Pagina 5 van 40 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 125 van 985

Discussie: Nikon D800

Standaard Re: Nikon D800

Was gisteren ook bij Art& Craft en vroeg naar een eventuele korting voor snelle beslissers ivm aankoop D800.
    Antwoord van 2 verkopers: geen korting maar u kunt rekenen op de laagste aankoopprijs. Wij hebben enkel nog maar richtprijzen gekregen en kunnen u dus geen exacte prijs garanderen.
    Van een "mooie korting" was er dus geen sprake...???

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
    Volledig mee akkoord. Meer nog. Ik zou ze vergelijken met wat je als eindresultaat wil hebben, ttz. als je bv op A4 formaat afdrukt: de kwaliteit van beide op een A4 afdruk vergelijken. Denk dat de D800 zal winnen. Naar pixels kijken is zinloos.

En proficiat met de beslissing!
    Misschien leuk om eens te doen... Ik hou het in gedachten !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
    Koen, proficiat met je aankoop!
    Ik heb 'em nog niet hé Roland ?! Best spannend, iets kopen zonder... Hehe...
    Ik was al een tijdje aan het lonken naar 'n fullframe. Maar een D3s of 'n D4 was me financieel 'n beetje te hoog gegrepen... en 'n D700 gaf me te weinig verschil met m'n D300 ! De D800 leek me voor mijn fotografie een goede volgende stap !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, die komt in mijn eigen BOF !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    Laat dan de productie van één dag naar België komen en ik heb er zeker één op de eerste dag dat er uitgeleverd wordt !
    Greetz, Kariboe
    Hopelijk moet je niet te lang wachten! En natuurlijk nen dikke proficiat met je aankoop!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met de FPS
    - 4 FPS in FF
    - 6 FPS in DX (met grip en speciale batterijen)

is dit in 14bit of in 12bit (zoals de D300) ?
    Dus hier ligt niemand wakker van. Toch wel belangrijk als je een all-round camera zoekt
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.rudyverrijt.be

Dus hier ligt niemand wakker van. Toch wel belangrijk als je een all-round camera zoekt
    Belangrijke opnames heb ik tot hiertoe altijd aan 14 bit genomen met mijn D300.Maar,eerlijk:ik zie geen verschil met 12 bit

Walter

Ik vermoed dat het geen verschil uitmaakt.
    De D300 is veel trager in 14 bit maar bij de D700 en D3 is er geen verschil (denk dat zelfs bij de D7000 er geen verschil meer is).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
    Ik vermoed dat het geen verschil uitmaakt.
    De D300 is veel trager in 14 bit maar bij de D700 en D3 is er geen verschil (denk dat zelfs bij de D7000 er geen verschil meer is).

bij de D700, d3 em D3s is er geen verschil, zelf getest.
    Maar de D3x is blijkbaar geen snelheidswonder op 14bit en dat is 'maar' 24MP.
    Je kan natuurlijk altijd terug gaan 12bit gaan en in Dx werken, maar dan koop je misschien beter een D7000
    www.rudyverrijt.be

bij de D700, d3 em D3s is er geen verschil, zelf getest.
    Maar de D3x is blijkbaar geen snelheidswonder op 14bit en dat is 'maar' 24MP.
    Je kan natuurlijk altijd terug gaan 12bit gaan en in Dx werken, maar dan koop je misschien beter een D7000
    je hebt daar een punt. Die was ik al vergeten
    D3x: van 5 fps in 12 bit naar nog geen 2 in 14 bit of zo...

En ik ook besteld bij idem zaak. Ik begrijp niet dat er hier personen zijn die de D800 maar niks vinden maar ondertussen wel alles lezen in dit topic. Misschien zijn ze niet helemaal zeker van hun negatieve commentaar

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Voilà,net een D800E besteld bij Rembrandt fotoshop.
    Ik breng hierbij dit in herinnering:

veel Mpixels belangrijk?

De D3X was mij te duur,dat filmpje op You Tube met Bruno Ganz,fantastisch

Maar nu is het wel de moeite!

