Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] D900 geruchten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: [Nikon] D900 geruchten

    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    beste zou zijn, dat nikon met een wat mindere ´total rip-off´ als de d3x zou afkomen..

    toestel loopt voor geen meter in de verkopen, en terecht.. er is wat nieuwere electronica in een bestaande d3 gepropt, (ingekocht) sensortje van de sony a900,beetje sensor-pimping en vervolgens de nikonians af proberen te zetten voor een veels te hoge prijs..(er zit minder aan nieuwe technologie in dit toestel dan de prijs doet rechtvaardigen, zelfs de knoppologie etc. is rechtstreeks overgenomen van de wat 'oudere' modelletjes..)
    Die "knoppologie" is nu eenmaal een resultaat van een evolutie gestart in de jaren 1950. Zou beetje dom zijn om heel de layout te veranderen. Nikon gebruikers kunnen nu overweg met elke body en zijn ook zeer tevreden over het gebruiksgemak.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    logisch dat dit toestel momenteel als de pest gemeden wordt..veels teveel cash, voor een toestel wat nog niet eens de helft van zijn prijs waard is..daar zijn betere en vooral goedkopere alternatieven voor..
    Toch vreemd dat er dan toch meer foto's genomen met de D3x te vinden en te zien zijn dan foto's van de "goedkopere alternatieven".

    En op welke verkoopstatistieken baseer jij je?

    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    dus een goede en waardige en wat goedkopere vervanger van de d3x zou nikon geen windeieren leggen..de nikon-klantjes ook niet btw..
    ingebouwde video is en blijf ik flauwekul vinden, evenals het extreme hoge iso van meer dan 100.000..
    ISO 100.000 betekent per definitie zeer mooi base ISO en zeer bruikbare ISO 800-3200. Probeer eens verder te kijken dan je neus lang is.


    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    wellicht nog meer rommel op je dslr, waar je wel voor betaald, maar die je bijna nooit gebruikt..
    Dat riepen ze ook toen autofocus werd ingebouwd. Of matrix-meting. Of digitale fotografie.


    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    de F6 was imho de laatste nikon die echt zoden aan de dijk zette..
    Die was dan gebaseerd op een professionele digitale body

    Ja met een F6 kan je alles veel meer en veel beter en veel sneller, dan bijvoorbeeld een D3s

    Comment


    • #32
      Re: [Nikon] D900 geruchten

      Is deze lens goed genoeg voor mijn nieuwe D900 ?



      Ik hoop op eindelijk 18 tot 24 MP FF voor minder dan 2500 euro.
      Aankondiging voor PMA ?.

      Comment


      • #33
        Re: [Nikon] D900 geruchten

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Is deze lens goed genoeg voor mijn nieuwe D900 ?



        Ik hoop op eindelijk 18 tot 24 MP FF voor minder dan 2500 euro.
        Aankondiging voor PMA ?.
        Gaat niet gebeuren Reken maar op een +4000 Euro adviesprijs en +3000 Euro netto

        Comment


        • #34
          Re: [Nikon] D900 geruchten

          .....
          Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:40.

          Comment


          • #35
            Re: [Nikon] D900 geruchten

            Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
            De F6 is niet puur gebaseerd op eender welke digitale body - De Nikon ingenieurs hadden voor ogen om daar de "stilste" aller F'en van te maken - alle inwendige delen en materialen zijn geselecteerd voor 1 doel: stilte. Hij heeft inderdaad de Cam-2000 meegekregen van de D2 serie. I-TTl zit er ook op. Matrixmeting, autofocus, een digitaal schermpje op de achterkant waarmee je door het menu kan bladeren..Maar er zit ook een hendeltje op waarmee je manueel je filmpje kan terugdraaien..
            Niks gebaseerd op een digitale body - hij is een voortzetting van de F5 en van een zekere traditie

            Ik heb er een en het is een zalig toestel om te gebruiken
            En hij had al een filmfunctie lang voor de D3S
            Ja sorry om je luchtbel door te prikken, maar de F5 deelt veel meer met een D2h/x dan met een F6. Ja, de shutter komt uit de F6 en ja de D2 sensor is eruit en ja er is een manuele rewind, maar de rest komt wel uit de D2 of is er op gebaseerd. De D1 serie was gebaseerd op de F5, maar bij de F6 is dit omgekeerd. Lees en hoor je overal.

            Ik zie de relevantie niet om deze facts te ontkennen en te romantiseren over tradities etc...Terwijl dit puur technisch-economisch zeer logisch is: één onderdeel gebruiken bij verschillende modellen brengt meer op. Dit maakt de F6 natuurlijk geen mindere camera. Een D2 serie camera is ook geen speelgoed..

