Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D600

    Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
    Ik lees en hoor dat de ruis al te snel begint op te treden. Ik heb redelijk wat artikels gelezen en testen bezien tussen D800 en Mark III van Canon. Waar D800 toch niet zo sterk blijkt uit te komen.
    Mij hoor je niet zeggen dat de D600 qua ruis beter zal zijn. Maar ik denk/hoop van wel. Ik twijfel tussen de 2 ook. Vind het jammer dat de body zogoed als dat van de D7000 is.
    Altijd da gezever & flauwekul op dit forum he !
    Als je een camera niet in je pollen hebt gehad, zwijg er dan over.
    Je weet niet waarover je praat.
    Trouwens veel succes met je D600 die de D800 wel zowieso zal verpulveren juist en alleen al...........omdat JIJ hem koopt.

    arghh

    groetjes
    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D600

      top op iso 6400 is den D600 perfect bruikbaar!!
      gezien en gelezen van ene die op't nikon95 event was

      bron?? Rob Mitchell

      en dat de azijnpissers nu maar zwijgen tot ze zelf een foto gemaakt en met de camera!

      ik heb de mijne besteld, volgens nikon persbericht beschikbaar vanaf 20 sept.
      nikon stuff

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D600

        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht


        Vermoeden en weten hoeft niet gelijk te zijn. Maar inderdaad, hier staat ie voor 2097 USD.
        En dat is meer dan de "vermoedde" prijs van EUR 1500.
        Duur ding
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D600

          Ik zat op een dergelijke camera te wachten, die hoge pixel aantallen hoef ik niet, mijn computer moet de files (in Photoshop) ook nog kunnen verwerken.
          Het is leuk dat de body ook een interne motor heeft, zo kan ik al mijn lenzen verder gebruiken.
          Waar ik vraagtekens rond heb is het front van de camera, die blijkt niet uit metaal te zijn, als je er een zware lens op zet als een 70-200VRII, dan vraag ik mij af of die wel sterk genoeg is, ik hoor van D90 camera's die scheurtjes rond de lensvoet vertonen.
          Kan iemand mijn ongerustheid wegnemen ?
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D600

            vermoed dat dit wel steviger gaat zijn dan bij D90 (de mijne heeft scheurtjes)
            body heeft interen motor.
            nikon stuff

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D600

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              vermoed dat dit wel steviger gaat zijn dan bij D90 (de mijne heeft scheurtjes)
              body heeft interen motor.
              Oei David.
              Is dat eerder zeldzaam of heeft de D90 er misschien meer last van?

              Konijnenberg :
              D600
              +
              2x Sandisk 16GB SDHC Gratis

              2149 €.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D600

                Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                Waar ik vraagtekens rond heb is het front van de camera, die blijkt niet uit metaal te zijn,
                Dat metalen front is natuurlijk alleen maar het doosje waar het metalen frame in zit. Ook de voorkant van eem D700, D300 en D2 is rond de lens van plastiek en misschien wel meer, maar dat kan ik niet kontroleren.
                Last edited by hjanssen; 14 september 2012, 14:42.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D600

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dat metalen front is natuurlijk alleen maar het doosje waar het metalen frame in zit. Ook de voorkant van eem D700, D300 en D2 is rond de lens van plastiek en misschien wel meer, maar dat kan ik niet kontroleren.
                  Bij mijn D3 en D300 is dat toch van magnesium hoor.

                  Johan

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D600

                    Hier in een prachtig filmpje van de assemblage van een Canon 10D , de lensvoet staat blijkbaar niet vast op het omhulsel maar op een inwendig frame,een metalen omhulsel heeft dus weinig impact op de sterkte van de lensvoet fixatie.
                    Het zal bij Nikon wel gelijkaardig zijn.
                    Anderzijds als je even googled op D90 broken lensmount, dan zie je dat het niet uitzonderlijk is, hopelijk is de D600 beter.
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D600

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                      Bij mijn D3 en D300 is dat toch van magnesium hoor.
                      Dan moet je toch eens goed kijken naar dat stuk waar de lens vatting inzit bij de D300, dat is niet meer als een "afschermkapje".
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D600

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dan moet je toch eens goed kijken naar dat stuk waar de lens vatting inzit bij de D300, dat is niet meer als een "afschermkapje".
                        In magnesium
                        Heb je een D3 of een D300?????

                        Johan

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D600

                          Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                          Maar D800 zit sneller met hogere ISO's met ruis, terwijl bij de D600 toch wat beter zal zijn denk ik.
                          Dat klopt alvast niet....zie ook...

                          the Nikon D800 is probably going to look better when down-sampled to 24.3 MP, especially at high ISOs. While the Nikon D600 is faster with its 5.5 fps rate compared to 4 fps on the D800, its max shutter speed is limited to 1/4000 and its shutter durability is rated at 150,000 versus 200,000 on the D800. In addition, the Nikon D600 has an inferior autofocus system with 39 AF points and an older generation metering sensor.
                          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D600

                            Nikon zou wel gek de D600 op een zelfde niveau dan een D800 te zetten, waarmee ik niet gezegd wil hebben dat de D600 niet goed is. Een Audi A4 is ook niet slecht maar geen A8
                            Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D600

                              nie typisch aan camera, moet ergens nen duw gehad en.
                              nikon stuff

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D600

                                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                                In magnesium
                                Heb je een D3 of een D300?????
                                Ik heb nergens D3 getypt.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                                Comment

                                Working...
                                X