Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7200 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D7200 aangekondigd

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    De lifecycle van camera's wordt toch kort tegenwoordig...
    Nieuwe modellen lijken toch niet zo snel vooruit te gaan, eerder het signaal dat een D7100 goedkoper te kopen valt.

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D7200 aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
      In mijn ogen wel jammer dat een echte opvolger voor de D300 uitblijft..
      en die zal er volgens goede bronnen nooit komen
      men kiest ervoor bij nikon om voor de (semi) pro's voor full frame te gaan

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D7200 aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
        en die zal er volgens goede bronnen nooit komen
        men kiest ervoor bij nikon om voor de (semi) pro's voor full frame te gaan
        Ja, en dat is best jammer.
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D7200 aangekondigd

          Hallo,

          Mijn Nikon D7200 is vandaag toegekomen, samen met de 18-140mm lens en een Tamron 70-300mm.
          Het testen kan beginnen - en vooral een vergelijking met mijn Fuji X-T1 + 18-135mm lijkt me interessant

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D7200 aangekondigd

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            De D7200 is zeer geschikt voor hen die steeds het aller nieuwste willen.
            Ik heb nu D300s en D700 en zou de D7200 willen gebruiken omwille van zijn betere resolutie en zuiverder hoge ISO en waarschijnlijk betere AF. Bedoeling is om teleconverters te elimineren. Is het mij dan toegestaan deze body te kopen?

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D7200 aangekondigd

              @ Jaja toch terug naar de spiegelreflexcamer?
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D7200 aangekondigd

                Ja hoor,

                De Fuji's zijn qua beeldkwaliteit schitterend maar als het om snelle en beweeglijke onderwerpen gaat, dan is een DSLR toch nog steeds in het voordeel.
                Maar, de Fuji's blijven dus degelijk ten huize Jaja
                Dit is meer een uitbreiding/aanvulling dan een vervanging hoor.
                De eerste indruk van de D7200 is in elk geval schitterend, al kan ik de RAW(NEF) nog niet importeren in Adobe Camera Raw.
                Maar dat is een kwestie van tijd.

                Lijkt me ook leuk om de Fuji X-T1 + Fuji XF 18-135 eens te vergelijken met de Nikon D7200 + 18-140mm ... (beide APS/C en vergelijkbare objectieven ...).
                Ik heb in elk geval al een heel leuke foto van mijn Ford Kuga op ISO10000
                En dat was dus ook één van de overtuigende elementen - prima in de hoge ISO's.
                Verdere impressies komen er wel aan.

                Jaja

                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                @ Jaja toch terug naar de spiegelreflexcamer?
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D7200 aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                  en die zal er volgens goede bronnen nooit komen
                  men kiest ervoor bij nikon om voor de (semi) pro's voor full frame te gaan
                  Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D7200 aangekondigd

                    Puur budgettair gezien is er nog steeds ruimte na de D7200 om een opvolger voor de D300(s) te voorzien.

                    Ik las hier ergens dat de lifecycle van de toestellen toch zo klein wordt in vergelijking met vroeger. De productie-lifecycle is inderdaad kleiner geworden maar wat je daar als gebruiker mee doet dat moet je zelf beslissen natuurlijk. Mijn D300 uit 2008 doet het nog altijd prima.
                    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                    Flickr - JAlbum

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D7200 aangekondigd

                      Is dan ook 1 van de beste die ze gemaakt hebben bij Nikon
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D7200 aangekondigd

                        Denkelijk gaan ze een tegenhanger uitbrengen van de Canon 7D II??
                        Zou zeker geen slecht gedacht zijn

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D7200 aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                          Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn
                          Ik hoop het .

                          Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                          Denkelijk gaan ze een tegenhanger uitbrengen van de Canon 7D II??
                          Zou zeker geen slecht gedacht zijn
                          Zou inderdaad geen slecht gedacht zijn. Toch lastig dat je bij Nikon nooit echt hoge burstopnames kunt maken. 6 à 7 fps en daar stopt het dan. Om meer te willen moet je al naar een D3S of D4... Tegenover Canon lopen ze daar wel iets achter in het middensegment.
                          Mvg,
                          Gregory
                          www.gvg-photo.com

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D7200 aangekondigd

                            De raw images van de D7200 kunnen nu vergeleken worden met de andere toestellen op Dpreview: http://www.dpreview.com/reviews/imag...48615857826384

                            D7100 of D7200? Beeldkwaliteit is nagenoeg identiek dus als je geen behoefte hebt aan de grote buffer en de andere minimale verbeteringen dan is volgens mij de D7100 de beste koop van beide
                            D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                            Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                            Flickr - JAlbum

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D7200 aangekondigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                              Tegenover Canon lopen ze daar wel iets achter in het middensegment.
                              Je kan je ook afvragen wie die snelheden echt nodig heeft? Ik kan 7 en 9 fps draaien en behalve om het te proberen nooit boven de 5 geweest, ook bij snelle dingen. Vaak is timing belangrijker dan hoge fps.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D7200 aangekondigd

                                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                                Je kan je ook afvragen wie die snelheden echt nodig heeft? Ik kan 7 en 9 fps draaien en behalve om het te proberen nooit boven de 5 geweest, ook bij snelle dingen. Vaak is timing belangrijker dan hoge fps.
                                Ik heb zelf nog nooit het privilege gehad om het uit te proberen, maar ik denk wel dat het makkelijk is voor voetbal, wielrennen, tennis, eigenlijk alle sporten... Ben ik verkeerd als ik zeg dat men anders de D4s ook niet op 11 fps had moeten zetten?
                                Mvg,
                                Gregory
                                www.gvg-photo.com

                                Comment

                                Working...
                                X