Walter
    Nikon D800 & D7000 + Nikkor glas

Ik denk dat degene die hem besteld hebben een dure prijs zullen betalen. De eerste maanden na de release daalt de prijs van een toestel spectaculair.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
    'n D700 gaf me te weinig verschil met m'n D300 !
    Greetz, Kariboe
    Zelfs in lage iso is het een wereld van verschil tussen de D300 en de D700. Ruis is bijna 2 stops beter met de d700/d3, niet alleen in de hoge waarden maar zeer zeker ook op ISO400 en lager.
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
    Ik ben toch heel benieuwd te horen waarom iedereen zo nodig een toestel nodig heeft dat op 12.500 ISO ruisvrij is. Als fotografie een beroep is kan ik aannemen dat dit erg belangrijk is in sommige omstandigheden. Maar die profs hebben meerdere camera dus stelt zich dan probleem niet.
    Diezelfde vraag kan je stellen omtrent die 36 Megapixels, gaan we nu plots allemaal metergrote afdrukken maken ?

Ik had gehoopt op meer FPS in DX mode. 15.3MP aan 8 FPS zou met de huidige technologie geen toch probleem mogen vormen, niet? Nu wordt het heel zuur om voor één mager FPS'je de grip met D4 batterij + lader bij te kopen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik had gehoopt op meer FPS in DX mode. 15.3MP aan 8 FPS zou met de huidige technologie geen toch probleem mogen vormen, niet? Nu wordt het heel zuur om voor één mager FPS'je de grip met D4 batterij + lader bij te kopen.

eindelijk iemand die dit mankement ook ziet
    allemaal geen probleem als je landschap en dergelijke wil vastleggen. Maar er zijn ook andere onderwerpen, die minder statisch zijn
    www.rudyverrijt.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Diezelfde vraag kan je stellen omtrent die 36 Megapixels, gaan we nu plots allemaal metergrote afdrukken maken ?
    Die vraag stel ik mij ook. Wanneer de 200 Megapixels een feit zullen zijn, zal de vraag van sommige amateurfotografen al naar 250 al weerklinken. Indruk maken?

Stomme vraag misschien ...
    Waar zijn die FPS in feite nodig. Ik fotografeer al 35jaar met (D)SLR's en heb dat nog NOOIT gebruikt noch ooit behoefte gehad om het te gebruiken.

???
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Waar zijn die FPS in feite nodig. Ik fotografeer al 35jaar met (D)SLR's en heb dat nog NOOIT gebruikt noch ooit behoefte gehad om het te gebruiken.

???
    Wel, om eerlijk te zijn ik ook niet, ik heb geleerd bijzonder goed te anticiperen . . . aan de andere kan kan ik me wel voorstellen dat dit wel van nut is bij bvb vogels in volle vlucht of bvb een dier dat in jouw richting komt aangelopen, dus waar de verplaatsingssnelheid wel vrij hoog is . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

???
    Dat hangt van je motieven af natuurlijk...macro, studio, landschap en produkt: ok.
    Eenmaal op straat verandert de wereld hé
    Niet iedereen heeft het nodig...maar als je het plots toch nodig hebt (in mijn geval is dat zo), is het toch fijn meegenomen
    Laatst gewijzigd door Roland Cuypers; 11 februari 2012 om 11:06
    RX100, 2 x DSLR, lichtsterke Nikkors & Carl Zeiss Planar T*, Sigma Macro 150/2.8 OS
    http://rolandsphotographs.smugmug.com/
    http://www.facebook.com/roland.cuypers

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Wel, om eerlijk te zijn ik ook niet, ik heb geleerd bijzonder goed te anticiperen . . . aan de andere kan kan ik me wel voorstellen dat dit wel van nut is bij bvb vogels in volle vlucht of bvb een dier dat in jouw richting komt aangelopen, dus waar de verplaatsingssnelheid wel vrij hoog is . . .
    Ik gebruik een hogere FPS ook zelden. Met een beetje anticiperen kom je inderdaad al een eind verder.De D800 is niet echt bedoeld voor snelle natuurfotografie, sport... daar bestaan andere bodies voor.

