Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Deze voormiddag de D800 even getest in Mechelen....
    Toch even onder de indruk...ligt goed in de hand, de display (wow), op hoge ISO (te zien op 100% op display)...het staat me allemaal wel aan
    Maar ik hou de rem er nog even op; de resultaten D800/D800E wil ik toch eerst afwachten. Hoe gaat een D800E met 'moiré' overweg..., niemand die het nu al weet...
    Zonder feedback bestel ik nooit meer, never again
    Ooit bestelde ik (zonder die live te zien) een D200...en dat was mijn slechtste camera ooit...(om het op zijn zachts uit te drukken) na amper 6 maand was die alweer van eigenaar veranderd
    Enfin we zien wel, hoop doet leven...

    gr,
    Roland

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
      Deze voormiddag de D800 even getest in Mechelen....
      Toch even onder de indruk...ligt goed in de hand, de display (wow), op hoge ISO (te zien op 100% op display)...het staat me allemaal wel aan
      Maar ik hou de rem er nog even op; de resultaten D800/D800E wil ik toch eerst afwachten. Hoe gaat een D800E met 'moiré' overweg..., niemand die het nu al weet...
      Zonder feedback bestel ik nooit meer, never again
      Ooit bestelde ik (zonder die live te zien) een D200...en dat was mijn slechtste camera ooit...(om het op zijn zachts uit te drukken) na amper 6 maand was die alweer van eigenaar veranderd
      Enfin we zien wel, hoop doet leven...

      gr,
      Roland
      Was er sprake van een levertermijn?
      Kan ik die d800 overal testen?.

      grtjs
      glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
        Was er sprake van een levertermijn?
        Kan ik die d800 overal testen?.

        grtjs
        glenn
        Mijne van de eerste dag in bestelling. Weet niet of je overal al kan testen. Verwachte levertijd is eind maart of begin april al weet je dat nooit zeker. Blijkbaar heel veel vraag dus hoop dat dit de levering niet vertraagt.

        "I know B&H and other retailers are selling the Nikon D800 like crazy, so do not lose your spot or you risk being in a waiting list for months"
        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
          Was er sprake van een levertermijn?
          Kan ik die d800 overal testen?.

          grtjs
          glenn
          Over leveringstermijen is iedereen wat vaag 'vermoedelijk einde maart -april' (al heb ik daar flink mijn bedenkingen bij)
          Zelfs de neto-netto prijzen lijken me wat onduidelijk....
          Testen kan in zaken die zo'n happening organiseren, zoals vandaag bij Fotonelissen in Mechelen...
          Kijken op de websites van 'grote' Nikonverdelers (bv art&Craft, Nelissen, Konijn, Studio 73 enz enz).
          Last edited by Roland Cuypers; 15 februari 2012, 15:14. Reden: aanvulling

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Vandaag ook even binnengesprongen bij nelissen, met vuile voeten binnengekomen en met propere buiten

            Interessant gesprek met nikon verantwoordelijke gehad en eigenlijk op basis daarvan mij op D800E lijst gezet ipv D800. Ruisprestaties op scherm van D4 duidelijk nog stuk beter dan D3s. Body D800 voelt als logische opvolger D700, detail D800 indrukwekkend uiteraard
            We all go a little mad sometimes. Haven't you?
            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
              Vandaag ook even binnengesprongen bij nelissen, met vuile voeten binnengekomen en met propere buiten

              Interessant gesprek met nikon verantwoordelijke gehad en eigenlijk op basis daarvan mij op D800E lijst gezet ipv D800. Ruisprestaties op scherm van D4 duidelijk nog stuk beter dan D3s. Body D800 voelt als logische opvolger D700, detail D800 indrukwekkend uiteraard
              en waarom de E en niet de gewone als ik vragen mag? valt de scherpte van de gewone tegen?
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                en waarom de E en niet de gewone als ik vragen mag? valt de scherpte van de gewone tegen?
                D800E was er niet, scherpte D800 is uiteraard erg goed (op scherm althans) dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Ultieme scherpte E versie blijkbaar nog stuk beter. In functie van mijn behoeften en interesses was advies nikon vertegenwoordiger duidelijk

                D800E zal worden gebruikt naast D3s voor landschaps/natuur/dierenfotografie. Ik wil sowieso alleen nog full frame body. Video is voor mij minder belangrijk.

                Indien video belangrijk is en D800 hoofdbody, zou ik voor D800 gaan
                We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                  D800E was er niet, scherpte D800 is uiteraard erg goed (op scherm althans) dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Ultieme scherpte E versie blijkbaar nog stuk beter. In functie van mijn behoeften en interesses was advies nikon vertegenwoordiger duidelijk

                  D800E zal worden gebruikt naast D3s voor landschaps/natuur/dierenfotografie. Ik wil sowieso alleen nog full frame body. Video is voor mij minder belangrijk.

                  Indien video belangrijk is en D800 hoofdbody, zou ik voor D800 gaan

                  En met die moiré lijkt het reuze mee te vallen ik zie er in elk geval geen.



                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Ik blijf toch nog met de vraag zitten als dat zo een wonderbaarlijke ccd is waarom ze deze dan in een D800 stoppen, en niet achterhouden voor bv. een D4x ?

