Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

    Dag Allen.

    Ik ben al een tijdje de prijs van de Nikon D750 body aan het volgen. Is in de belgische winkels gestabilizeerd op 1939. Maar in nederland en duitsland is de prijs gestegen naar 2149. Vergelijk konijnenberg.be en konijneberg.nl maar eens...

    Ik dacht te wachten op een eventuele cashback aktie van nikon, maar nu durf ik dat niet goed meer. Is die er eigenlijk elk jaar en vanaf oktober, of is dat helemaal niet zeker.

    Iemand goede raad, of is het gewoon zoals bij de beurs : tkan dalen, tkan stijgen.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

    Ik heb de mijn D610 in juni gekocht. Ik had toen net ook de boot gemist om hem tegen een lagere prijs te kunnen kopen. Het viel me ook op dat er nog erg weinig winkels waren die de D610 in voorraad hadden, zowel online als gewone winkels.

    Uitleg van een A&C medewerker:

    Nikon heeft een enorm leveringsprobleem op alle toestellen, dit door een aardbeving in Japan.

    Hierdoor is dit toestel voor totaal onvoorziene tijd niet beschikbaar in de markt.

    Er wordt gesproken tot eind augustus enorme problemen.

    Hierdoor hebben heel veel leveranciers hun prijzen ook opgetrokken, vraag en aanbod.
    Dat kon kloppen, want ik had gelezen dat de fabriek waar de sensoren gemaakt worden lang stil heeft gelegen.

    Ze gaven zelfs eerlijk toe dat ik beter elders zou kijken als ik niet kon wachten (wat het geval was).

    Ondertussen heb ik gezien dat de prijs nog 50 euro gestegen is sinds juni. Dat is een stijging van 7% tussen mei en september.


    edit: het is wel opvallend, dat prijsverschil tussen NL en BE. Normaal gezien is het omgekeerd. Geen idee of dat een voorspelling is voor de BE prijs.
    Last edited by Rasper; 21 september 2016, 08:43.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

      Bij A&C organiseren ze op 20 oktober een Nikon demodag. Dit gaat eveneens gepaard met promoacties.
      Ik heb geen idee hoeveel korting je dan eventueel zou krijgen maar dit kan je misschien overwegen?

      Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

      Comment


      • #4
        Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

        ik heb me niet kunnen inhouden, en vandaag toch maar de D750 gekocht. lang genoeg gewacht, kwas het wachten beu. soms moet je al eens je hartje volgen ipv je verstand.

        toch dank voor de antwoorden, want het heeft me wel getriggerd.
        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

          Zowiezo een camera met een hoge prijs/kwaliteits verhouding, ga je veel plezier aan beleven.
          Hopelijk heb je al enkele mooie FF lenzen liggen.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

            ik heb nochtans een zo goed als nieuwe te koop, jammer dat je dit niet hebt gezien me dunkt. veel succes ermee!
            Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

            Comment


            • #7
              Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
              ik heb nochtans een zo goed als nieuwe te koop, jammer dat je dit niet hebt gezien me dunkt. veel succes ermee!
              Misschien wilde hij wel gewoon een nieuwe.
              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                dat kan begin zelf alweer te twijfelen of ik hem wel weg wil doen. keuzes...
                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                  dat kan begin zelf alweer te twijfelen of ik hem wel weg wil doen. keuzes...
                  En iets anders in gedachten dan ?
                  ben eigenlijk wel benieuwd
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                    vandaag een xt2 gehuurd tot dinsdag, mixed feelings tot nu toe. andere topic best?
                    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                      vandaag een xt2 gehuurd tot dinsdag, mixed feelings tot nu toe. andere topic best?
                      Ga je gang.
                      Ik wil het in elk geval lezen
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                        En hoe bevalt de D750 topicstarter?
                        Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                          Het eerste dat me opvalt is dat de overstap van D7100 naar D750 piece of cake is. Alles van de D7100 zit ook op de D750, en op dezelfde plaats. Zalig.

