Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

    Hoi,

    Ik heb een probleem met mijn Nikon D70. Deze herkent mijn lenzen waaronder de kitlens 18-70 niet meer als cpu lens.

    Rechts bovenaan knippert f-,- en ik kan enkel nog in m mode werken. De andere standen s,a en bvb de automatische stand kan ik niet meer gebruiken.

    Weet iemand wat hier het probleem is?
    Ook mijn Nikkor 50mm en Sigma 55-200 hebben hetzelfde resultaat.
    Nikon D70

  • #2
    Re: Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

    Oorspronkelijk geplaatst door Pondlib
    Hoi,

    Ik heb een probleem met mijn Nikon D70. Deze herkent mijn lenzen waaronder de kitlens 18-70 niet meer als cpu lens.

    Rechts bovenaan knippert f-,- en ik kan enkel nog in m mode werken. De andere standen s,a en bvb de automatische stand kan ik niet meer gebruiken.

    Weet iemand wat hier het probleem is?
    Ook mijn Nikkor 50mm en Sigma 55-200 hebben hetzelfde resultaat.

    Lens op kleinste diafragma(grootste F-getal) zetten en eventueel locken.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

      Dat haalt niks uit
      Nikon D70

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

        Kijk eens naar de electrische contacten tussen lens en body. Controleer op vuil of beschadiging en corrigeer indien nodig.

        (Contacten kun je reinigen met een beetje isopropyl-alcohol op een wattenstaafje)
        BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

          Er is wel een knop op de lens om te kiezen in welke modus die moe werken ...

          dan kan je kiezen tussen M/A en M en dan moet je dus M/A kiezen ... en het diagfragma locken op grootste getal
          [Nikon D5100 & Nikon D70]
          [Yves en Liesbeths blog Resort]

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

            De 18-70 kitlens heeft geen diafragmaring, dus die kun je niet locken!
            De M A/M knop zit er wel op maar die gaat enkel over de focusinstelling van het objectief zelf..; heeft denk ik geen relatie met het probleem...

            @Pondlib; ik denk inderdaad dat jouw probleem bij de D70 ligt, en niet bij de objectieven... Ik vermoed bijna dat ik de "open deuren niet hoef in te trappen", maar wellicht dan toch...: - algehele reset, - nieuwste firmware, - batterij eruit en er weer in, -...

            Ik hoop voor je dat het probleem spoedig is opgelost!

            Gert
            Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

              Hallo,

              Zit je diafragma voetje wel op zijn plaats in je body. Mijn body is op het moment in herstelling voor die fout. Mijn diafragama voetje staat wel bijna 5mm van zijn normale plaats. Als dat het geval is valt de diafragma voet van je lens hier langs door en kan daardoor niet werken. Bij mij was het verschil duidelijk merkbaar tov deze foto http://www.dpreview.com/reviews/niko...ensmount01.jpg

              Groeten,

              Dave

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D70 herkent mijn lenzen niet meer

                Ik heb vandaag m'n D70 binnen gebracht bij de fotohandel voor een technisch nazicht. Het ligt niet aan de lens. Het gaat niet om een fE,E melding wat te wijten is aan diafragma instelling maar om een f-,- melding en dat zou volgens de handleiding betekenen geen lens aangekoppeld ofwel lens zonder cpu.

                Nu heeft de fotohandelaar er zijn 18-70DX lens eens opgeplaatst maar zonder resultaat. Mijn lens werkt wel op zijn D70. Dus ligt het aan de body. Batterij en flash kaart haalden we er ook uit zonder gunstig effect.

                Dus toestel naar de invoerder.
                Nikon D70

                Comment

                Working...
                X