Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 Oostende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 Oostende

    Ik weet dat er hier al wat topics zijn over de D70, maar de mijne is nog juist iets anders

    Ik ben dus van plan om een DSLR te kopen, mijn eerste SLR (en mijn eerste eigen fototoestel, wat dat betreft). Mijn keuze is gevallen op de D70, maar nu twijfel ik toch nog een beetje met de D70S, maar ik denk toch dat het de D70 wordt.

    Ik woon in Oostende, en ik heb de D70 + 18-70 + 70-300G zien liggen in Selexion voor €1244. Is dit een goede prijs en is Selexion een goede winkel om een fototoestel te kopen. Mijn voorkeur zo eerder gaan naar een fotowinkel, maar ik ken er geen in Oostende of omstreken.

    Mijn vraag is dus eigenlijk: waar koop ik de D70 best, ergens in de buurt van Oostende?
    Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
    Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

  • #2
    Re: Nikon D70 Oostende

    Kijk eens naar de thread D70-Pixmania

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 Oostende

      Het prijsverschil is idd wel gigantisch. Dan vraag ik me af: hoe kan dit?

      Voor zo'n dure aankoop vind ik wel dat er ook een goede service bijhoort. Wat moet je doen als je D70 defect is in het geval van Pixmania? Opsturen?
      Is het niet beter om de camera bij een fotowinkel in de buurt te kopen, voor lenzen enzo heb ik minder een probleem met internet.
      Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
      Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 Oostende

        Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
        Het prijsverschil is idd wel gigantisch. Dan vraag ik me af: hoe kan dit?

        Voor zo'n dure aankoop vind ik wel dat er ook een goede service bijhoort. Wat moet je doen als je D70 defect is in het geval van Pixmania? Opsturen?
        Is het niet beter om de camera bij een fotowinkel in de buurt te kopen, voor lenzen enzo heb ik minder een probleem met internet.
        Ik heb mijn D70-body gekocht in de ActionShop Fotowinkel in de Kapellestraat.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 Oostende

          In de Kapellestraat kan je zeker in vertrouwen kopen, die mensen ken ik goed, die zaak is er ook al lang.
          Ze zijn wel aan 't vernieuwen en zaten voorlopig in een andere straat.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 Oostende

            Oorspronkelijk geplaatst door Kelly
            In de Kapellestraat kan je zeker in vertrouwen kopen, die mensen ken ik goed, die zaak is er ook al lang.
            Ze zijn wel aan 't vernieuwen en zaten voorlopig in een andere straat.
            Die vernieuwing is al een maand achter de rug

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 Oostende

              collega ontving enkele maanden geleden "dode" D70 van pixmania,had binnen de week nieuwe

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 Oostende

                Oorspronkelijk geplaatst door McSerial
                Het prijsverschil is idd wel gigantisch. Dan vraag ik me af: hoe kan dit?

                Voor zo'n dure aankoop vind ik wel dat er ook een goede service bijhoort. Wat moet je doen als je D70 defect is in het geval van Pixmania? Opsturen?
                Is het niet beter om de camera bij een fotowinkel in de buurt te kopen, voor lenzen enzo heb ik minder een probleem met internet.
                die service hangt nie echt af van de winkel waar je hem koopt maar van de importeur. bij ons is dat dus de beuckelaer.

                als jij een defect hebt aan je d70 dan stuurt action die ook gewoon op naar debeuckelaer. je kan mijn inziens dus een betere deal dioen door een d70 in holland of duitsland te kopen. debeuckelaer fikst het toch.

                als ik nog een body koop dan zal het zeker niet in belgie zijn.
                ik heb mijne d70 bij bartok in hasselt gekocht en van service heb ik nog niet veel gezien. had ik bd iets eerder leren kennen en niet zo veel schrik gehad van online te kopen dan zou ik nu ook een duitse of hollandse d70 hebben.

                en het prijsverschil is er ook he. je hebt voor de zelfde prijs er nog eens een macro lens bij.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D70 Oostende

                  Ga ook eens zien bij Lingier computers. Deze hebben ook de D70 en doorgaans aan goede prijzen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D70 Oostende

                    Heb net EOS20d + 17-85 + 50F1.8 bij www.geheugenkaart.be gekocht - ongeveer even scherpe prijs als bij top-foto, goedkoper dan pixmania of enig brick 'n mortar winkel.

                    Had besteld maandag, vrijdag geleverd en pas na levering de verkoopprijs moeten overschrijven.

                    Er is wel een probleem met de 50f1.88 lens, nogal sterke front focus, mag gewoon omruilen.

                    Ik ben dus wel tevreden over service/prijs verhouding.

                    Btw d70 is ook uitstekende camera - vriend heeft er een - lang getwijfeld.
                    Canon 50D bijhorend glas / Olympus E-420 met Leica 14-50mm 2.8-3.5 en Oly 25mm 2.8 / Canon G7

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D70 Oostende

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                      Ik heb mijn D70-body gekocht in de ActionShop Fotowinkel in de Kapellestraat.
                      Actionshop = Selexion sinds kort

                      @voyager: Lingier is toch ook een Selexion-lid dacht ik ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D70 Oostende

                        Ik ben gisteren eens gaan kijken naar de D70 in de actionshop van Oostende. Zeer vriendelijke mensen, ik mocht er wat foto's mee trekken enzo.

                        Het eerste wat me opviel was het gewicht. Ik heb nog nooit een spiegelreflex gehad, en hij was dan ook zwaarder dan ik dacht. Anderzijds viel me de (niet aanwezige) shutterlag op: afdrukken is een foto nemen. Vergeleken met de Ixus is dat toch wel een groot verschil. Het zal wennen worden, maar ik denk dat het een goede investering is.

                        In de Actionshop kost hij 1299 EUR met 18-70 en 70-300G. Vergeleken met internet is dat natuurlijk een groot verschil. Bij Pixmania kost hij 894 EUR zonder de 70-300, maar op Tweakers zijn er nogal veel negatieve reacties. Ook nog goedkoop, maar met betere reacties is Konijnenberg: 925 EUR zonder 70-300.

                        Nu vroeg ik me af: hoeveel is die 70-300G eigenlijk waard, verklaart hij het prijsverschil van een goede 300 EUR? Anders zal het waarschijnlijk Konijnenberg worden.
                        Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                        Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D70 Oostende

                          Neem hier ook nog eens een kijkje :
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D70 Oostende

                            het is geen koopje voor 300 EUR, dat zeker niet !!! bij echte webwinkels is de prijs er in de kit slechts een 150 EUR of zo, maar dan zit je echt aan lage prijzen...


                            ps: gewicht: geen foto trekken zonder lens, vergeet dan ook niet dat die lens die je gebruikte ook doorweegt he !!!!

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D70 Oostende

                              @ajuin: ik weet dat de lens ook een belangrijke bijdrage levert voor het gewicht. De 18-70 zat erop, das niet echt een zware lens denk ik, of ben ik mis? Er zat ook en Flash op (de SB-600 of SB-800, niet naar het nummer gekeken), maar ik weet niet of die zoveel weegt.

                              @21kine: ziet er ook een goede prijs uit. Goede ervaringen met Top-foto?
                              Nikkon D7000 • Nikkor AF-S 35mm f1.8G • Nikkor 50mm f1.8D • Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G • Sigma 70-200 F2.8 & converter 1.4x • SB-600
                              Website: http://www.matthieucalu.be - vernieuwd!

                              Comment

                              Working...
                              X