Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D850: bevestigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D850: bevestigd

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    Dat kan men nu net ook zeggen van het inschrijvingsgeld aan de Vlerick...
    Laat ik het zo zeggen: ik ben geen zot

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D850: bevestigd

      Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
      Nieuwere roddels, deels onverwacht bij nikonrumors...

      Als de prijs bij release idd 3150€ zou zijn, zou dit willen zeggen dat ze hem goedkoper uitbrengen dan voordien, lijkt me weinig waarschijnlijk...

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      De marktprijs van de D810 schommelt in België evenwel nog altijd rond de 3100 euro, als er daar nog 1000 euro bij komt...
      Als de lanceerprijs boven de 4K ligt, dan weet ik nog zo niet of dit een verkoophit zal worden.
      NikonRumors neemt de prijs van Amazon als referentie, mijn inziens niet echt realistisch.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D850: bevestigd

        De juiste prijs is die waar Nikon zijn verkoopsdoelstellingen mee haalt. Ze gaan die zeker vergelijken met gelijkaardige toestellen van Canon.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D850: bevestigd

          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
          De marktprijs van de D810 schommelt in België evenwel nog altijd rond de 3100 euro, als er daar nog 1000 euro bij komt...
          Als de lanceerprijs boven de 4K ligt, dan weet ik nog zo niet of dit een verkoophit zal worden.
          NikonRumors neemt de prijs van Amazon als referentie, mijn inziens niet echt realistisch.
          Tja, Canon 5d4 is ook gelanceerd aan 4129 €, en pas dik 10 maanden later is de prijs gezakt naar 3799 €.
          Het zou me dus niet verbazen dat deze camera ook gelanceerd worden boven de 4000 €....
          Wel veel centjes he......
          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D850: bevestigd

            4000 € (incl btw) veel centjes... hangt er vanaf hoe je dat bekijkt... Dit is een pro camera en als je dat pro gebruikt en afschrijft op 5 jaar, kost die (aan 3305 € exclusief btw) 661 € / jaar. Reken op een 60à65 € / maand of 2 €/ dag (incl. vakantieperiodes). Lijkt mij helemaal niet zo duur voor een dergelijk stuk professioneel gereedschap waar je dag in / dag uit mee in de weer bent.. Voor amateurs en hobbyisten die weeral eens het laatste nieuwe stuk veel te duur speelgoed willen voor in het weekend en daar geen inkomsten mee genereren is dat inderdaad veel geld ja. En de vraag is maar waar je tegen de grenzen van je huidige D810 aanloopt om die nieuwe aankoop eerlijk aan jezelf te rechtvaardigen naar extra beeldkwaliteit toe? Ietwat ervaren fotograaf haalt net zoveel uit die 810 dan uit die 850. (en hoeveel zijn er niet die nooit tegen de grenzen van hun 810 botsen en eigenlijk best een 750 hadden kunnen nemen)
            Als je ziet hoeveel high-end producties er ooit zijn gemaakt met de D810, lijkt mij die D850 een totaal overbodig toestel. Dan lijkt mij de volgende stap eerder een middenbeeldcamera. Die D850 is voor mij iets om nieuwe behoeften te creëren en die dan te vermarkten. Een paar pixeltjes meer, wat meer frames per seconde, een klapschermpje en hop... iedereen zo zot als een achterdeur en de pre-sales vliegen de deur uit. Alleen al de manier van aankondigen en dan beetje bij beetje informatie te "lekken" zegt genoeg: hype creëren. En diegenen die daar in trappen zijn zot genoeg om die 4000€ te betalen... of botsen die toevallig allemaal tegelijk in deze periode tegen de grenzen van hun huidig toestel?
            Het ijskonijn in mij zegt om eerst enkele onafhankelijke hands-on reviews af te wachten.. en dan te wachten tot m'n huidige body versleten is of volledig afgeschreven alvorens te beginnen denken over een mogelijke D850..
            www.freddyhelsen.be

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D850: bevestigd

              Oorspronkelijk geplaatst door ddyhel Bekijk bericht
              Ietwat ervaren fotograaf haalt net zoveel uit die 810 dan uit die 850. (en hoeveel zijn er niet die nooit tegen de grenzen van hun 810 botsen en eigenlijk best een 750 hadden kunnen nemen)
              Als je ziet hoeveel high-end producties er ooit zijn gemaakt met de D810, lijkt mij die D850 een totaal overbodig toestel. Dan lijkt mij de volgende stap eerder een middenbeeldcamera.
              Dat zou ik toch niet durven zeggen. Naar wat ik er van hoor en lees, zal de D850 de combinatie zijn van hoge resolutie en snelheid (qua AF en bps). Hoge resolutie hebben we al (D810, al gaat de D850 waarschijnlijk 40 à 50MP halen, een pak meer dus dan de D810) en ook snelheid (D5) maar een combinatie niet. Daar is wel degelijk een markt voor. Een middenformaat camera zal nooit die snelheid halen en al zeker niet het AF systeem dat we nu kennen van de D5.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D850: bevestigd

