Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850 - mét foto's met D850 gemaakt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

    Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Een demo toestel is een nieuw toestel dat handelaars krijgen om te demonstreren en uit te lenen.
    SBfoto praat over een "pre-productiecamera" welke een fabricagemodel is (toestel uit een fabricage testrun) welke door de fabrikant (Nikon zelf dus) gebruikt wordt om te testen om de laatste foutjes er uit te halen nog voor het toestel definitief in productie gaat.
    Zulke toestellen worden soms door de fabrikant uitgeleend voor reclamedoeleinden.

    De uiteindelijke toestellen in de winkel kunnen (meestal softwarematig) nog verbeteringen hebben ondergaan ten opzichte van de pre-productiemodellen.
    Bedankt voor de verduidelijking zunoel, maar dat weet ik allemaal wel. Volgens wat ik gehoord heb zijn er in België geen pre-productie bodies tot bij de dealers geraakt, dus ik vroeg me gewoon af waar Stany die in z'n handen gekregen heeft.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

      Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
      Mag ik vragen waar je de D850 al hebt kunnen testen Stany?
      Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
      Bedankt voor de verduidelijking zunoel, maar dat weet ik allemaal wel. Volgens wat ik gehoord heb zijn er in België geen pre-productie bodies tot bij de dealers geraakt, dus ik vroeg me gewoon af waar Stany die in z'n handen gekregen heeft.
      Ik reis veel en soms zeer ver weg voor mijn werk en ik ben 25 jaar gelukkig getrouwd met een Hongaarse.
      Vriendelijke groet,
      Stany
      Last edited by SBfoto; 30 augustus 2017, 13:43.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

        Stany, wat zijn je ervaringen met de gebruikte lenzen op de D850 ?
        M.a.w. is de camera nog veeleisender dan bijvoorbeeld de D800(810) of is dit vergelijkbaar ?
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          Stany, wat zijn je ervaringen met de gebruikte lenzen op de D850 ?
          M.a.w. is de camera nog veeleisender dan bijvoorbeeld de D800(810) of is dit vergelijkbaar ?
          Ik zie geen problemen met geen enkele lens, zelfs niet met mijn 28-105 F3.5-5.6. Uiteraard geven de primes scherpere beelden, maar dat was op mijn D1 ook al zo.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

            Stany, Komt het ook wel eens voor dat de productie model slechtere foto' s geeft als het pre productie model?
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Stany, Komt het ook wel eens voor dat de productie model slechtere foto' s geeft als het pre productie model?
              Uit de massaproductie kan je wel eens eentje treffen waarvan de AF moet afgesteld worden, dat had ik voor met mijn D800, maar dat was in 2 uur tijd opgelost bij Procirep.
              Vr. groet, Stany

              Comment


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Stany, wat zijn je ervaringen met de gebruikte lenzen op de D850 ?
                M.a.w. is de camera nog veeleisender dan bijvoorbeeld de D800(810) of is dit vergelijkbaar ?
                Wordt dikwijls zwaar overdreven..... meestal door pixelpeepers.....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Wordt dikwijls zwaar overdreven..... meestal door pixelpeepers.....
                  100% akkoord... Tom Hogan schrijft bvb dat de 200-500 niet geschikt is voor de D850, ik ben het daar helemaal niet mee eens, ten eerste omdat ik mijn 200-500 geprobeerd heb op een D850 met uitstekende resultaten, en ten tweede omdat de D850 dezelfde pixel density heeft als mijn (vroegere) D500 (zie fotootje hieronder) en dat ging ook prima...

                  Last edited by SBfoto; 31 augustus 2017, 10:27.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                    Stany,

                    Héél tof dat je je ervaringen hier post, en uiteraard hadden we graag foto's gezien, maar we respecteren natuurlijk dat je de overeenkomst met Nikon niet overtreedt.

                    Het aantal superlatieven dat je gebruikt valt nogal op. In die mate dat het lijkt alsof de camera's van vroeger bijna onbruikbaar waren.
                    Zelf sta ik daar nogal sceptisch tegenover. Als ik naar HOF foto's kijk van vroeger, toen je met een Nikon D70s al een "dikke pee" was, en terugdenk aan superlatieven die gebruikt werden bij camera's als de D300, D500 en D700, dan is het bijna onmogelijk om ineens dergelijke ongelooflijk grote stappen te maken. (maar ik heb de vergelijking natuurlijk niet zelf gemaakt)

                    Ik snap wel dat je in je enthoesiasme wat te positief kan worden, maar de echte vergelijking kan je natuurlijk pas maken als je bv de 850 gaat vergelijken met een model van een paar jaar geleden.
                    Zie je dat verschil dan direct op normaal formaat, of moet je pixelpeepen....

                    Ik heb recent een héél oude basiscamera vervangen door een recenter model dat een paar trapjes hoger staat op de ladder. Het werken met de camera is wat makkelijker, maar om nu direct op mijn computer te kunnen zeggen met welke camera die foto gemaakt is, dat lukt me eerlijk gezegd niet. Het grootste verschil zit me in het bediencomfort, de resolutie, snelheid en vooral in het bruikbare ISO bereik.

                    In elk geval, en zonder afbreuk te doen aan je eerste indruk, marketing werkt!

