Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D800

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Zou dit trouwens de reden zijn waarom LightRoom blijft hangen bij een beta ....
    Neen dat is de reden niet.
    De vorige beta (van Lightroom 3) duurde van oktober 2009 tot juni 2010. De productmanager van LR vertelde wel dat het deze keer niet zo lang zou duren. Die beta periode heeft te maken met het op punt zetten van Lightroom zelf.
    De camera ondersteuning gebeurt door Camera Raw van Adobe. Nieuwe camera's => update van Camera RAW. Daarvoor is geen update van Lightroom of Photoshop nodig.
    Het is wel zo dat Adobe de Lightroom versies laat meelopen met de Camera Raw versies.
    Bv Lightroom 3.5 / Camera Raw 6.5 en Lightroom 3.6 / Camera Raw 6.6
    Lightroom 3.5 -> 3.6 is eigenlijk alleen een update van de meegeleverde Camera Raw en enkele bugfixes.

    Comment


    • Re: Nikon D800

      Nikon D1, 1999, 2,7Mp, APS CCD, 5500 dollars
      Nikon D800, 2012, 36,3Mp, FF CMOS, 3000 dollars

      Boys! Even nadenken over de evolutie hé

      Comment


      • Re: Nikon D800

        Oorspronkelijk geplaatst door luckkris Bekijk bericht
        D1, 1999, 2,7Mp, APS CCD, 5500 dollars
        Nikon D800, 2012, 36,3Mp, FF CMOS, 3000 dollars

        Boys! Even nadenken over de evolutie hé
        En, Hou je ook rekening met de inflatie dan is de prijs van iets dat toen 5500 dollar gekost heeft nu 7400 dollar!

        Ik ken nog een straffere:
        Nikon D3x, 2010, 24,4Mp, FF CMOS, 8000 dollars
        Nikon D800, 2012, 36,3Mp, FF CMOS, 3000 dollars
        Last edited by timefreezer; 13 februari 2012, 18:23. Reden: Inflatie

        Comment


        • Re: Nikon D800

          Ik wou dat ik mijn camera in de toekomst kon gaan kopen .................

          Comment


          • Re: Nikon D800

            Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
            En, Hou je ook rekening met de inflatie dan is de prijs van iets dat toen 5500 dollar gekost heeft nu 7400 dollar!

            Ik ken nog een straffere:
            Nikon D3x, 2010, 24,4Mp, FF CMOS, 8000 dollars
            Nikon D800, 2012, 36,3Mp, FF CMOS, 3000 dollars
            Scheve vergelijking, de D3(X) serie is een totaal ander segment dan de D700/800-serie.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • Re: Nikon D800

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Scheve vergelijking, de D3(X) serie is een totaal ander segment dan de D700/800-serie.
              Je moet dat zo serieus niet opnemen hoor, die vergelijking.
              Een D1 en D800, die zitten pas in een compleet ander segment voor zover je toestellen die +10 jaar verschillen kunt vergelijken...
              't Gaat hier niet over de D3 en D700. D3x en D800 in *totaal* ander segment is zeer relatief! Ik vrees dat iemand die nu een D3x zou kopen, twee keer zal nadenken en voor een D800 gaat of wacht op een D4x als dat kan. Nikon "killed" de D3x met de D800. Wie gaat nu het dubbele betalen voor een camera waar alles behalve het karkas minder is?
              Segmenten is in het algemeen relatief. Er zijn ammateurs die geen treffelijke foto kunnen maken maar op reis een D3 gebruiken en er zijn profs die zelfs actie schieten of in oorlogsgebieden werken met een D700.
              Hoe dan ook, dit is een andere discussie.

              Comment


              • Re: Nikon D800

                Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                D3x en D800 in *totaal* ander segment is zeer relatief! Ik vrees dat iemand die nu een D3x zou kopen, twee keer zal nadenken en voor een D800 gaat of wacht op een D4x als dat kan. Nikon "killed" de D3x met de D800. Wie gaat nu het dubbele betalen voor een camera waar alles behalve het karkas minder is?
                Segmenten is in het algemeen relatief. Er zijn ammateurs die geen treffelijke foto kunnen maken maar op reis een D3 gebruiken en er zijn profs die zelfs actie schieten of in oorlogsgebieden werken met een D700.
                Hoe dan ook, dit is een andere discussie.


