Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 41

Discussie: Nikon D850

Standaard Re: Nikon D850

Eens benieuwd naar dat dynamisch bereik, ook die stille modus lijkt mij een erg welgekomen verandering, maar zonder snellere sluiter dus geen elektronische sluiter?? en ook hoe groot het autofocusveld is tov de groote vh frame

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Die focus stacking zal dus zijn zoals ik voorspeld had, AF die zich over een aantal in te stellen stappen beweegt en telkens een foto maakt, jammer dat je daarvoor externe software nodig hebt, ik had verwacht dat ze dat in camera zouden doen, niet dus.
    Ook nog geen info over het Dynamisch bereik, was ik ook wel benieuwd naar.
    En dat dat pixelmonster enkel met het beste glas zal tevreden zijn hoeft niet gezegd denk ik.
    Maar zoals reeds eerder gezegd, wat doe je met een 8K time lapse filmpje, de video apparatuur die je daarvoor nodig hebt zoals scherm en schermkaart, of een 8K tv of projector, daar zijn de prijzen niet van de poes. Een paar maanden geleden kreeg ik van Koen Bekaert een demonstratie met een 8K projector, machtig mooi, maar met een prijskaartje van +15.000€��

Mmmm,
    ik zat ook al naarstig op de presentatie te wachten.
    Een doos vol hedendaagse technieken, waarvan je gaat kwijlen.
    Alleen, verpakt in een lompe, grote en zware verouderde schoenendoos.
    Dezelfde grootte en gewicht als de 800 en 810, niet handzamer, kleiner en lichter zoals de D750 en D500.
    Ik loop nog niet snel naar de winkel...
    Prijs? waarschijnlijk €3800,-

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    Eens benieuwd naar dat dynamisch bereik, ook die stille modus lijkt mij een erg welgekomen verandering, maar zonder snellere sluiter dus geen elektronische sluiter?? en ook hoe groot het autofocusveld is tov de groote vh frame.
    Was ook benieuwd naar het dynamisch bereik, zo een 15 stops zou mooi zijn.
    En dat AF veld zal zijn zoals bij de D5 en D500, reken maar niet dat ze hun D5 hier zullen overklassen.
    Is voor mij gewoon een FF versie van de D500 maar dan in pixelmonster versie, dus voor wie al dat pixelgeweld en dito megabestanden niet nodig
    heeft, koop een D500, helft van de prijs, volledige AF dekking en hoogstwaarschijnlijk ook nog iets beter in de hoge iso.
    De testen zullen het uitwijzen, maar Nikon blijft zeer karig met DR en bestandsgrootte info.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Die focus stacking zal dus zijn zoals ik voorspeld had, AF die zich over een aantal in te stellen stappen beweegt en telkens een foto maakt, jammer dat je daarvoor externe software nodig hebt, ik had verwacht dat ze dat in camera zouden doen, niet dus.
    Ook nog geen info over het Dynamisch bereik, was ik ook wel benieuwd naar.
    En dat dat pixelmonster enkel met het beste glas zal tevreden zijn hoeft niet gezegd denk ik.
    Maar zoals reeds eerder gezegd, wat doe je met een 8K time lapse filmpje, de video apparatuur die je daarvoor nodig hebt zoals scherm en schermkaart, of een 8K tv of projector, daar zijn de prijzen niet van de poes. Een paar maanden geleden kreeg ik van Koen Bekaert een demonstratie met een 8K projector, machtig mooi, maar met een prijskaartje van +15.000€��
    8 K projector voor 15000 euro ? dan ben ik wel benieuwd welke ...
    X-T2 VPB-X-T2 16-55 2.8 50-140 2.8 56 1.2 GoPro Hero 5

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    8 K projector voor 15000 euro ? dan ben ik wel benieuwd welke ...
    Was een demo laser beamer van Optoma meen ik Funcky, ik weet niet of deze nu reeds in hun serie zit, maar kwam er aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
    Prijs is inderdaad € 3799 - http://www.fotocoudenys.be/cameras/r...on/nikon-d850/
    Valt eerlijk gezegd beter mee dan verwacht, want ik had eerder aan € 4000 gedacht!

Hoi,

Ik vind €3800,- nog steeds een behoorlijke berg voor een camera.
    Zeker als je ook leest dat over de grote sloot een MRSP (Maximum Retail Selling Price) van $3300 voorgesteld wordt!!
    Da's een ampele € 2800,-.
    Daarmee zitten wij, hier in Europa, een deftige € 1000,- duurder dan bij de stemmers van Trump.
    En ik was al niet blij met díe gek...
    Moeten wij hier in Europa de winst voor Nikon binnen gaan brengen?

