Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D610

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D610

    Na een hele lijdensweg werd mijn 'stoffige' D600 dan toch vervangen door de D610. Een hele verbetering!

    Toch heb ik een vraagje, meer bepaald over het branden van de foto's op het sd-kaartje.
    Bij mijn D600 is me nooit opgevallen dat het lampje lang bleef branden. Bij mijn D610 valt het wel op.
    Nu geen probleem hoor, ik kan een hele serie foto's maken, maar het brandende lampje valt wel op!
    Soms duurt het een zestal seconden voor het uitgaat. Ik heb 2 soorten kaartjes, bij de snellere gaat het (natuurlijk) sneller, maar toch niet zo snel als ijdel D600.

    Moet ik me hier zorgen om maken of is het gewoon een trage schrijver?
    Beelden maken is plezant!

  • #2
    Re: Nikon D610

    Ik weet niet of je dat lampje als referentie moet gebruiken. Misschien blijft het wel 1 of 2 seconden branden nadat het schrijven voltooid is, om te vermijden dat de gehaaste gebruiker te snel de kaart uit het toestel haalt. Ik zeg zomaar iets...

    Het belangrijkste is dat je de buffer van het toestel kan vullen en leegmaken zoals de specs ongeveer aangeven.
    DPReview test altijd de schrijfsnelheid van de toestellen, dus daar vind je wel een methode en cijfers om het zelf eens te proberen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X