Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaakt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ne nieuwe computer nodig, of alvast een een nieuwste generatie SSD voor mijn D850

    Oorspronkelijk geplaatst door SBfoto Bekijk bericht
    Ik ben ondertussen een tijdje bezig met die D850 files en ik merk dat ik nu toch echt een nieuwe PC nodig heb of op zijn minst zo'n supersnelle nieuwste generatie SSD (3200 MB/s, Schrijven: 1500 MB/s) (*).
    Met mijn huidige PC configuratie-Intel Core i7-2600K @ 3.40GHz, 16GB ram en een 250GB klassieke SSD voor mijn OS & 1Tb SSD voor mijn fotookes gaat het echt te traag...
    Uiteraard ligt dat niet enkel aan mijn SSD, maar aan mijn processor, oud MB en te oud en/of weinig ram
    Prettig weekend,
    Stany

    (*) die nieuws SSD's (3200 MB/s, Schrijven: 1500 MB/s) zijn gelukkig niet zo duur, zo'n 150 euro voor de 250GB versie.
    Dat houdt me momenteel ook bezig. Waar had je zelf aan gedacht? Even wachten op de HEDT i9-7980XE of zou de nieuw aangekondigde consumer i7-8700K toch vlot genoeg zijn? AMD Threadripper 1950X?

    Comment


    • #32
      Re: Ne nieuwe computer nodig, of alvast een een nieuwste generatie SSD voor mijn D850

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Dat houdt me momenteel ook bezig. Waar had je zelf aan gedacht? Even wachten op de HEDT i9-7980XE of zou de nieuw aangekondigde consumer i7-8700K toch vlot genoeg zijn? AMD Threadripper 1950X?
      't Mag voor mij enerzijds niet te duur zijn en toch snel én vooral stabiel... Ik heb nog nooit de laatste processor gekocht. SSD bracht mij meer baat.

      Intel® Core i7-6800K 3,4 GHz (3,8 GHz Turbo Boost) processor omwille van de 6 cores. (369 euro)Dan kan ik veel dingen samen doen.
      Die supersnelle SSD (3200 MB/s, Schrijven: 1500 MB/s) met 32 Gb ram moet de rest doen + veel extra schijven van mijn huidige PC...
      Voor een nieuw moederbord geoptimaliseerd voor deze processor al mijn schijven en andere prutsen heb ik mijn leverancier gecontacteerd...
      Last edited by SBfoto; 2 september 2017, 15:32.

      Comment


      • #33
        3 foto's met D850 bij iso 12800 tem iso 102400

        Goedemiddag,

        3 foto's met de nikon D850 in 1000px formaat bij zeer hoge iso.
        De foto's zijn exact zoals ze als jpg uit de camera kwamen.
        Er was geen enkele voorbereiding voor deze foto's, noch van mijn echtgenote als model van dienst -en dat vond ze niet zo leuk-, noch qua omstandigheden of belichting.
        De foto's zijn genomen op een bewolkte, deels regenachtige dag ergens ten velde.

        Op mijn website kan je de originelen in volledige resolutie downloaden.

        iso 12800


        iso 25600



        en iso 102400


        Vriendelijke groet,
        Stany
        Last edited by SBfoto; 4 september 2017, 16:01.

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

          Wat ik zie uit die foto's is dat de witbalans bij foto 1 wat "off" is, maar ook en vooral dat je bij mooi zacht licht altijd mooie hoge iso foto's krijgt, niets nieuws onder de zon, ale niet veel nieuws

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

            Stany dus nu mag je ze wel publiceren?

            Zijn de foto' s nu een crop of een verkleining? Want op de eerste zie ik al iets ruis, de tweede duidelijker en bij de derde zie ik beduidend goed ruis.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht

              Zijn de foto' s nu een crop of een verkleining? Want op de eerste zie ik al iets ruis, de tweede duidelijker en bij de derde zie ik beduidend goed ruis.
              Het lijkt mij logisch dat er ruis is, als je ziet op welke iso de beelden zijn genomen.
              In de praktijk gebruikt er eigenlijk niemand ISO-waarden boven de 10000.
              Stany wou enkel maar aantonen tot wat de camera in staat is.
              Zo'n 10 jaar geleden had je dergelijke ruis al bij ISO 1600 (Nikon D200)
              Bovendien is gewoon daglicht niet echt de beste manier om hoge ISO's weer te geven.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                De ruis valt bij de eerste 2 foto's nogal mee. Ik mis gewoon scherpte.
                Zou het kunnen dat de ruisreductie alle scherpte heeft 'opgegeten'?