Mmmm,
    ik zat ook al naarstig op de presentatie te wachten.
    Een doos vol hedendaagse technieken, waarvan je gaat kwijlen.
    Alleen, verpakt in een lompe, grote en zware verouderde schoenendoos.
    Dezelfde grootte en gewicht als de 800 en 810, niet handzamer, kleiner en lichter zoals de D750 en D500.
    Ik loop nog niet snel naar de winkel...
    De D500 is nu ook niet zoveel kleiner hoor; hij is wel (slechts) 150 gram lichter, maar heeft nagenoeg dezelfde afmetingen.
    De D850 is een toestel voor (semi) professioneel gebruik, Nikon kan er dan ook geen compact van maken.
    De prijs is niet laag, maar ik had hem nog hoger verwacht. Bovendien zal de prijs na een jaar wel wat zakken.
    Hopelijk (en dat vermoed ik deze maal toch) heeft Nikon hun huiswerk goed gemaakt en heeft het toestel geen last van kinderziektes.
    Ben vooral benieuwd naar het dynamisch bereik en de prestaties op hogere ISO.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    De D850 is een toestel voor (semi) professioneel gebruik,
    Ik denk dat dit toestel eerder onder de professioneel gebruik mag worden ingedeeld. Ik ken weinig semi profs die zich een toestel met dit prijskaartje kunnen veroorloven. Ze zijn er natuurlijk wel. Ook qua specs en mogelijkheden is dit gewoon een high end FF DSLR.

Anyway, ik ben benieuwd hoe dit toestel gaat scoren qua werk in de praktijk.

Hoi,

Zeker als je ook leest dat over de grote sloot een MRSP (Maximum Retail Selling Price) van $3300 voorgesteld wordt!!
    Daarmee zitten wij, hier in Europa, een deftige € 1000,- duurder dan bij de stemmers van Trump.
    En ik was al niet blij met díe gek...
    Moeten wij hier in Europa de winst voor Nikon binnen gaan brengen?
    3800€ is inclusief BTW.
    3300$, daar moet nog sales tax bij komen. Maar er zal wel een verschil over blijven.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Ik zou persoonlijk best een paar honderd meer over hebben voor mijn camera om niet door Trump geregeerd te hebben, maar ja dat heb je in de USA niet voor het kiezen, dat is al volgens hun idiote systeem gebeurd.
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

https://nikonrumors.com/2017/08/24/n...emselves.aspx/

Nikon zou de sensor zelf ontworpen hebben
    En ze stoefen met hetzelfde dynamisch bereik bij meer megapixel....
    Daar had ik net meer verwacht, maar we zijn nog zover niet uitt

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    Nikon d800E, nikon d750, nikkor 16-35 f4, sigma 12-24 f4.5-5.6 II, nikkor 24-120 f4 ED AF-S, sigma 35mm 1.4 ART, NIKKOR 105mm 1.4 ED, sb900,
    https://500px.com/benny_b_photography

Alhoewel dit een welgekomen upgrade is mis ik toch het waauw gevoel na het lezen en zien van sommige eerste impressies:
    - Snapbridge werkt langs geen kanten, benieuwd hoe het dit megapixelcanon overweg zal kunnen
    - op Dpreview spreken ze al van merkbare rolling shutter op 4K, en ik maar hopen op 4k60p terwijl de 30p mogelijks juist een gadget zal zijn
    - De silent mode is niet zo live meer bij meerdere fps, gaat gewoon op zwart

Dan nog de prijs, dit lijkt mij een stap in de evolutie van de 810, waarom dan 600€ duurder ? de enthusiasts even uitmelken en dan volgend jaar d810 stoppen en 600€ goedkoper

Ik heb het gevoel dat de D860 veel zal goedmaken en de D900 met zijn hybrid viewfinder een echter revolutie zal zijn.

Gewoon wachten op de D1000........
    [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Maar daar zijn alle prijzen zonder belasting en die zit hier in de prijs.
    Één grote importeur grote importeur is misschien sterker in onderhandelen als 28 kleintjes.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Maar daar zijn alle prijzen zonder belasting en die zit hier in de prijs.
    Één grote importeur grote importeur is misschien sterker in onderhandelen als 28 kleintjes.
    Wel erg vind ik het dat de grote spelers in de verkoop sector de kleine kunnen verdringen door grotere inkoop.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    28 kleintjes.
    die kopen al jaren samen in

Hier kan je raw files bekijken, mocht je dat willen.
    Blijkbaar kan Raw Therapee al redelijk werken met de nieuwe NEF's
    http://www.photographyblog.com/previ...n_d850_photos/

Als je al een d800/810 hebt lijkt er mij weinig tot geen reden om te upgraden.. behoudens de AF ? D800 dateert alweer van 2012 ? Doet hier in elk geval nog uitstekend zijn job.

Als ik het zo kan geen lezen geen verbeterde DR :s

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thetramp Bekijk bericht
    Als je al een d800/810 hebt lijkt er mij weinig tot geen reden om te upgraden.. behoudens de AF ? D800 dateert alweer van 2012 ? Doet hier in elk geval nog uitstekend zijn job.

Als ik het zo kan geen lezen geen verbeterde DR :s
    Ja, hier ook twijfel om de D810 te vervangen.
    Op de poster van Nikon zelf worden de volgende 3 hoofdredenen aangegeven: Resolution, Speed, Versatility.
    Nog meer pixels , sneller en wat juist ?
    1 scherpstelpunt is trouwens genoeg, als het maar in het midden staat :-)

Ze zullen met iets speciaals moeten komen, denk ik.
    Dpaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
    ...hier ook twijfel om de D810 te vervangen...
    Should I upgrade my camera equipment?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Nikon D850: bevestigd
    Door ddyhel in forum Camera's
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 15 augustus 2017, 10:39
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 augustus 2015, 09:43
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 september 2014, 20:45
  4. Reacties: 0