            Ik snap wel dat je eigen camera koestert en verdedigt (waarom??) maar het is niets om je over te schamen hoor, dat je analoog F6 familie is met een digitale slr
            Last edited by caleido; 8 januari 2010, 02:43.

            Comment


            • #36
              Re: [Nikon] D900 geruchten

              .....
              Last edited by hombre complicado; 22 januari 2011, 03:39.

              Comment


              • #37
                Re: [Nikon] D900 geruchten

                Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
                Ehhh...Hoe kan de D1 serie gebaseerd zijn op de F6, Terwijl de D1 serie tussen 1999 en 2001 op de markt kwam en de F6 pas in 2005 geintroduceerd werd ? Waar lees jij en hoor je dit ?
                Ik bedoelde uiteraard D1 gebaseerd op F5 en de F6 gebaseerd op D2 serie. Dacht dat je wil over dat typfoutje zou kunnen lezen.

                Ik las het in elke review en ook uit de vingers van enkele insiders (Thom Hogan o.a.) en puur op de technische fiche.


                Oorspronkelijk geplaatst door hombre complicado Bekijk bericht
                Ik citeer even uit de press release van Nikon van de F6:
                Minimized operational sound and vibration

                Nikon engineers were so intent on subduing the camera’s operational sounds that they used a professional audio room to properly gauge their quality and frequency. The degree of vibration to which every part of the camera would be subjected was measured. This meticulous approach has resulted in a camera comprised of parts that have been highly refined for absolute minimum vibration, and frequency of movement attenuated to a level below that detectable by the human ear.


                (Bron: http://www.nikon.com/about/news/2004/0916_02.htm )

                Het is een body ontwikkeld door Giugiaro.
                De body stemt helemaal niet over mekaar met de F5 body, noch de D1- of D2-serie bodies. Ook had in 2005 geen enkele digitale reflex bij nikon een fullframe sensor, dus de spiegel is groter bij de F6 dan bij de digitale modellen alsook het pentaprisma.

                Er zitten inderdaad de beste dingen in van de digitale broertjes, maar die F6 is op zichzelf ontwikkeld en heeft als doel het topmodel van Nikon bij filmcameras te zijn..maar Nikon is japans en japanners houden sterk aan eer en traditie en die F serie is al sinds de eerste F het paradepaardje van Nikon. Die eerste F was een "legende" en die F6 is daar de laatste opvolger van..die camera is niet zomaar vlug vlug ineengedraaid met wat onderdelen dat er nog in't schap lagen van andere modellen.

                Jij mag van mij je mening hebben en houden..maar ik weet dat een team van Japanse ingenieurs de F6 zo door en door onwikkeld heeft dat ze de tijd en de moeite deden om de vibraties en geluiden te gaan afstemmen..als je een product zo perfectioneerd dat je de geluiden van een camera gaat afstemmen..dan ben je toch lichtjes maniakaal bezig..

                Ik zou eerder denken dat wat ze geleerd hebben van die F6 te produceren nu in al die DSLR's gebruikt word
                Je fixeert hier wel volledig op die silent modus en een spiegel die groter is dan bij de D2x. Overtuigt mij niet.

                Ik zeg nergens dat de F6 een samenraapsel is. Maar ontken dan toch ook niet wat het oog en technische fiche toont en wat anderen al jaren zeggen.

                Ja de F was een monument, de F2a (zelf gehad, jammer van de oude afgewijkende lichtmeter) en de F3 ook (vorige jaar verkocht). Maar de significantie van een F6 is logischerwijs een pak lager. De F was de start, jaar nul. De F6 is een evolutie, bundeling van kennis en ervaring en techniek (gebaseerd op de reeds bestaande D2's en vorige F5), geen reden om de F6 mytische eigenschappen toe te kennen, vooral in de schaduw van de huidige D3s en D3x'en.

                En nee, ik ben niet anti-film. Schiet zelf nog met een F100 (mini F5) en FE2.

                Comment


                • #38
                  Re: [Nikon] D900 geruchten

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Gaat niet gebeuren Reken maar op een +4000 Euro adviesprijs en +3000 Euro netto
                  Even afwachten...

                  Sony heeft 24 MP voor lager dan 2000. Canon heeft 21 MP voor lager dan 2000...

                  Ik zou verwachten dat, zoals D700 dezelfde sensor heeft als D3, de D900 dezelfde sensor krijgt als D3X.
                  Lijkt te vroeg na de D3X maar de markt druk van onder op de D3X (Sony en Canon) moet toch vrij groot zijn, En iedereen die een D3X kon betalen heeft nu toch reeds een D3X gekocht.

