Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800 INFRAROOD

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
    Zojuist een testje gedaan met een Hoya R72 filter op de 1.4 35mm. Dit is de 2e foto (belichting aangepast en een steuntje voor de hand), de lens focuste met de AF en nog correct ook!

    Het belooft...

    Comment


    • Re: Nikon D800 INFRAROOD

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Zojuist een testje gedaan met een Hoya R72 filter op de 1.4 35mm. Dit is de 2e foto (belichting aangepast en een steuntje voor de hand), de lens focuste met de AF en nog correct ook!



      Maar welke sluitertijd? Zogzegd kun je met de D800 geen scherpe foto's maken zonder statief.
      Dus zou ik graag wat 100%centjes zien van nieuwbakken D800 eigenaars , genomen uit de losse hand.



      Walter
      D850

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Waarom zou het niet uit de hand kunnen? Moet je ook een andere sluitertijd gebruiken tussen een d70 en d7000 met dezelfde instellingen om geen onscherpte te krijgen? Volgens mij niet
        Groeten Remco.

        Comment


        • Re: Nikon D800 INFRAROOD

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Zojuist een testje gedaan met een Hoya R72 filter op de 1.4 35mm. Dit is de 2e foto (belichting aangepast en een steuntje voor de hand), de lens focuste met de AF en nog correct ook!

          Iso 800 1.4 1/20
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Hier nog een vergelijkingstest.
            http://www.fredmiranda.com/5DIII-D800/

            Je kan er toch maar uit afleiden dat Nikon/Sony verdomd goed hun huiswerk hebben gemaakt .
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Ik moet eerlijk bekennen dat die resultaten uit de schaduwen er wel héél goed uitzien .

              Dat doet me denken aan de sensor uit de K-5/D7000/A580/A55: die staat/stond ook bekend om z'n ruisvrije schaduwen...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door fotoshoot Bekijk bericht
                Ik ben nergens lid van en heb de camera als sinds de dag van eerste levering ,en ik weet dat Camera nu er maar 6 heeft gekregen.
                Dus ik betwijfel of NPS leden voorrang hebben ?
                Ik had een D800 in bestelling geplaatst de dag dat hij in BE aangekondigd is, was aanwezig op het release event ... Weken na het release event van de D4, waar ik ook aanwezig was.

                2 weken na mijn bestelling heb ik mijn D800 bestelling aangepast naar een D4 en deze heb ik als NPS lid meteen na beschikbaarheid ontvangen.

                NPS heeft voorkeur, zeker op de D4 maar ook op de D800 ... neem het van mij aan.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Vanmorgen de beslissing gemaakt om toch maar voor een 800 te gaan...
                  Alle horrorverhalen ten spijt over lange wachtlijsten ben ik fotozaken beginnen afbellen....
                  Bij eerste 3 "grote" zaken klonken ze wat ongeinteresseerd en kon ik me op de wachtlijst zetten, maar ze konden niets garanderen dat ik hem voor het groot verlof ging hebben...

                  De 4de telefoon, " Ah meneer, we hebben er nog eentje binnen hoor"



                  Wachtlijsten... HA !

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door tommmm Bekijk bericht
                    Vanmorgen de beslissing gemaakt om toch maar voor een 800 te gaan...
                    Alle horrorverhalen ten spijt over lange wachtlijsten ben ik fotozaken beginnen afbellen....
                    Bij eerste 3 "grote" zaken klonken ze wat ongeinteresseerd en kon ik me op de wachtlijst zetten, maar ze konden niets garanderen dat ik hem voor het groot verlof ging hebben...

                    De 4de telefoon, " Ah meneer, we hebben er nog eentje binnen hoor"



                    Wachtlijsten... HA !



                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                      Waarom zou het niet uit de hand kunnen? Moet je ook een andere sluitertijd gebruiken tussen een d70 en d7000 met dezelfde instellingen om geen onscherpte te krijgen? Volgens mij niet
                      De D7000 heeft een haast 3X zo grote resolutie, bekeken aan 100% ga je dus ook de eventueel bij de opname aanwezige bewegingsonscherpte 3X groter zien. Je resolutievoordeel vervalt dan.
                      Ik stelde de vraag opzettelijk, enigszins provocatief, omdat er mensen zijn die denken dat het met de 36MP van de D800 dan wel helemaal de mist moet ingaan en je alleen nog op statief scherpe foto's kunt nemen.
                      Mis!! De D800 heeft dezelfde pixel pitch als de D7000, alleen de sensor is groter. Je hebt dus geen grotere stabiliteit nodig om uit de losse hand te fotograferen dan bij de D7000.
                      Je zal een best een beetje vastere hand nodig hebben, of de oudevuistregel 2X zo grote sluitertijd als het objectief mms heeft, moeten aanpassen. Dat bewijzen klachten over vermeende onscherpte bij de D7000 op dit en andere fora.Maar onmogelijk is het niet.Dat zouden de 100%-centjes waar ik om vroeg kunnen bewijzen.


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Walter, gelukkig geef jij aan dit topic regelmatig een 'boost', zodoende kunnen we lekker mee lezen...;

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                          Walter, gelukkig geef jij aan dit topic regelmatig een 'boost', zodoende kunnen we lekker mee lezen...;
                          Ik doe mijn best!

                          ...En als ik tegen augustus of zo dan misschien ook mijn D800E heb ga ik ook testfotootjes publiceren


                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Ik heb de D800 van een kennis kort vastgehad. Eerste wat me opviel was de heldere zoeker. Toen ik er een foto mee nam en dan dezelfde foto met mijn D700 had ik de indruk dat het resultaat op 't schermpje er licht groenachtig uitzag. Zou natuurlijk ook kunnen omdat ik op de D700 camera D2X Mode 1 gebruik en de D800 standaard stond. Maar omdat ik al dingen las hier over die groene zweem. Hopelijk kan ik hem binnenkort eens goed testen.
                            Flickr

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              volgens wat ik op twitter via nikonrumours heb gelezen stelt nikon dat het groenere scherm van (D800 en D4) stukken accurater is dan de schermen van de vorige camera's.

                              tijd zal het uitwijzen zeker
                              nikon stuff

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                een paar vlugge testen vanmorgen..
                                Hij "voelt" lichter aan, fysisch dan... De knoppen zitten perfect, ik mis de focuspunt selector ( ofwel vind ik 'm niet, maar nu moet ik in het menu zoeken, alhoewel ik toch altijd 1punts gebruik )
                                Zoeker geeft de indruk een stuk helderder te zijn.
                                Voor de een of andere reden heb ik het moeilijker om scherpe foto's te maken, maar ik denk dat dit niet juist is, omdat ik nu natuurlijk de neiging heb om te pixelpeepen.



                                Last edited by tommmm; 22 april 2012, 11:03.

                                Comment

                                Working...
                                X