Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Camera's & Accessoires > Camera's

Nikon D80 vs pentax K10D

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10 januari 2007, 20:10
Itchypoe Itchypoe is offline
Junior Member

Standaard Nikon D80 vs pentax K10D

Hallo,

Ik heb een vraag over de keuze van een dslr camera

Ik ben bij de plaatselijke fotoboer geweest achter een woordje uitleg en prijzen van de nieuwe camera’s, het volgende ben ik te weten gekomen.

-Dienst na verkoop zou pentax beter zijn dan nikon en canon
-pentax zou vroeger één van de betere camera’s geweest zijn en ze zouden nu terug aan een opmars bezig zijn.
-Nikon D80 zou een kleine D200 zijn en dus een zeer sterke camera
-de lenzen van pentax een stuk goedkoper dan de lenzen van nikon

Nu de prijzen

Nikon D80 met 18/70 dx lens en een gratis sd kaartje van 2GB voor 1400€
Pentax K10D met 18/55 lens 1199€
Pentax K10D met 18/55 + 50/200 lens voor 1449€ (als ik deze optie kies gaat hij naar pentax bellen voor een iets scherper prijs en/of een gratis snelle sd kaart van 2gig)

Nu heb je blijkbaar meer voor uw geld als ik voor de pentax zou kiezen maar is het toestel dan ook evengoed als de nikon D80?
Ik zou het toestel veel gebruiken voor de foto’s te vergroten tot 7 a 8m lengte zonder veel kwaliteitverlies.

Graag had ik hier uw menig over

grtz

Laatst gewijzigd door Itchypoe; 10 januari 2007 om 20:23
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10 januari 2007, 20:19
Petertje Petertje is offline
Member

Standaard Re: Nikon D80 vs pentax K10D

Citaat:
foto’s te vergroten tot 7 a 8m lengte zonder veel kwaliteitverlies
Woooow , die zou ik wel eens willen zien ! Hoe ga je dat klaarspelen ?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10 januari 2007, 20:21
Junior Member

ja verleis is er natuurlijk altijd maar het moet vanop +/- 3a4 meter toch scherp zijn.
  #4 (permalink)  
Oud 10 januari 2007, 20:31
jochen87's schermafbeelding
jochen87 jochen87 is offline
Member