                    Ik heb ook de D800 kort kunnen uitproberen bij Art&Craft, en was er eerlijk gezegd niet echt van overtuigd, op 1000 iso was reeds heel wat ruis te zien, méér dan je wil zien.

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ik blijf toch nog met de vraag zitten als dat zo een wonderbaarlijke ccd is waarom ze deze dan in een D800 stoppen, en niet achterhouden voor bv. een D4x ?

                      Ik heb ook de D800 kort kunnen uitproberen bij Art&Craft, en was er eerlijk gezegd niet echt van overtuigd, op 1000 iso was reeds heel wat ruis te zien, méér dan je wil zien.

                      Op D.Preview las ik op het Canon forum ( leuk om daar nu een kijje te nemen ) dat Nikon het deed uit pure berekening:voor resolutie hebben ze altijd zwaar laten betalen,zeker voor de D3X,en nu brengen ze een plots een MP koning uit aan een bodemprijs, véél minder dat wat ze bij Canon hadden verwacht.
                      En dat zou de concurrentie doen trillen op de benen....een strategische zet.


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        De anticipatie op wat fabrikant x tov fabrikant y op de markt zal brengen, welke eerder en/of beter zal zijn, voor welke prijs, welke fabrikant het meest capabel is... etc...
                        Canon én Nikon hebben tegenslag gehad de afgelopen jaren met natuurrampen.
                        Nikon brengt na 3 jaar pas een 'echte' 5dII-killer uit met de d800/E en Canon mag wel es iets uitbrengen vóór dat Nikon een stap zet ipv altijd af te wachten of het wel de moeite is om zich moe voor te maken, en stoppen met lange-termijn beloftes, en betere samples voorzien voor de 1dx, etc...
                        Maar Canon zal binnenkort iets 'naast' de d800 gaan plaatsen...
                        En uiteindelijk kunnen ze ons beiden best een ~30Mp FF ISO native 102400 met 8fps in een compacte body met -2ev lichtmeting enz.... verkopen voor 3000,- ... maar het is een spelletje en in principe heeft 90% van de kopers genoeg aan ~30Mp dus.. stapje voor stapje, fabrikant voor fabrikant...

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik blijf toch nog met de vraag zitten als dat zo een wonderbaarlijke ccd is waarom ze deze dan in een D800 stoppen, en niet achterhouden voor bv. een D4x ?

                          Ik heb ook de D800 kort kunnen uitproberen bij Art&Craft, en was er eerlijk gezegd niet echt van overtuigd, op 1000 iso was reeds heel wat ruis te zien, méér dan je wil zien.
                          Denk eraan dat een 100% crop van 36MP veel groter is dan de 16MP vd D4, en bijgevolg meer ruis zichtbaar. Het is hetzelfde fenomeen als met de 24MP vd A77. Iedereen schreeuwde dat de ruisprestaties niet goed waren, maar als je op een juiste manier vergelijkt, is dit niet zo.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Ik blijf toch nog met de vraag zitten als dat zo een wonderbaarlijke ccd is waarom ze deze dan in een D800 stoppen, en niet achterhouden voor bv. een D4x ?

                            Ik heb ook de D800 kort kunnen uitproberen bij Art&Craft, en was er eerlijk gezegd niet echt van overtuigd, op 1000 iso was reeds heel wat ruis te zien, méér dan je wil zien.
                            D700:


                            D800:


                            Waar zie jij nu ruis op die iso100 van de d800??
                            Akkoord de d700 is iso200, maar die ziet er dan toch niet pakken beter uit.
                            Vergeet niet dat dit JPG's zijn en dat de d800 eigenlijk nog moet gedownsized worden.

                            Voor mij is die d800 toch zeker niet teleurstellend, ik had iso's verwacht alla d7000 en hij ligt tegen de d700 dus 'whats the problem??'
                            Mijn site...
                            vandaelefotografie.be
                            * BD0916BE *

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              iemand vroeg hoe die d800E met moire omging...

                              antwoord is eenvoudig... niet...
                              daar is de D800 met filter voor..

                              Nikon schrijft op hun site : de E is voor fotografen die geen last hebben van situaties waar moire een probleem vormt of die deze kunnen controleren... en dan de volledige mogelijkheden van de sensor willen benutten...

                              als je bang bent voor moire, of je bvb in situaties shoot waar je het niet kan controleren.. koop de gewone 800..

                              in studio waar je de kleding van modellen kan bepalen volledig enz... koop de E, als je dan last hebt ervan, ligt het aan jou ;-)
                              www.aeri-photography.be

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Ik heb in het verleden veel plezier beleefd aan diverse Kodak 14mp toestellen zonder AA filter, maar toen de nieuwe nieuwe Nikon 14-24mm en 24-70mm kwamen werden dat soort toestellen onbruikbaar. Moiré in de dakpannen, stenen muren, enz.
                                Natuurlijk is 14mp geen 36mp, en hoef je zonder AA filter eigenlijk niks na te scherpen in sorftware, maar na een normale citytrip zou je met het D800E type denk ik weken nodig hebben om iedere foto op te kuisen , zonder alle narigheid opgekuisd te krijgen.
                                De -E is dus vooral leuk als je meerdere high end toestellen tegelijk bij je kunt hebben.
                                Sony en Olympus
                                Fotoseries

                                Comment

                                Working...
                                X