Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D700

    Ook met G type lenzen, Bram?
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D700

      Hier nog een tevreden D700 gebruiker. Ik zou voornamelijk de DR van de huidige sensoren willen.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D700

        Veel plezier met je toestel Evelyn
        in verband met je dx lens ,je gebruik daardoor inderdaad maar een goede 5 mpix meer van je toestel meer (zie oa pg 59 van de handleiding)
        ik zou adviseren om die 50mm dx lens te verkopen en een 50mm voor full frame te kopen
        dit hoeft geen te zijn met ingebouwde autofocus motor, je kan de iets oudere type gebruiken
        dit omdat de D700 een ingebouwde scherpstelmotor heeft voor te focussen.
        dus in plaats van de 50mm 1.8 AF-S kan je even goed de 50 mm 1.8 AF-D nemen
        deze kost toch €50 minder en is voor zijn prijs zeer goed (ik gebruik een oude versie van deze lens )


        indien je eens mijn grip wilt uitproberen met zo'n EN EL4 batterij erin waardoor je tot 7frames per seconde gaat laat je maar iets weten
        of als je wat uitleg en tips wilt in real life ;-)
        ik doe ook af en toe eens wat paardenfotografie
        groeten,
        Gert

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D700

          Die 50 mm is volgens mij een 'gewone' lens hoor. Ik ben nog geen 50mm tegengekomen voor DX. Net hetzelfde verhaal voor die 70-200. Dus volgens mij zijn deze beide fullframe lenzen. Die G-type wil trouwens gewoon zeggen dat er geen diafragma-ring aanwezig is. (De 50mm af-d die Gert voorstelt heeft deze bijvoorbeeld wel)

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D700

            Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
            Die 50 mm is volgens mij een 'gewone' lens hoor. Ik ben nog geen 50mm tegengekomen voor DX.
            +1..die 50mm zal gewoon werken zoals het hoort op jouw FF hoor..

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D700

              http://www.fotokonijnenberg.be/nikkor-af-d-50mm-f1-8-1

              Het is die lens die ik heb, dus die gaat er gewoon op. Hoe meer ik erover lees hoe onduidelijker het soms wordt.... Zal vanavond de handleiding nog eens goed doornemen, maar heb wel al gelezen dat de D types er ook op gaan, je kan de automatisch naar DX modus uitschakelen en dan zou ik het moeten zien aan de foto's veronderstel ik? Vignettering of niet?
              In ieder geval, bedankt voor het meedenken!
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D700

                in 'objectieven' is er nu een topic over lenzen die op FF passen misschien schept meer duidelijkheid.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                  http://www.fotokonijnenberg.be/nikkor-af-d-50mm-f1-8-1

                  Het is die lens die ik heb, dus die gaat er gewoon op. Hoe meer ik erover lees hoe onduidelijker het soms wordt.... Zal vanavond de handleiding nog eens goed doornemen, maar heb wel al gelezen dat de D types er ook op gaan, je kan de automatisch naar DX modus uitschakelen en dan zou ik het moeten zien aan de foto's veronderstel ik? Vignettering of niet?
                  In ieder geval, bedankt voor het meedenken!
                  Deze 50 mm is inderdaad perfect te gebruiken op de d700. De nieuwe lenzen speciaal voor cropsensor krijgen een 'dx' in hun naam. (die van nikon toch).
                  Die 70-200 2.8g van je is waarschijnlijk een VR1. Volgens mij kan je dit wel ergens op je lens vinden. Deze past ook perfect op fullframe hoor

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D700

                    Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                    http://www.fotokonijnenberg.be/nikkor-af-d-50mm-f1-8-1

                    Het is die lens die ik heb, dus die gaat er gewoon op. Hoe meer ik erover lees hoe onduidelijker het soms wordt.... Zal vanavond de handleiding nog eens goed doornemen, maar heb wel al gelezen dat de D types er ook op gaan, je kan de automatisch naar DX modus uitschakelen en dan zou ik het moeten zien aan de foto's veronderstel ik? Vignettering of niet?
                    In ieder geval, bedankt voor het meedenken!
                    No problem. Die 50mm AF-D f1.8 is een fullframe lens.
                    D type lenzen hebben niets met DX te maken. Alleen de Nikon lenzen met DX in het type zijn specifiek voor DX camera's en gebruik je dan ook best in de crop modus op een fullframe.
                    AF-D = AF wil zeggen autofocus (als je een scherpstelmotor in de camera hebt, de D700 heeft die). D wil zeggen Distance (de lens geeft afstandsinformatie door aan de camera). De D vermelding staat er op de meeste huidige lenzen niet meer op omdat ze allemaal die eigenschap nu hebben.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D700

                      Ik heb indertijd lang geaarzeld om de overstap te maken van DX naar FX (full frame), maar daar nooit spijt van gehad. Altijd veel plezier gehad van de D700 in combinatie van een setje goede lensen. Maar toen na 85000 klikjes de D750 uitkwam en ik de vele superpositieve reacties las, heb ik de D750 gekocht. Die is werkelijk nog een stuk beter dan de D700, reden waarom ik de D700 meteen verkocht heb (ik heb nog een D300S als backup camera).
                      "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D700

                        Kan ik goed geloven, Dushi, maar niet iedereen beschikt over hetzelfde budget. Ik beleef nu al veel plezier aan de D700 en ben heel tevreden.
                        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                        Comment

                        Working...
                        X