Eerst en vooral: ik ben nieuw hier op het forum
Hier komt de vraag:
Hoe zijn jullie meningen over de aankomende Nikon D800 waarover volgende info reeds te vinden is op het web: http://www.expertreviews.co.uk/digit...s-discontinued
Persoonlijk stel ik mij toch wat vragen bij die 36mp op die full frame sensor en de pixel size.
Hoe staan jullie hier tegenover als het over de beeldkwaliteit gaat?
Ongeveer dezelfde pixeldensiteit als de D7000, ik voorspel het volgende:
1. Iets minder ruis op hoge ISO-waarden dan D7000.
2. Een aantal gebruikers die hier op het forum gaat komen klagen dat hun beelden opeens minder scherp lijken op 100% vergeleken met hun D700. Mark my words![]()
Ik had liever de kleine D4 gezien... zoals de D700 de kleine D3 is, maar we zullen het moeten pakken zoals het komt... Voor landschapvoor hoge iso
![]()
Voor hoge ISO op zijn minst even goede waarden als de de D7000,dewelke in de lijn liggen van de D700,en dat bij 35MP,een megapixelwaarde die je zeker niet bij elke foto gaat nodig hebben en dus vaak downsizable is met als resultaat nog betere ISO waardes.En toch niet tevreden?
Walter
Laatst gewijzigd door Phororhacos; 6 februari 2012 om 09:01 Reden: letter e teveel in downsizable
Ik heb een keer een test gedaan met D3, D3s en D7000, alles met dezelfde 2.8 28mm ais lens om te kijken naar de hoeveelheid detail.
Alles op iso 3200 met ACR neutraal ingesteld. de crops hieronder zijn ongeveer 80%, D7000 ongeveer 60%
D3
D3s
D7000
![]()
Laatst gewijzigd door Spanjaart; 5 februari 2012 om 23:54
Nikon + glas en licht
Fotoseries
Valt ook op dat de D7000 een erg mooie "grain" heeft![]()
wat ik leer uit mijn twitterfeed is dat op iso 6400 de foto's (op't scherm van de camera) iets beter zijn dan de D700 op iso 6400!
en komt van fotografen die nu bij nikon zitten en het toestel in hun handen hebben!
maak best een stevig pc ter beschikking hebben!! met usb3
1 raw fotooken is 100MB![]()
nikon stuff
webstekje
Bij www.pch.be te Brussel nu vrijdag tesamen met de D4 te bekijken en te bespreken ...
http://www.fotospotter.be
Als de wind ruimt van Zuid naar West, ga maar rustig verder, de thuisblijver doet de rest
Vandaag was ik aanwezig op de release bij Nikon en we hebben de D800 mogen testen.
Ik ben enorm onder de indruk van de iso prestaties, op iso 6400 heb je een beeld die ik nog uit geen enkele Nikon zien rollen heb ... (met uitzondering van de D4, die net iets beter zal scoren).
Voor de rest veelbelovende specificaties ... binnenkort zal ik wat beelden kunnen posten.
Ik ga regelmatig naar PCH, Nestor (ik vermoed dat hij de baas is want hij is er het langst) kan zeer goed nederlands. De twee andere behoorlijk. Ik handel mijn zaken er steeds in het nederlands af en steeds even vriendelijk behandeld.
Op de website is inderdaad enkel frans en engels beschikbaar.
Ik vind het spijtig...Ik wou overstappen naar de D800. Maar hij is minder snel in Framesmet het batterijpak 6 frames daar de D700 8 frames haalde.
Ben wel benieuwd hoe de beeldkwaliteit is in de hoge ISO waarden.![]()
Nikon D4 + Nikon D700 + Canon S100 + Wat glas
www.janvanginkel.be
Ik heb vorige week ook al even met de Nikon D800 mogen spelen bij Nikon Nederland.
Indrukwekkende camera, vooral natuurlijk door die bijna middenformaat achtige resolutie.
Op mijn blog heb ik een preview van de Nikon D800 geplaatst.
Elja
Photofacts; weblog over fotografie..
Nikon D700 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
http://riho.zenfolio.com/
http://www.apollo.nl/product_info.php?products_id=10220
2749 euro: toch al een goed begin voor wie niet kan wachten
Minder glas dan vroeger, maar beter.
Wie graag de Nikon D800 (of de D4) eens zelf zou willen uitproberen kan dit vandaag doen bij Foto Rubens Wilrijk. Van 11u00 tot 17u00 is Nikon aanwezig in de winkel om deze nieuwe paradepaardjes voor te stellen!
Ze zijn helemaal écht, en bijzonder gevaarlijk om in de hand te nemen!
Dit is er eentje 'zonder'...
Daarnet even in de handen gehad in Wilrijk. Ik kon enkel op het LCD scherm beoordelen: ISO 3200 zonder enige twijfel meteen bruikbaar, ISO 6400 zo goed als zeker met enige (Lightroom) PP. Net als mijn D700 dus.
Grote broer was er ook bij:
Bijna nóg verleidelijker... Die snelheid in continuous mode! Die zoeker! En de ruisprestaties op ISO 12800 en hoger (al was dat ook maar vanop de LCD te beoordelen). Boeiende demo ook van Maarten met de draadloze afstandsbediening via WT-5 en iPad.
En nu maar snel terug met beide voetjes op de grond, en de credit card veilig op zak!
Prachtig toestel, beloofd veel, maar het pluspunt voor mij is, dat ik ook mijn DX lenzen kan gebruiken op die D800. Eerst gedacht om een D700 aan te schaffen maar moet dan wel een deel van mijn lenzen links laten liggen.
Alleen de prijs is merkwaardig. Op de Amerikaanse markt 2.998 Dollar en bij Cameranu.nl 2.997.00 Euro. Als je de wisselkoers hanteert is de prijs in Amerika 2.300.00 Euro.
Een verschil van 700.00 Euro!!!
Nikon D700, Nikon: AFS 50mm - 16-35mmG ED - 24-70mmG ED - 70-200mmG ED - 105mmVR-IF - Sigma 150-500mmOS. Nikon SB600.
de norm voor fototoestellen is al lang 1$=1€
Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II| Sigma 100-300 F4 EX APO HSM
Nikon SB-800 | Compactdrive PD70X 60GB| Manfrotto 479B | Tamrac Velocity 9 | Albums: Fototime
net terug van wilrijk ook....
d4: wauw...
d800 zal niet voor mij worden denk ik... toch iets te lage burst...
voor wie klaagt over die 6400 iso... ze komen overeen qua ruis met 2400 of 3200 op mijn 700 nu.... impressive stuff....