|
|||||
|
Citaat:
want daar hij de 400d van jou heeft overgenomen, heb jij de upgrade ook gedaan en jij zag dat blijkbaar wel zitten, gezien je zeker tevreden bent.Citaat:
Langs de andere kant als je toch voor je eigen lenzen moet zorgen, maakt het niet uit dat je terug opnieuw moet beginnen met lenzen. Let wel dat de 50d met zijn 15mp en crop van 1.6 een veel hoger pixeldichtheid heeft dan de D90 en dan ook meer van de lenskwaliteit verlangt.
|
Ik ben heel tevreden over m'n D90. Volgens de info die ik hoor & lees plaatsen sommigen hem boven de 450D maar ik ben er zeker van dat je dit niet aan de foto's kan zien :-) Ik denk dat de verschillen eerder in de features zitten. De D90 heeft een hoger ISO-bereik tov de 450D (6400 tov 1600), heeft een veel beter scherm, hoger fps (4,5 tov 3,5), grid-lines (vind ik toch een plus), video mogelijkheid en een HDMI output connectie met de tv.
Hij ligt idd ook heel goed in de hand (persoonlijk) en de 18-105VR lens is er eentje met ideaal bereik wat volgens mij een beetje ontbreekt bij Canon. Don't get me wrong hé, de 450D zal een heel goed toestel zijn, net als de D90 en ik denk dat de technische verschillen te miniem zijn om daar je oordeel op te baseren. Het zal eerder gaan over de extra's en naar mijn mening de kwaliteit/range van de kitlens. Succes
|
|
||||
|
Citaat:
Het Lcd-scherm vind ik ook heel knap...amai wat een scherp schermpje... Ik ben het sterk aan het overwegen...word vervolgt Bedankt voor de feedback Groeten Dirk |
|
||||
|
Templar, indien je wil kan ik vanavond wat testfoto's maken op de verschillende ISO settings (D90 + 18-105VR) als je wil. Geef me dan maar een seintje. (Verwacht geen kunstfoto's hé
)p.s. Ik ben persoonlijk tevreden van deze - door velen gezien als basis - kitlens. Ideaal voor mijn gebruik en ik heb er zelfs mijn 55-200VR door verkocht. |
|
||||
|
Citaat:
bedankt!! Dirk |
|
||||
|
Hallo Dirk,
Ik heb er een paar genomen vandaag, niks speciaal, enkel als voorbeeld. Om ze te tonen heb ik ze snel in een webform gestoken. Ze zijn namelijk vrij groot om allemaal te uploaden. Eentje heb ik er momenteel volledig opgezet. Dit is de site met een paar test foto's. Aan de naam van de foto kan je zien op welke ISO ik ze genomen heb: http://www.serre-gemis.be/D90 Ik heb er ook 1 foto volledig opgezet, helemaal origineel, in ISO3200: www.serre-gemis.be/D90/3200 Materiaal was dus de D90 + 18-105VR lens. Ze zijn niet in RAW genomen...waarvoor sorry
|
|
|||||
|
Hoi Dirk,
Veel kan ik je nog niet vertellen over de D90, gezien ik hem pas 2 dagen in bezit heb. Toch kan ik alvast vertellen serieus onder de indruk te zijn van mijn nieuw speelgoed. Ik heb er 2 lenzen bijgekocht, de 18-200 VR en de Tamron 17-50 F2.8 Ik moet uiteraard nog veel leren van het toestel, en 't is nog even wennen. Maar ik ben tot dusver zeer tevreden. Toestel bied zeer veel mogelijkheden, en de prestatie's zijn schitterend. ![]() Deze namiddag heb ik een paar foto's genomen in een zeer donkere kerk. Ik vermoede dat ik niks deftig op papier ging krijgen, maar kreeg verbluffende resultaten te zien (gezien de omstandigheden, en op ISO3200). Toen ik alle reviews las dacht ik, 'als dat allemaal waar is...' Ik had het nooit durven dromen, en kan je het toestel dus ten zeerste aanraden.Ik droom nu al volop van de eerstvolgende zonnestralen, want totnogtoe was het altijd al bewolkt. Succes!!!
Nikon D90, Nikkor AF-S DX VR-II 18-200mm F3.5-5.6G IF-ED, Nikkor AF-S 70-300mm F 4.5-5.6 G IF VR, Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR, Nikkor AF-D 50mm F1.8, Sigma 150mm F2.8 EX DG HSM, Tokina 12-24mm F4.0 AT-X Pro DX, Nikon SB-800, Manfrotto 055X PROB. |
|
||||
|
Hey mensen,
Ben nog een beetje aan het zoeken hier op het forum en weet niet goed waar wat te plaatsten. Maar heb een vraagje. Ik ben een beginneling inzake fotografie en mijn schoonzusje, die fotografe is stelt me een Nikon D100 ter beschikking omdat zij ondertussen een ander toestel gekocht heeft. Is deze D100 geschikt om mee te beginnen? Kan iemand me wat tips geven aub? Heel erg bedankt al. Nanske |
|
||||
|
Het is een goede camera om mee te beginnen, maar wat traag in de verwerking, maar daar zal je in het begin weinig last van hebben, want dan zul je zelf nog trager zijn.
Goed boek over fotograferen kopen/lenen of een cursus gaan volgen.
|
Ik heb de D90 + 18-105VR en ik heb onlangs wat ISO testjes gedaan voor iemand op het forum. Ik denk wel dat de resultaten van de 18-105VR zeker mogen gezien worden...al zijn er natuurlijk betere maar voornamelijk ook duurdere lenzen...
Kijk maar eens naar deze post van mij: http://forum.belgiumdigital.com/2055544-post1.html Succes
|
|
||||
|
Citaat:
Grtz Dirk |
|
|||
|
Hallo,
De combinatie Nikon D90 + AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR Objectief kost ongeveer een 1100 euro. De combinatie Nikon D90 + AF-S DX VR 16-85mm f/3.5-5.6G ED Objectief kost ongeveer een 1450 euro. Wat is nu het grote verschil tss beide combinaties? De lens is opmerkelijk duurder bij combinatie 2. Waarin is hij dan beter en gaat en beginneling zoals ik dat ook merken? Ik neem vooral foto's van sporters, natuur en op vakantie. Dus eigenlijk zeer algemeen. Mvg Derry |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Nikon D90 | jorner | Camera's | 240 | 9 oktober 2009 09:56 |
| Nikon D90 of D300 | SeaEagle | Camera's | 53 | 14 september 2009 21:34 |
| Lenskeuze voor Nikon D90 | Widescreen | Objectieven | 4 | 26 oktober 2008 00:06 |
| Nikon D90 Wanneer ? | Henri1 | Camera's | 23 | 8 augustus 2008 01:03 |
| Nikon D90 specs | * Fuse * | Algemeen | 6 | 25 april 2008 14:52 |
![]() |