Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7200 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7200 aangekondigd

    check this

  • #2
    Re: Nikon D7200 aangekondigd

    Zoveel verschil is er nu ook niet vind ik... Ideaal moment om de D7100 goedkoop te kopen


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
    Mijn fotoalbums

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7200 aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door timdelma Bekijk bericht
      Zoveel verschil is er nu ook niet vind ik... Ideaal moment om de D7100 goedkoop te kopen


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Mijn gedacht. Buiten de grotere buffer heb je bijna een identiek toestel voor ongeveer 400€ minder;
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7200 aangekondigd

        zijn die iso waarden geen 2 stops hoger?
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7200 aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          zijn die iso waarden geen 2 stops hoger?
          "If you're looking at low-light performance, the native ISO of the camera has improved two stops to 25,600, from a native max of 6,400 on the previous model (it was expandable to 25,600)".

          Op de D7100 kon je de ISO ook al uitbreiden tot 25.600. Voor noodgevallen maar voor de rest zo goed als onbruikbaar en ik denk dat dat bij de D7200 niet anders gaat zijn.
          D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
          Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
          Flickr - JAlbum

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7200 aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
            "If you're looking at low-light performance, the native ISO of the camera has improved two stops to 25,600, from a native max of 6,400 on the previous model (it was expandable to 25,600)".
            hier leggen ze toch net uit dat de native iso 2 stops verbeterd is?
            dus ze ging bij de d7100 tot ISO 6400 en daarna de (onbruikbare) high 1 en 2
            en nu bij de d7200 tot ISO 25600 en daarna de (zeer waarschijnlijk onbruikbare) high 1 en 2

            dit zou toch zeer goed en grensverleggend moeten zijn als ie hier ook maar enigszins zijn hoge ISO grens 2 stops verlegd?
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7200 aangekondigd

              Is dat kleine verschil dan 3-400 euro meer waard? Of heb ik te voeg mijn D7100 gekocht?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7200 aangekondigd

                de grote verschillen:

                en kwestie 300 a 400 euro verschil
                in feite is er eigenlijk geen verschik in prijs omdat de D7100 een adviesprijs heeft van €1199
                als we twee maand verder zijn zal de D7200 wel onder de €1000 gaan denk ik
                betere (snellere) autofocus en hogere werkbare iso waarden zijn voor mij toch al de moeite waard om
                ingebouwde wifi is voor sommige toepassingen ook wel handig denk ik

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7200 aangekondigd

                  Het is duidelijk voor mij dat de D7200 een ander toestel is:
                  - native ISO verschillend + Expeed 4 (sinds de sensor nieuw lijkt, moeilijk te zeggen wat uit de tests zal komen)
                  - evolutie in AF + grotere buffer => echt APS-C sport en wildlife alternatief (1.3X crop nodig voor heel hoog aantal beelden per seconden)
                  - Connectivity included
                  - video veel meer benadrukt

                  Duidelijk de D7100 was al goed en de nieuwe punten interesseren niet iedereen, lijkt een reaktie op de Canon 7DII. Nikon brengt constant verbetering op heel goede apparaten, daar is ook niets mis mee.
                  Niet de verklaring die me naar de winkel doet lopen, maar duidelijk dat Nikon APS-C niet laat vallen na de D750.
                  Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7200 aangekondigd

                    Voor mijn doeleind sportfotografie lijkt het wel een verbetering. Heb geen 7100 maar een D7000. Maar toch, de grotere buffer, ( 100jpegs!) hogere iso en 7fps op 1.3 crop zijn toch de moeite waard.
                    Mvg,
                    Gregory
                    www.gvg-photo.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7200 aangekondigd

                      De D7200 is zeer geschikt voor hen die steeds het aller nieuwste willen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7200 aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        De D7200 is zeer geschikt voor hen die steeds het aller nieuwste willen.
                        en voor hen die nog geen SLR hebben
                        en voor hen die nog met een D200, D80, D90 zitten en willen vernieuwen
                        en voor nog zovele anderen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7200 aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          D90 zitten en willen vernieuwen
                          Ik hoop dat mijn D90 het nog wat blijft doen, misschien is de 7300 of 7400 tegen dan wel een optie.
                          Ik zie vooral de hogere ISO als een pluspunt.

                          Waar is de tijd dat je na jaren met een Nikkormat nog niet uitkeek naar het nieuwste van het nieuwste. De lifecycle van camera's wordt toch kort tegenwoordig...
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7200 aangekondigd

                            De lifecycle van een camera duurt zo lang dat de sluiter afgaat en het beeld correct geregistreerd wordt , en dat de gebruiker tevreden is over het beeld.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7200 aangekondigd

                              In mijn ogen wel jammer dat een echte opvolger voor de D300 uitblijft..
                              Mvg,
                              Gregory
                              www.gvg-photo.com

                              Comment

                              Working...
                              X