Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

NIkon D70s: auto reset AF-veldstand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • NIkon D70s: auto reset AF-veldstand

    Volgende probleem heb ik bij mijn Nikon D70s

    Instelling:
    via menu CSM, punt 03: "AF-veldstand" = Dynamisch

    Nadat deze instelling is vastgezet (via enter toets), blijft deze ook zo zelfs nadat het toestel is aan en afgezet.

    Indien de keuze schakelaar van stand AUTO naar stand "P" wordt gezet, dan veranderd deze instelling autmatisch naar "Dichtstbz".
    Indien de keuze schakelaar opnieuw van stand "P" naar stand "AUTO" wordt gezet, dan BLIJFT deze instelling op "Dichtstbz", ondanks ik deze eerder en specifiek via de menukeuze menu CSM op "Dynamisch" heb geplaatst.

    Waarom, wat doe ik verkeerd ?
    Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

  • #2
    Re: NIkon D70s: auto reset AF-veldstand

    Kijk eens naar de handleiding op blz 140.
    Je kan per onderdeel(P,A,S,M,...) de instelling veranderen. Dus niet voor alles tegelijk. Als je het schijfje anders zet, kunnen de instellingen veranderen. De juiste uitleg vind je in het boekje.
    Dit wordt automatisch gedaan door de camera. Elke stand( P,S,A,M, portret, ...) heeft zijn eigen basisinstelling.

    Ik snap de logica hier ook niet van. Als ik een instelling kies, moet die niet door de camera zelf worden veranderd. Je moet er wel rekening met houden.

    Volgens mij kan je dit niet veranderen, anders wil ik dit ook wel weten!
    Vermits er nog geen reacties zijn, weten de anderen het ook niet!
    Geld maakt niet gelukkig, maar een lage rente wel!

    Comment


    • #3
      Re: NIkon D70s: auto reset AF-veldstand

      Net ff gechecked op mijn D70, en mijn conclusie is dat als je je camera op aut. zet dan kiest hij automatisch dichtbijzijnde voorwerp.
      Op de P;S;A en M-stand neemt hij je instelling over die je in csm-menu 3 hebt ingesteld. 1 van de redenen om niet in de aut. stand te schieten dus...
      Groetjes Edwin
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Re: NIkon D70s: auto reset AF-veldstand

        OK, da's kort en goed uitgelegd... ik heb 'em!
        Bedankt iedereen.

        BTW smartpics: cool website!
        Le talent n’existe pas. Le talent, c’est d’avoir l’envie de faire quelque chose (Jaques Brel).

        Comment

        Working...
        X