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                  Oorspronkelijk geplaatst door SBfoto Bekijk bericht
                  ???
                  Beste,
                  Mijn D500 is ondertussen verkocht, deze keer niet via BD maar via Marktplaats.nl. En wat betreft A&C, er staat in gans mijn D850 artikel op BD geen letter over Art & Craft en géén link naar mijn website.
                  Wat betreft nikongear, ik communiceer al 15 jaar met Bjørn Rørslett, een wandelende encyclopedie over fotomateriaal en fotografie. Bedankt trouwens om de link te posten.
                  Vriendelijke groet,
                  Stany
                  Bjørn Rørslett ken ik ook al een hele tijd, ik heb het volste vertrouwen in zijn praktijktesten. En belangrijk : als er iets niet goed is dan zegt hij het ook.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                    Het komt tegenwoordig overal terug: hoeveel ruis heb ik maar bij zoveel iso-waarde. Wel, voor mij is er altijd teveel ruis, zeker op de hier getoonde foto's. Iedereen ligt maar te 'pixelpeepen' en discussies te voeren over nog hogere iso-waarden, terwijl er dan hooguit een foto overschiet die waarde heeft als 'herinnering', maar fotografisch weinig vreugde verschaft. Ik vind het veel belangrijker om te weten hoe weinig ruis ik maar heb bij bv. iso 800. Ik ga daar bijna nooit boven en zal alles doen om de andere omstandigheden zodanig aan te passen dat het ook niet hoeft om boven de iso 800 te gaan.
                    Maar dat is mijn mening hé !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                      Het komt tegenwoordig overal terug: hoeveel ruis heb ik maar bij zoveel iso-waarde. Wel, voor mij is er altijd teveel ruis, zeker op de hier getoonde foto's. Iedereen ligt maar te 'pixelpeepen' en discussies te voeren over nog hogere iso-waarden, terwijl er dan hooguit een foto overschiet die waarde heeft als 'herinnering', maar fotografisch weinig vreugde verschaft. Ik vind het veel belangrijker om te weten hoe weinig ruis ik maar heb bij bv. iso 800. Ik ga daar bijna nooit boven en zal alles doen om de andere omstandigheden zodanig aan te passen dat het ook niet hoeft om boven de iso 800 te gaan.
                      Maar dat is mijn mening hé !
                      Wijze woorden...
                      https://efbeo.wordpress.com

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                        Het komt tegenwoordig overal terug: hoeveel ruis heb ik maar bij zoveel iso-waarde. Wel, voor mij is er altijd teveel ruis, zeker op de hier getoonde foto's. Iedereen ligt maar te 'pixelpeepen' en discussies te voeren over nog hogere iso-waarden, terwijl er dan hooguit een foto overschiet die waarde heeft als 'herinnering', maar fotografisch weinig vreugde verschaft. Ik vind het veel belangrijker om te weten hoe weinig ruis ik maar heb bij bv. iso 800. Ik ga daar bijna nooit boven en zal alles doen om de andere omstandigheden zodanig aan te passen dat het ook niet hoeft om boven de iso 800 te gaan.
                        Maar dat is mijn mening hé !
                        Daar gaat het hem uiteindelijk om.
                        Voor mij is het ook belangrijk dat ik zonder in te boeten op kwaliteit tot 800 of hooguit 1600 iso kan gaan.
                        Daarboven heb ik eerlijk gezegd nog maar zelden uitzonderlijke beelden gezien.
                        Hogere iso's doen op een of andere manier altijd kunstmatig aan.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                          Goed gezegd, Firmin!

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            Stany dus nu mag je ze wel publiceren?
                            Zijn de foto' s nu een crop of een verkleining? Want op de eerste zie ik al iets ruis, de tweede duidelijker en bij de derde zie ik beduidend goed ruis.
                            Die foto's zijn een verkleining naar 1000px langste zijde. Op mijn website vind je de foto's in volledige resolutie.
                            Ik vind het tamelijk normaal dat je bij iso 102.400 ruis ziet...
                            Wat voor mij telt zijn bruikbare beelden bij iso 25.600 en dat de kleuren blijven bij iso 12800...
                            Ik zie het bij zeer hoge iso als een stop beter dan de D810 of even goed dan de D750 maar met veel meer resolutie.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaak

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              De ruis valt bij de eerste 2 foto's nogal mee. Ik mis gewoon scherpte.
                              Zou het kunnen dat de ruisreductie alle scherpte heeft 'opgegeten'?
                              Er is wat minder scherpte dan normaal omdat mijn 70-200 FL een beetje back focust. Ik had bij het uitproberen van de D850 geen tijd om eerst AF-fine tuning te doen van mijn lenzen.
                              Mijn 70-200 FL back focust ook een beetje op mijn D800 én mijn D500. De lens wordt volgende week gekalibreerd.
                              Vriendelijke groet,
                              Stany

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                                Daar gaat het hem uiteindelijk om.
                                Voor mij is het ook belangrijk dat ik zonder in te boeten op kwaliteit tot 800 of hooguit 1600 iso kan gaan.
                                Daarboven heb ik eerlijk gezegd nog maar zelden uitzonderlijke beelden gezien.
                                Hogere iso's doen op een of andere manier altijd kunstmatig aan.
                                Ik ben het daar mee eens, die zeer hoge iso's zien er kunstmatig uit. Ik ga mijn D850 gebruiken tot iso 6400, daar waar ik met mijn D800/D810 niet hoger ging dan iso 3200, uitzonderingen niet meegeteld...
                                Vriendelijke groet,
                                Stany
                                Last edited by SBfoto; 6 september 2017, 21:11.

                                Comment

                                Working...
                                X