                  24 MP met dezelfde beeldkwaliteit van de D3X en met dezelfde AF van de D3s is voor mij aanvaarbaar tot 3000 Euro.
                  Last edited by Jan_10D; 8 januari 2010, 08:02.

                  Comment


                  • #39
                    Re: [Nikon] D900 geruchten

                    Ja ik geloof toch ook niet dat Nikon nog 1 jaar zou wachten om met een concurrent voor de 5D en A900 te komen. Vooral dat er qua ontwikkeling van zo een body geen nieuwe R&D nodig is. Alles hebben ze in huis ervoor. Deze markt is veel te lucratief om zomaar volledig aan canon over te laten. Dat gaan ze niet doen denk ik. Maar ik weet niets hoor is maar een gevoel. Gezien de positionering van de D700 zal hij zeker duurder zijn dan de 5D maar de prijs zal laag genoeg zijn om de eventuele switchers van gedachten te brengen. En dan kan Jan_10D eindelijk is een Nikon kopen

                    Comment


                    • #40
                      Re: [Nikon] D900 geruchten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Even afwachten...

                      Sony heeft 24 MP voor lager dan 2000. Canon heeft 21 MP voor lager dan 2000...

                      Ik verwacht zoals van D3 naar D700, na 1 jaar, maar nu van D3X naar D900.
                      Lijkt te vroeg na de D3X maar de markt druk van onder op de D3X (Sony en Canon) moet toch vrij groot zijn, En iedereen die een D3X kOn kopen heeft nu reeds een D3X.

                      24 MP met dezelfde beeldkwaliteit van de D3X en met dezelfde AF van de D3s is voor mij aanvaarbaar tot 3000 Euro.
                      We zullen zien Zowel Sony als Canon hebben hun prijzen te laag gezet. De ene om marktaandeel te winnen, de andere uit paniek omwille van die ene. Nikon gaat zich daar weinig van aantrekken, zeker nu blijkt dat de Sony tactiek niet echt werkt. Verder gok ik ook op de 24MP sensor uit de D3X. Met 18MP gaat Nikon tegenwind krijgen van de "nummerkes" fanboys

                      Comment


                      • #41
                        Re: [Nikon] D900 geruchten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                        Ja ik geloof toch ook niet dat Nikon nog 1 jaar zou wachten om met een concurrent voor de 5D en A900 te komen. Vooral dat er qua ontwikkeling van zo een body geen nieuwe R&D nodig is. Alles hebben ze in huis ervoor. Deze markt is veel te lucratief om zomaar volledig aan canon over te laten. Dat gaan ze niet doen denk ik. Maar ik weet niets hoor is maar een gevoel. Gezien de positionering van de D700 zal hij zeker duurder zijn dan de 5D maar de prijs zal laag genoeg zijn om de eventuele switchers van gedachten te brengen. En dan kan Jan_10D eindelijk is een Nikon kopen
                        het wordt redelijk voorspelbaar, maar het werkt: Eerst een heel duur topmodel uitbrengen met de state of the art technologie van dat moment, en een jaartje later een iets goedkopere subtopper met amper minder mogelijkheden. Nikon houdt zich strikt aan deze strategie en laat zich niet opjutten (allé soms wel zoals met de 70-200VR2 die ze redelijk vroeg van tevoren hebben aangekondigd)

                        Comment


                        • #42
                          Re: [Nikon] D900 geruchten

                          Wakker worden mannen.

                          Zo een discussie om iets dat nog louter speculatief is, er wordt hier gepraat over de D3s, terwijl er in België en Nederland nog geen enkel D3s te verkrijgen is, laat zitten een D900, als deze er ooit wel komt.

                          Wij kunnen hier enkel maar verwoorden wat we graag zouden zien komen, en hoeveel het zou mogen kosten, maar daar maak je geen foto's mee, geef mij voorlopig maar mijn D700 en binnenkort de D3s, als ik daar tevreden over ben, dan zullen ze met véél beter op de markt moeten komen vooraleer ik mij nog eens laat gaan.

                          Ik denk dat ik voortaan wat meer zal investeren in fotografische locaties, aan de andere kant van de wereld mischien.

                          Comment


                          • #43
                            Re: [Nikon] D900 geruchten

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ik denk dat ik voortaan wat meer zal investeren in fotografische locaties, aan de andere kant van de wereld mischien.
                            Dat is geen investering hè! Dat is een kostenpost... maar wel een leuke m (Tenzij je met vastgoed gaat beginnen natuurlijk... een hutje op de Galapagoseilanden of zo?)

