Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D800 vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
    Mijn comp kan de beelden makkelijk aan en is toch al zo'n 2 jaar oud (xps i9). Had wel problemen met de raw plug-in in cs 5, dus heb ik naar cs6 geupgrade. Belangrijker dan je computer zijn de lenzen die je hebt. Heb je niet de pro zooms 14-24 / 24-70 / 70-200 of de pro primes 14 /20 / 24 / 35 /50 /85 enz....koop dan geen d800 want je gaat geen enkele scherpe foto hebben op een 100% crop
    Oei, dan heb ik een verkeerde beslissing genomen met zo'n duur toestel
    toch graag wat meer uitleg...
    Last edited by Roland Cuypers; 30 juli 2012, 12:40.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D800 vraagje

      Belangrijker dan je computer zijn de lenzen die je hebt. Heb je niet de pro zooms 14-24 / 24-70 / 70-200 of de pro primes 14 /20 / 24 / 35 /50 /85 enz....koop dan geen d800 want je gaat geen enkele scherpe foto hebben op een 100% crop

      Eigen ervaring... ???
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D800 vraagje

        eigen ervaring, foto's gemaakt met D800 en AF-S 16-85 f3.5-5.6

        Uploaded with ImageShack.us

        En de 100% crop

        Uploaded with ImageShack.us
        Eric Van Aerschot BD0730BE

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D800 vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht

          Eigen ervaring... ???
          Greetz, Kariboe
          Nee..ik heb alleen die dure lenzen. Ik heb dit uit meerdere reviews. Ik ga die reviewers hier niet verdedigen, maar als ze allemaal datzelfde zeggen....waar rook is is vuur. Wat ik wel uit eigen ervaring weet is dat de d800 de lens tot zijn limieten (en erover) duwt. Mijn pro zooms waren op de d700 scherp op f/2.8....op de d800 moet ik 2/3 stop toedraaien voor een scherpe 100% crop. Denk dat de reviewers dat bedoelen.
          Als ik een 33% crop bekijk van de d800 met een pro zoom helemaal open, lijkt hij scherper dan de d700. Het is dus zo dat de d800 elk foutje (camera-shake, een minderwaardige lens, enz) vele malen uitvergroot. Er gaat zelfs het gerucht dat de promo fotos van nikon voor de d800 met een Zeiss 100mm genomen zijn.
          Foto's van de d800 spatten wel van mijn scherm, en heb waarschijnlijk nog nooit zo'n scherpe foto's gehad.
          De testfoto's in vorige reactie vind ik wat ongelukkig, omdat ze genomen zijn met een DX lens (15mp van de sensor gebruikt? niet eens de helft), in ideale omstandigheden. Vind de 100% crop trouwens niet tack-sharp.

          Wat ik nog wil zeggen over de bestandsgrootte is dat het net iets te lang duurt om ze op de cf kaart te saven.
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D800 vraagje

            Stel me wel even de vraag,.. " wat is het formaat waarop de D800 bezitter zijn foto's afdrukt. Voor een scherpe A3 en zelfs iets meer heeft men absoluut geen 36,3 MP nodig en dan is het wel zonde voor het geld. "

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D800 vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
              Stel me wel even de vraag,.. " wat is het formaat waarop de D800 bezitter zijn foto's afdrukt. Voor een scherpe A3 en zelfs iets meer heeft men absoluut geen 36,3 MP nodig en dan is het wel zonde voor het geld. "
              Dat is erg simplistisch geredeneerd hoor. De hoge resolutie laat sterke crops toe, dat is één. Twee is dat de hoge pixeldensiteit maakt dat je simpel door te resizen een wegens op hoge ISO snelheid genomen ruizige foto kunt ontruizen, dat terwijl je dan vaak nog een heel respectabel afdrukformaat van 200/250PPI overhoudt.


              Walter
              D850

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D800 vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Sweetly Bekijk bericht
                Stel me wel even de vraag,.. " wat is het formaat waarop de D800 bezitter zijn foto's afdrukt. Voor een scherpe A3 en zelfs iets meer heeft men absoluut geen 36,3 MP nodig en dan is het wel zonde voor het geld. "
                ik? 10*15cm ....soms een a4. Mijn klanten en de agentschappen en designers wereldwijd die ik aanlever? geen idee.
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D800 vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Cuberubix Bekijk bericht
                  Even rondvragen over prijzen loont. Ook ik zat op apagapen om een D800. Konijn of studio73 blijven echter hangen rond de 2899€. Gisteren onverwacht een Brusselse fotozaak binnengestapt en hem daar voor 2559€ gevonden.(Europese waarborg en alles erop en eraan) Vandaag even uit nieuwsgierigheid bij een ander zaak om de prijs gevraagd en daar : 2699€ Dus Danny, prijsvergelijken loont.
                  Waar is die Brusselse winkel ?
                  Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D800 vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door snoopy8501 Bekijk bericht
                    Waar is die Brusselse winkel ?
                    Ik vermoed PCH.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D800 vraagje

                      PCG is de prijs op internet inderdaad 2699€ maar ik zou wel de winkel willen weten van 2559€. Scheelt toch terug 140 €
                      Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D800 vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door snoopy8501 Bekijk bericht
                        PCG is de prijs op internet inderdaad 2699€ maar ik zou wel de winkel willen weten van 2559€. Scheelt toch terug 140 €
                        Let wel op voor aziatische import...en voor grijze produkten.
                        My Website : http://www.ineedair.org
                        Music / Painting / Motion Graphics / Image
                        Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D800 vraagje

                          Bij foto de mey in brugge ook geen €2600

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D800 vraagje

                            Dit schreef ik over de D800: http://johanronsse.be/2012/07/26/nik...0-impressions/

                            Samengevat is het wel heavy voor je computer, veel hangt af wat voor bewerkingen je doet. Gewoon wat exposure en contrast in Lightroom gaat wel gaan -maar importeren in Photoshop met 10-tallen bewerkingslagen en samenvoegen van meerdere beelden (e.g. panorama's of "brenizer" http://blog.buiphotos.com/2009/07/th...th-directions/ ) wordt al moeilijker.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D800 vraagje

                              Wat doet D800 met Lightroom voor volgende config?
                              Imac eind 2009 met 2,66 ghz intel core i5
                              8 GB geheugen

                              -> haalbaar of niet ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D800 vraagje

                                Oorspronkelijk geplaatst door ikurt007 Bekijk bericht
                                Wat doet D800 met Lightroom voor volgende config?
                                Imac eind 2009 met 2,66 ghz intel core i5
                                8 GB geheugen

                                -> haalbaar of niet ?
                                Een vriend van mij gebruikt ongeveer een zelfde config, werkt vlot,
                                wel heeft hij deze voorzien van twee SSD schijven.
                                Peter werkt altijd uit RAW.
                                Peter Berghman is een bronsgieter kunstenaar en geeft ook nog les in fotografie, en heeft een paar websites lopen.
                                KLIK en KLIK

                                Comment

                                Working...
                                X