusdanig te maken, het zijn de externe factoren die de oorzaak zijn. Bij APS-C wordt elke storing meer uitvergroot.

                          als je deze oefening doet met een 400mm lens op de d300 dan moet je dezelfde oefening doen met een 600mm lens op de d3. dan zie je werkelijk het verschil in gedrag van de toestellen in min of meer dezelfde omstandigheden.

                          Comment


                          • #73
                            Re: [Nikon] D900 geruchten

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            het is toch normaal dat je dit hebt, maar heeft niets met de sensor alsdusdanig te maken, het zijn de externe factoren die de oorzaak zijn. Bij APS-C wordt elke storing meer uitvergroot.

                            als je deze oefening doet met een 400mm lens op de d300 dan moet je dezelfde oefening doen met een 600mm lens op de d3. dan zie je werkelijk het verschil in gedrag van de toestellen in min of meer dezelfde omstandigheden.
                            Dat klopt, maar ik hou mijn APS-C camera niet om er kortere objectieven op te gebruiken, maar wel om met mijn langste exemplaren meer detail uit mijn (doorgaans schuw) onderwerp te halen. Soms lukt dit, maar soms heb ik ook alle moeite om de extra pixeldichtheid te benutten.

                            Comment


                            • #74
                              Re: [Nikon] D900 geruchten

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Wat doe je wel

                              Het is eerder mijn mening dat een crop camera beter geschikt is voor
                              macro en actie.
                              Het prijsverschil/gewicht tussen een bv.180mm/2.8 op een crop camera en een 300mm/2.8 FF (ong. dezelfde beeldhoek) is toch aanzienlijk.

                              YMMV

                              Nerdi
                              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                              Comment


                              • #75
                                Re: [Nikon] D900 geruchten

                                D900: Als ik specs mag wensen:

                                - FF
                                - Rond de 20 Mb
                                - ISO: 50 (sterk gewenst) tot 400 (is ruim voldoende)
                                - 100% zoeker
                                - ingebouwde flits: hoeft niet
                                - Filmfunctie: mag. Kan handig zijn
                                - WIFI
                                - Afdekdopjes die niet verloren gaan (cfr D200)
                                - Instelwielen blokkeerbaar. Zodat niet per ongeluk de instellingen verzet kunnen worden.
                                - Prijsniveau: D700 (maar minder mag ook)

                                Niet iedereeen heeft 100000 ISO nodig!
                                https://waltertalboom.be-
                                Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                                Comment

                                Working...
                                X