                            Gr Geert

                            Comment


                            • #44
                              Re: [Nikon] D900 geruchten

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              We zullen zien Zowel Sony als Canon hebben hun prijzen te laag gezet. De ene om marktaandeel te winnen, de andere uit paniek omwille van die ene. Nikon gaat zich daar weinig van aantrekken, zeker nu blijkt dat de Sony tactiek niet echt werkt. Verder gok ik ook op de 24MP sensor uit de D3X. Met 18MP gaat Nikon tegenwind krijgen van de "nummerkes" fanboys
                              Wat is te laag. Wat zou voor Canon de kost prijs zijn van een 5DII. 1000 Euro... 500 Euro... 100 Euro...
                              De kwaliteit van de sensor in de Sony is te laag in vergelijking met de 5DII en zelfs de 7D sensor.

                              Als Nikon bij 18 MP 'blijft hangen' dan is zelfs de 1000 euro Canon 7D een goed alternatief.
                              Maar ik heb genoeg Canon rommel om nog 10 jaar verder fotos te maken.

                              Comment


                              • #45
                                Re: [Nikon] D900 geruchten

                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                                Wat is te laag. Wat zou voor Canon de kost prijs zijn van een 5DII. 1000 Euro... 500 Euro... 100 Euro...
                                De kwaliteit van de sensor in de Sony is te laag in vergelijking met de 5DII en zelfs de 7D sensor.

                                Als Nikon bij 18 MP 'blijft hangen' dan is zelfs de 1000 euro Canon 7D een goed alternatief.
                                Maar ik heb genoeg Canon rommel om nog 10 jaar verder fotos te maken.
                                zal wel zijn, de a900 is momenteel de DLSR met de beste beeldkwaliteit op mid en hoge ISO (de lenzen zullen hier ook wel een handje helpen). Zoals ik reeds in ander threads geschreven heb is de 5dmkii niet echt geschikt voor het betere werk op lage ISO.( banding problemen)
                                De 3dx (met zelfde sony sensor als a900) is op een aantal punten beter dan de a900 maar is veel te duur, is ook de reden dat er verschillende overgeschakeld zijn naar de a900. Voor het prijsverschil kunnen ze een heel arsenaal Sony Carl-zeiss toplenzen kopen.
                                De beeldkwaliteit van de 1dmskiii is gelukkig beter dan van de 5dmkii, toestel was oorspronkelijk veel te duur (8000€) is sterk in prijs gezakt met de komst van de a900.

                                Denk niet dat je echt beseft wat beeldkwaliteit eigenlijk is.

                                las dit gisteren nog op DPREVIEW

                                So, how exactly do you turn a Canon into a Sony? Shoot base iso raws and edit away. At least this is what happened to me.

                                Was on the fence about the 5dMk2 and the A850, fell onto the Canon side since I had a few FF lenses by the Canon folks. Yeah Christmas! Figured that all the hoopla about this and that really didn't matter too much and at this level the cameras should be about equal for my purposes (landscape).

                                I had read a few reports about the 5dMk2 files having a 'banding' issue in the shadows. Dismissed it since most responses to the issue seemed to indicate it was a non-issue in prints, exposure problem, etc., etc. In fact, most posters asking about the problem got run out of town for even mentioning it..

                                I can say that this 'banding', which I'd call more of a patterned-noise issue, was a definitive problem on my 5dM2 (most recent firmware/new camera). Able to be seen on prints, especially my BW prints. The video was nice as was the stratospheric iso capability. Of course I don't recall the last time I used over iso 200 for a landscape (my typical subject). The 'woven' like pattern in the shadows at iso100/200 in prints was just not going to do it for me.

                                Sent the 5dMk2 back to BH and took receipt of an A850+16-35CZ. Was rather reluctant about the cost of the Sony glass but oh well.

                                Wow! Sony sure did the ergonomics nicely. This thing makes a darned nice photographic tool (of course my favorite tool is still my Canon G10). Base iso looks fabulous to me. None of the weird pattern noise of the 5dMk2 is evident. Looks like an image is supposed to (very subjective). SSS is quite nice to have on an ultra wide angle, even though it'll be tripod bound a lot of the time.

                                So, what's the point of all this rambling? Just to let the 5dMk2 and A850 contemplators know of another users experience and that sometimes those recurrent reports of problems do hold some water.

                                I'll be adding some A850+CZ 16-35 images over the next weeks if you are interested.
                                Cheers! Guess this means I'm a Sony guy... Never would have thought it.

                                http://www.flickr.com/photos/25978351@N07/

                                Comment

                                Working...
                                X