Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7200 en Sigma 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

    Oorspronkelijk geplaatst door server666 Bekijk bericht
    Hoi Eanx,

    Ik denk ook sterk aan deze combi ( D7200 met Sigma 17-50 ) en dan lekker experimenteren en daarna zie ik wel!


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Gewoon doen is een topcombinatie en ik kan het weten heb ze zelf

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

      Waarom heb je je D5200 verkocht? Was daar iets aan wat je niet prettig vond? Zoveel verschilt die D7200 weer niet (wel betere AF en bouwkwaliteit), maar kost wel x2.

      Kwa lenzen beginnen met de Sigma 17-50 2.8 is wel een goed idee, geen idee waarom je daar direct 2 primes zou bijkopen in dezelfde range... Een 85mm 1.8 zou nog wel nut hebben.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

        Mooiere bokeh
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Mooiere bokeh
          De nikon 35mm 1.8 dx en 50mm afs 1.8 staan nu niet direct bekend voor hun prachtige bokeh hoor,
          Is niet slecht uitt, maar denk dat die sigma even mooie bokeh geeft, zoniet mooier

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

            Ik vind de bokeh van mijn prime lenzen toch mooier maar das kwestie van smaak
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Ik vind de bokeh van mijn prime lenzen toch mooier maar das kwestie van smaak
              De 50mm wel, de 35mm is een andere zaak. 35mm is bekend als een wat moeilijker brandpuntsafstand ivm storende bokeh effecten. De nikon 35mm DX versie heeft er ook last van.
              Maar "bokeh" is erg subjectief, dus ja ... YMMV !

              Zoals reeds gezegd, laat hem eerst wat spelen met zijn 17/50 f2.8 combinatie en dan verdere keuzes te maken.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                De 50mm wel, de 35mm is een andere zaak. 35mm is bekend als een wat moeilijker brandpuntsafstand ivm storende bokeh effecten. De nikon 35mm DX versie heeft er ook last van.
                Maar "bokeh" is erg subjectief, dus ja ... YMMV !

                Zoals reeds gezegd, laat hem eerst wat spelen met zijn 17/50 f2.8 combinatie en dan verdere keuzes te maken.
                Klopt hoor, ik ga eerst spelen met de Sigma 17-50, daarna richting Nikon 50 mm.

                Nu nog wachten op aanbiedingen voor de Nikon d7200 en evt. de Sigma 17-50..


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                  Sigma 17-50 2.8 is zo'n 2 jaar geleden al gezakt van €500+ naar €300+, daarom is het net zo'n aanrader. Mooie prijs voor een goed objectief.
                  Geen idee waarom je daar persé nog een 50mm prime bij wil, wat ga je daar dan mee doen?

                  Waarom kijk je dan niet ineens naar een 85mm prime? Ook knappe bokeh en misschien wel de betere portretlens... Het is dan ineens ook een bereik dat niet gecovered is door je andere lens. (al scheelt 50 & 85mm uiteraard niet zo heel veel, stapje vooruit zetten...)

                  Andere optie is een 90mm Macro, die geeft ook knappe bokeh, kan je als portretlens gebruiken en voor leuke Macroshots.

                  Dus voor je gekke aankopen doet, kom nog even langs

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                    De Nikon D7200 en Sigma 17-50 zijn binnen. Erg druk gehad met werk, dus dit weekend beetje verkennen en oefenen. De eerst raw images zijn mooi. Het wordt nu ook echt tijd voor een goede cursus fotograferen waarbij ik meer moet leren over diafragma en meer leer werken met A en M stand. Nikon 50 mm prime staat voorlopig op mijn wenslijst, komt goed.

                    Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                      Oorspronkelijk geplaatst door server666 Bekijk bericht
                      Het wordt nu ook echt tijd voor een goede cursus fotograferen waarbij ik meer moet leren over diafragma en meer leer werken met A en M stand.
                      Heb je een statief? Maak dan van verschillende onderwerpen een foto op F2.8 / F4 / F5,6 / F8 / F16
                      Zet wel even de ISO waarde vast. Bekijk naderhand wat deze waardes doen met de sluitertijd en met de scherpte / achtergrond van je foto' s.
                      In essentie heb je dan al gelijk wat je moet leren.

                      Hier heb je alvast wat lees stof

                      http://www.digitalefotografietips.nl...sus/diafragma/ (Hier zul je nog veel meer pagina' s vinden die interessant kunnen zijn)
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                        Grappig, vanavond ook gegoogled naar soortgelijke onderwerpen. Bedankt, dit gast helpen denk ik. Vanavond met zoon de eerste M stand foto's geschoten op zolder. Zijn advies: oefenen en nog eens oefenen.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                          Oorspronkelijk geplaatst door server666 Bekijk bericht
                          Vanavond met zoon de eerste M stand foto's geschoten op zolder. Zijn advies: oefenen en nog eens oefenen.
                          Bewuste gekozen om gelijk in M te werken? Ik werk zelf zelden in M. Maar mijn beelden vragen ook geen specifieke sluitertijd om de boel te bevriezen.
                          Stilstaande objecten zijn prima in Nikon: A / Canon: AV vast te leggen. Als ik zie dat mijn sluitertijd te lang wordt (trager als 1/brandpunt * cropfactor), dan zet ik de ISO hoger.

                          Bekijk eens of je dit begrijpt:
                          F 1.4 __| F2.0_ | _F2.8_ | F4.0 _ | F5.6 | F8.0_ | F11_ | F16_ | F22_ | F32
                          1/4000 | 1/2000 | 1/1000 | 1/500 | 1/200 | 1/100 | 1/50 | 1/25 | 1/12 | 1/6

                          Steeds als de diafragma waarde 1.4x meer wordt, dan wordt de sluitertijd 2x zo lang. Dit heeft zover ik weet met de verhouding van de brandpunt en effectieve lens opening te maken te maken.
                          Maar hoe dit precies zit, zal wel op internet te vinden zijn.
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                            Oorspronkelijk geplaatst door server666 Bekijk bericht
                            Nikon 50 mm prime staat voorlopig op mijn wenslijst, komt goed.
                            Je bent wel erg goed in het negeren van vragen...

                            Waarom zou je als 2de lens een 50mm 1.8 willen als je nu de 17-50mm 2.8 hebt die dus al het zelfde bereik heeft?
                            Buiten dat beetje extra lichtsterkte voegt die weinig toe in een starters kit vind ik.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                              @ RobC83: die 50 mm. Doe ik nu zeker niet. Eerst oefenen en genieten van de 17-50. Sorry, erg druk met werk deze laatste dagen van het jaar. Straks verlof en lekker speken met de nikon d7 200 met de Sigma.

                              Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X