                    Toch nog een vraagje:
                    Persoonlijk heb ik destijds voor Sony gekozen omdat daar de VR in de body zit, wat betekent dat ik niet iedere keer een premium betaal voor VR in elke lens.
                    Als je nu ruisvrije foto's kan maken met ISO8000, dan wordt dat al een stuk minder kritiek. Is het met die 850 nog nodig om VR lenzen te hebben? Geeft dat nog voldoende meerwaarde?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Stany, ..........
                      Dag Tommie1,
                      Tuurlijk ben ik enthousiast, en dit heeft niets met marketing te maken maar enkel met enthousiasme. Ik heb een biljartwinkel, geen fotowinkel....
                      Op mijn website schrijf ik o.a.: "Is de D850 een interessante upgrade voor een D810 gebruiker? Ondanks het feit dat de D810 nog steeds een prachtige camera is geeft de D850 toch weeral wat meer mogelijkheden zoals Focus stacking en Focus Peak naast meer resolutie en behoorlijk wat meer snelheid." Is dat geen rationele benadering?
                      Wat betreft Uw opmerking over de camera's van vroeger: Ik heb een bescheiden collectie oude pro cameras van D1 tem D2X. Als je een D610, D500, D7200, D750, D800 of D810 gewoon bent, is een D2x toch een beetje uit de tijd vind ik... Ondanks het feit dat ik af en toe nog eens op stap ga met mijn D1H...
                      Ik heb gekozen voor D850 en verkocht mijn D500 in aanloop daarnaartoe, niet omdat er iets mis is met D500 maar omdat ik FX en DX naast elkaar onhandig en duur vind omwille van de verschillende lenzen. Of ik mijn D800 na volgende week ga behouden weet ik nog niet, en de twijfel is er enkel omdat ik de PUFlash van de D800 zeer handig vind in sommige omstandigheden. En wat de D500 betreft, die zal ik missen in combinatie met de sigma 8-16 en de sigma art 18-35 F1.8, maar er zijn voor mij financiële grenzen voor deze hobby.
                      Wat betreft het nut van VR: Ik gebruik altijd VR als de sluitertijd trager wordt dan FLx2, ttz ik zet de VR af als ik bvb met een 500mm snellere ST gebruik dan 1/1000 sec.
                      Vriendelijke groet,
                      Stany.
                      Last edited by SBfoto; 31 augustus 2017, 12:11.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Wordt dikwijls zwaar overdreven..... meestal door pixelpeepers.....
                        Hmm, toch niet altijd hoor.
                        Ik had bijvoorbeeld een vaste 20 f2.8D die het heel goed deed op mijn D700 en die op mijn D800 serieus wat steken liet vallen inzake randscherpte.
                        Ik weet natuurlijk ook dat de opstap van een 12 MPix naar een 36 MPix een stuk groter is dan van 36 naar 45 Mpix, vandaar allicht.
                        Maar ik zou toch niet graag vaststellen dat een deel van mijn huidig lensarsenaal door de aanschaf van een nieuwe camera te kort schiet en plots moet vernieuwd worden.
                        Want dan wordt het wel een heel dure zaak en de vraag is dan eigenlijk of het wel waard is.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                          Je gaat dan wel 3 keer verder kunnen inzoomen om de laatste pixels te zien. Logisch dat je dan iets meer ziet.

                          Vergelijk gewoon een paar A4 prints, of full screen weergaves op een goed computerscherm.

                          Als een goede prime al steken zou laten vallen, dan zou je geen enkele zoomlens mogen gebruiken...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Je gaat dan wel 3 keer verder kunnen inzoomen om de laatste pixels te zien. Logisch dat je dan iets meer ziet.

                            Vergelijk gewoon een paar A4 prints, of full screen weergaves op een goed computerscherm.

                            Als een goede prime al steken zou laten vallen, dan zou je geen enkele zoomlens mogen gebruiken...
                            De 20 f2.8 werd vervangen door een 14-24 f2.8. Een zoomlens.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D850 - Een namiddag op stap met een Nikon D850

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              De 20 f2.8 werd vervangen door een 14-24 f2.8. Een zoomlens.
                              of de 20mm F1.8...

                              Comment


                              • #30
                                Ne nieuwe computer nodig, of alvast een een nieuwste generatie SSD voor mijn D850

                                Ik ben ondertussen een tijdje bezig met die D850 files en ik merk dat ik nu toch echt een nieuwe PC nodig heb of op zijn minst zo'n supersnelle nieuwste generatie SSD (3200 MB/s, Schrijven: 1500 MB/s) (*).
                                Met mijn huidige PC configuratie-Intel Core i7-2600K @ 3.40GHz, 16GB ram en een 250GB klassieke SSD voor mijn OS & 1Tb SSD voor mijn fotookes gaat het echt te traag...
                                Uiteraard ligt dat niet enkel aan mijn SSD, maar aan mijn processor, oud MB en te oud en/of weinig ram
                                Prettig weekend,
                                Stany

                                (*) die nieuws SSD's (3200 MB/s, Schrijven: 1500 MB/s) zijn gelukkig niet zo duur, zo'n 150 euro voor de 250GB versie.
                                Last edited by SBfoto; 2 september 2017, 11:06.

                                Comment

                                Working...
                                X