                Ik denk dat ook.Herinner mij nog echt hilarische ruzies op D.Preview tussen enerzijds mensen die recentelijk +4000 dollar haddden opgehoest voor een D2Xs,en nieuwbakken eigenaars van een D300,die blijkens alle reviews de D2Xs overklaste,maar toen te koop was aan 1700 dollar.
                Die arme D2Xs mensen wilden parfors bewijzen dat hun camera toch beter was dan dat onderdeurtje van een D300
                En hier hebben we een vergelijkbare situatie:binnenkort zien we waarschijnlijk ook nog een D400 verschijnen met 24MP en plots is zo'n D3X achterhaald en duizenden euro's minder waard,met in de dichterbij komende oude dag uitzicht op een jobke als presse papier.

                En zo gaat dat maar door.Tegelijk heel erg,denk dat een D800 binen 10 jaar een stuk hopeloos antiek zal zijn waar je niet mee wil gezien worden.Soms denk je wel eens:laat het hier even stoppen



                Walter
                D850

                Comment


                • Re: Nikon D800

                  Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                  En zo gaat dat maar door.Tegelijk heel erg,denk dat een D800 binen 10 jaar een stuk hopeloos antiek zal zijn waar je niet mee wil gezien worden.Soms denk je wel eens:laat het hier even stoppen
                  Walter
                  Hehe... dat is de prijs die we betalen voor wat we gemakshalve 'vooruitgang' noemen !
                  Met de jaren (ik ben een vijftiger) komt stilaan het besef dat de beloofde 'comfortverhoging' van de 'vooruitgang, soms (of dikwijls) veel ongemakken met zich mee brengt !?
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • Re: Nikon D800

                    Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                    Je moet dat zo serieus niet opnemen hoor, die vergelijking.
                    Een D1 en D800, die zitten pas in een compleet ander segment voor zover je toestellen die +10 jaar verschillen kunt vergelijken...
                    't Gaat hier niet over de D3 en D700. D3x en D800 in *totaal* ander segment is zeer relatief! Ik vrees dat iemand die nu een D3x zou kopen, twee keer zal nadenken en voor een D800 gaat of wacht op een D4x als dat kan. Nikon "killed" de D3x met de D800. Wie gaat nu het dubbele betalen voor een camera waar alles behalve het karkas minder is?
                    Segmenten is in het algemeen relatief. Er zijn ammateurs die geen treffelijke foto kunnen maken maar op reis een D3 gebruiken en er zijn profs die zelfs actie schieten of in oorlogsgebieden werken met een D700.
                    Hoe dan ook, dit is een andere discussie.
                    Al haal je de discussie zelf wel aan.
                    Ik weet niet of de D800 wel zoveel beter is dan de veel duurdere D4 (om binnen de zelfde generatie te spreken natuurlijk).
                    Die 36 MPix zijn niet noodzakelijk een zegen tegenover de lagere resolutie van een D4:
                    - de D800 Raw bestanden vreten gewoonweg je geheugenkaarten leeg, op reis zie ik mijn geen 250 GB aan CF-kaarten mee te nemen (lees: zeer prijzig). Je moet dan nog zorgen dat je over de laatste generatie snelle kaarten beschikt om je beelden tijdig te kunnen wegschrijven.
                    - Eenmaal thuis moet je over een krachtige computer beschikken die dergelijke beelden
                    de baas kunnen. Ik denk dat er hier veel raar zullen opkijken met een aantal bewerkingen en genoodzaakt zullen zijn hun PC/Mac te upgraden.
                    - Hoe zit dat met de objectieven ? Hoe goed zal de D800 kunnen omgaan met de 'betaalbare' objectieven. Of zijn enkel de ultradure lenzen net goed genoeg ? De D4 zal allicht een stuk vergevingsgezinder zijn.
                    - Toegegeven, de D4 is voor menig amateur absoluut onbetaalbaar. Ik had dan ook liever een opvolger van de D700 gezien met dezelfde resolutie en gelijkaardige prestaties als de D4 (zoals D700/D3).
                    Het zou wel eens kunnen dat de D800 zo veeleisend is dat de uiteindelijke rekening (kaarten, PC, objectieven) toch hoger uitvalt dan verwacht...
                    En ik wacht net zoals velen de eerste (kritische) gebruikerservaringen af.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • Re: Nikon D800