                Ddyhel kan ik grotendeels bijtreden. En voor bepaalde soorten fotografie is een middenformaat volgens mij gewoon beter, maar voor de meeste amateurs onder ons onbereikbaar.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D850: bevestigd

                  Ik heb het dan ook niet over amateurs hé. De meesten hebben inderdaad geen D810 nodig, of een D750. Maar voor een professioneel (of een amateur die weet waar hij mee bezig is, het beste wil en er het geld voor over heeft) kan het wel degelijk een verschil maken. Snelheid aan hoge resolutie is momenteel nog niet mogelijk. En als je de prijs van de Fuji GFX bekijkt komt de middenformaat toch al een héél stuk dichter!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D850: bevestigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
                    Ik heb het dan ook niet over amateurs hé. De meesten hebben inderdaad geen D810 nodig, of een D750. Maar voor een professioneel (of een amateur die weet waar hij mee bezig is, het beste wil en er het geld voor over heeft) kan het wel degelijk een verschil maken. Snelheid aan hoge resolutie is momenteel nog niet mogelijk. En als je de prijs van de Fuji GFX bekijkt komt de middenformaat toch al een héél stuk dichter!
                    Het eerste deel volg ik je, maar fuji gfx ís geen betaalbaar middenformaat, want het heeft een veel kleinere sensor dan wat gangbaar als middenformaat wordt beschouwd, het toestel kan qua beeldkwaliteit (volgens tests zeg ik wel nu) best vergeleken worden met d810 en 5ds r, hetgeen de sony ar7ii en wss de komende d850 lichtjes zal overtreffen
                    Ook met de huidige lenzen is het systeem niet lichtsterker (vooral belangrijk lijkt mij voor de beperktere scherptediepte die je zou verwachten)

                    Zonder fanboy van dit of dat merk te zijn, fuji is gewoon érg sterk in marketing, daar wordt érg zwaar op ingezet en de andere merken zouden enkel kunnen leren ervan

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D850: bevestigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                      Tja, Canon 5d4 is ook gelanceerd aan 4129 €, en pas dik 10 maanden later is de prijs gezakt naar 3799 €.
                      Het zou me dus niet verbazen dat deze camera ook gelanceerd worden boven de 4000 €....
                      Wel veel centjes he......
                      En ondertussen staat hij overal terug aan 4129 € geprijsd....
                      Ik heb het al in een ander draadje vermeld, zowel Canon als Nikon zijn met de camera's uit dit segment niet van plan van zijn de prijs (veel) te laten dalen.
                      De 5Dsr is nu zelfs duurder dan bij zijn lancering 2 jaar geleden!!
                      De D810 staat ook al heel lang rond de 3100 € geprijsd.
                      Last edited by stapperke; 7 augustus 2017, 12:46.
                      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D850: bevestigd

                        De aankondiging normaal woensdag, en zo dicht tegen de datum kloppen de rumors bijna 100%

                        Voor een aantal dingen ben ik erg benieuwd!
                        Volgens hen zou de lanceerprijs dezelfde moeten zijn of indertijd d800e en d810, nog afwachten, hopelijk is het zo

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D850: bevestigd

                          Gaan we EINDELIJK binnenkort mooie foto's zien, want die van zijn voorgangers, trokken op niks ..!!

                          ... Gear lust, yap, maar fotografie!? Chapeau dat zoveel "fotografen" al aan hun grenzen zitten !?
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D850: bevestigd

                            Dacht juist hetzelde.

                            Ga eens naar HOF foto's kijken van 5 en 10 jaar terug.

                            Slechts één conclusie: marketing werkt.
                            Versta me niet verkeerd hé. Ik zal de laatste zijn om te oordelen of je een nieuwe camera mag kopen. Als je zin en centen hebt.... waarom niet.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D850: bevestigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                              Gaan we EINDELIJK binnenkort mooie foto's zien, want die van zijn voorgangers, trokken op niks ..!!

                              ... Gear lust, yap, maar fotografie!? Chapeau dat zoveel "fotografen" al aan hun grenzen zitten !?
                              Zegt de man die dit jaar al voor duizenden euro's aan fotomateriaal verkocht heeft...

                              Toch niks erg aan dat goed materiaal verbeterd wordt, natuurlijk in kleine stapjes en met harde marketing voor ons te verleiden, maar das tegenwoordig met alles

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D850: bevestigd

                                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                                Volgens hen zou de lanceerprijs dezelfde moeten zijn of indertijd d800e en d810, nog afwachten, hopelijk is het zo
                                Dat zou me sterk verwonderen! Ik denk eerder richting 4000 euro gezien de D810 gewoon blijft bestaan en die zit ook nog altijd boven de 3000 euro...

                                Comment

                                Working...
                                X