???
    Tja, ik gebruikt dat bij panning, bracketing, actie bevriezen bij sport, vogels in vlucht, ........
    www.rudyverrijt.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Akkoord, maar dan ga je toch voor een gelukstreffer - mooi meegenomen dat wel.
    De 36Mp kan me wel bekoren. Lekker grote afdrukken om thuis op te hangen.

N

FPS is over het algemeen zwaar overgewaardeerd, al hebben sommigen hebben er wel baat bij. Bijvoorbeeld bij overvliegende vogels is het wel handig om binnen de cyclus van de vleugelslag verschillende foto's te hebben om dan uit te kiezen. Eén foto goed timen is dan erg moeilijk of zelfs onmogelijk. Maar wie z'n toestel laat ratelen is eigenlijk aan het gokken, imho niet de beste manier om te werken.

Dat terzijde: het lijkt me duidelijk dat Nikon ervoor gekozen heeft om van de D800 géén allrounder te maken, waardoor iets meer (wannabe) gevorderde gebruikers naar een D4 geduwd worden. Lesje geleerd van de D700.

???
    Hangt er natuurlijk af wat je fotografeert of je het al dan niet nodig hebt.
    Ik denk dat sportfotografie zowat het beste voorbeeld is. Hoe meer FPS hoe meer kans dat je hebt om de actie vast te leggen en net die foto te hebben. Hoe lager de FPS hoe meer kans dat je ergens de actie mist vermoed ik.

Wat ik me dan wel afvraag is hoeveel FPS je in feite nodig hebt voor bepaalde doeleinden. Bvb om vogels in de vlucht te fotograferen. Met 4 FPS zal dat misschien wel lukken maar met 7 FPS heb je natuurlijk het voordeel dat je net die foto hebt waarbij een vogel mooi de vleugels open heeft.

Dus grote hamvraag is wanneer heb je nu 4, 5 of meer FPS nodig? Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Ik denk dat sportfotografie zowat het beste voorbeeld is. Hoe meer FPS hoe meer kans dat je hebt om de actie vast te leggen en net die foto te hebben. Hoe lager de FPS hoe meer kans dat je ergens de actie mist vermoed ik.
    Ja, maar tussen 4 en 12 FPS blijft het aantal gemiste momenten eigenlijk even hoog als je er over nadenkt...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Wat ik me dan wel afvraag is hoeveel FPS je in feite nodig hebt voor bepaalde doeleinden. Bvb om vogels in de vlucht te fotograferen. Met 4 FPS zal dat misschien wel lukken maar met 7 FPS heb je natuurlijk het voordeel dat je net die foto hebt waarbij een vogel mooi de vleugels open heeft.
    Dat is inderdaad een goeie vraag, en één waar wellicht enkel goeie actiefotografen op kunnen antwoorden. Want als je een te hoge FPS gebruikt, dan zit er soms te weinig verschil tussen 2 opeenvolgende beelden. Ik denk eerlijk gezegd dat de meesten gewoon de hoogst mogelijke FPS gebruiken uit gemakzucht Maar of je die dan effectief nodig hebt?!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
    FPS is over het algemeen zwaar overgewaardeerd, al hebben sommigen hebben er wel baat bij. Bijvoorbeeld bij overvliegende vogels is het wel handig om binnen de cyclus van de vleugelslag verschillende foto's te hebben om dan uit te kiezen. Eén foto goed timen is dan erg moeilijk of zelfs onmogelijk. Maar wie z'n toestel laat ratelen is eigenlijk aan het gokken, imho niet de beste manier om te werken.

Dat terzijde: het lijkt me duidelijk dat Nikon ervoor gekozen heeft om van de D800 géén allrounder te maken, waardoor iets meer (wannabe) gevorderde gebruikers naar een D4 geduwd worden. Lesje geleerd van de D700.
    Ik werk voornamelijk in het groothoek bereik. Dus ik heb alle baat bij FF. Zou het niet beter zijn voor actiefotografen die geen D4 kunnen aanschaffen (en veel met tele werken) te wachten op een nieuwe DX camera (à la D400) en zien hoeveel FPS die haalt ?

Regels voor berichten