                      Ben er niet helemaal mee eens. Indien je opteert voor een toestel van ongeveer 3000euro koop je niet zomaar een toestel. Dit is echt top. De amateur fotograaf die dit neertelt heeft waarschijnlijk ook enkel en alleen prime lenzen. Het idee van een D800 met een kit lens is hetzelfde als het chasis van een limo met de motor van een 2pk.
                      IK tel in elk geval de dagen af, mijn D800E is in bestelling.
                      De D4 heeft inderdaad een betere ruisonderdrukking en is veel sneller, maar er zullen in het leven altijd zaken zijn die groter, sneller of ....duurder zijn. Voor de amateurfotografie is de komst van een toestel met 36milj. pixels een geschenk uit de hemel. Tot 1.5 jaar geleden moest met het 6à7 voudige neertellen voor een toestel met die mogelijkheden. NIkon heeft duideluik een zeer goed marktonderzoek gedaan voor met dit toestel uit te pakken

                      Comment


                      • Re: Nikon D800

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Scheve vergelijking, de D3(X) serie is een totaal ander segment dan de D700/800-serie.
                        En wat als Nikon helemaal geen opvolger van de D3X meer gaat uitbrengen? Als je de specificaties van de D800 bekijkt, zie ik geen enkele reden meer om nog een D4X uit te brengen. Zuur voor huidige D3X gebruikers, maar niks aan te doen

                        Comment


                        • Re: Nikon D800

                          Als je deze keuze voor een D800 maakt weet je dat de bestanden groter zijn dan die van een toestel met 16mp of dergelijke. En die bestanden vallen best mee in max. resolutie en RAW zonder compressie. Een beetje Mac kan met deze bestanden makkelijk overweg.
                          Ik zie dus geen probleem en de bestanden zijn de laatste jaren sowieso groter geworden. D800 is een professioneel toestel waarvoor je kiest...of niet. Goede keuze van Nikon om eens wat nieuws te brengen. AF moet ook al top zijn

                          groeten..
                          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                          Comment


                          • Re: Nikon D800

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Al haal je de discussie zelf wel aan.
                            Ik weet niet of de D800 wel zoveel beter is dan de veel duurdere D4 (om binnen de zelfde generatie te spreken natuurlijk).
                            Die 36 MPix zijn niet noodzakelijk een zegen tegenover de lagere resolutie van een D4
                            Ik ben even niet mee met gans uw betoog. Waar vergelijk ik de D800 met de D4 ????
                            Om te beginnen vergeleek ik de D800 met de D3x puur op specs en prijs, bij wijze van "niet-serieuze" post waar wel een serieuze grond van waarheid in zit. Ik heb op gans dit forum de D800 en D4 met niets vergeleken om de simpele reden dat ik geen van beide heb.

                            Comment


                            • Re: Nikon D800

                              Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                              Ik ben even niet mee met gans uw betoog. Waar vergelijk ik de D800 met de D4 ????
                              Om te beginnen vergeleek ik de D800 met de D3x puur op specs en prijs, bij wijze van "niet-serieuze" post waar wel een serieuze grond van waarheid in zit. Ik heb op gans dit forum de D800 en D4 met niets vergeleken om de simpele reden dat ik geen van beide heb.
                              Ik heb dat ook niet gezegd hé. Ik wou enkel de vergelijking wat actueler maken. No offence.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • Re: Nikon D800

                                Oorspronkelijk geplaatst door BaseLine Bekijk bericht
                                Prachtig toestel, beloofd veel, maar het pluspunt voor mij is, dat ik ook mijn DX lenzen kan gebruiken op die D800. Eerst gedacht om een D700 aan te schaffen maar moet dan wel een deel van mijn lenzen links laten liggen.
                                Alleen de prijs is merkwaardig. Op de Amerikaanse markt 2.998 Dollar en bij Cameranu.nl 2.997.00 Euro. Als je de wisselkoers hanteert is de prijs in Amerika 2.300.00 Euro.
                                Een verschil van 700.00 Euro!!!
                                In Zwitserland kun je hem ook voor iets meer als 2300 euro kopen! Hij kost daar 2727 chf. = ca 2260 euro vandaag! Je moet hem t.z.t. alleen even halen omdat je anders met invoerrechten zit!
                                Kijk op http://www.toppreise.ch/index.php?a=265667

                                Ed Agter
                                Last edited by Ed Agter; 14 februari 2012, 20:32.

                                Comment

                                Working...
                                X