                          Maar, er is natuurlijk meer. De WIFI naar mijn telefoon moet ik nog bekijken (bedoeling is om int stad beeld te bekijken op de telefoon, en dan knip trekken à la candid), fijn is ook dat als je een foto oproept, en doorscrolt, je ook kan zien waar hij scherp stelt. Wat me ook bijzonder intrigeert is de lichtmeetmethode die automatisch je histogram zo rechts mogelijk plaatst. Maar ik moet daar nog wat extra meer experimenteren, lijkt super veelbelovend.


                          Echt vergelijken tussen D7100 en D750 is wat moeilijk, want net zoals iedereen vind ik mijn nieuw aangekocht toestel 100x beter dan mijn vorige, maar dat is een gevoel dat imho totaal niet met de werkelijkheid strookt.

                          Wat me wel al opgevallen is, dat is dat het toestel veel minder iso gevoelig is dan de D7100, veel en veel en veel minder ruis.

                          Dit is bijvoorbeeld een opname van deze namiddag. Ik was naar Namen gereden om wat in de straten te gaan fotograferen. Nergens parking te vinden, uiteindelijk kwam ik boven op de citadel uit. Te voet naar beneden, en, tiens, halverwege de afdaling, wasdahierna, een poort stond open en er was daar iemand wijn aan het vergieten en er stonden een massa aluminium wijnafrijpingsvaten.

                          "je peux prendre un photo, une fois ?" " wiewie pasdeproblème". Iso op 1600 en dit is het resultaat (niks aan gedaan in LR) :



                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                            voor smartphone control raad ik u CASCABLE aan ipv de Nikon app. Het is (naar mijn weten) enkel voor iOS beschikbaar, dus voor de iphone en de ipad.
                            De mogelijkheden zijn vergeleken met de Nikon app veel uitgebreider, en de app is gratis! De betalende versies ervan hebben extra mogelijkheden.
                            Unlock the potential of your compatible camera with Cascable, the best tool available for working with your camera in the field.
                            Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon, D750, wachten of nu kopen ?

                              Hoi Iegienie,

                              ik geniet sedert Februari 2015 van mijn D750, komende van een systeemcamera (3 jaar daarvoor een C... Full Frame).
                              Door het uploaden van een RAW foto vanaf "Dpreview.com", een foto genomen op ISO12800 (!!!).
                              Deze ging ik bewerken op míjn manier met PS CS6... De haren op m'n rug stonden rechtop, van 't resultaat...
                              Ik had nog nooit een foto op ISO 12800 in m'n handjes gehad... En dat dit...!
                              Toen was ik weer om, ik ging weer naar een FF spiegelreflex. Groter, zwaarder... maar wel bere, beregoed!
                              Tijdens mijn eerste tripje met deze camera, een weekend in Gent, trok ik de volgende foto in een niet al te lichte hoek.
                              Diafragma op 6.3, camera ook nog op auto ISO ... Voor dit plaatje zette de cam zich op ISO5600, met een sluitertijd van 1/25e sec
                              131 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
                              (op de Flickr site zie je de verder exif gegevens)
                              Ik was zeer tevree met dat resultaat, ik kwam van een camera waar ISO1600 de max was... daarboven werd het snel veel minder...

                              Als ik mijn ISO een beetje hoger moet zetten, bij concerten of in kerken, bijvoorbeeld.
                              Dan gebruik ik meestal ISO 1600, maar ook ISO 3200. De resultaten zijn dan nog zeer goed.
                              Uitwijken naar ISO 6400 kan ook, maar dan ga je een pietsie inleveren. Voor het meeste gebruik zeker goed genoeg, maar een beetje pixel peepend...

                              Ik geniet nu al 16.000 plaatjes van mijn D750 en still going on.
                              Dus, geniet er maar met volle teugen van.

                              Adrie

                              Comment

                              Working...
                              X