Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D600

    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    staat hierboven al.

    vermoed dat een D7100 of d400 rap richting 2000€ zal gaan mss iets meer
    Vermoeden en weten hoeft niet gelijk te zijn. Maar inderdaad, hier staat ie voor 2097 USD.
    En dat is meer dan de "vermoedde" prijs van EUR 1500.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D600

      D600 prijs is ook al gekens: 1899 body alleen en 2499 body + 24/85 kitlens (toch bij art en craft)
      ligt daar al een serieus lijstje toekomstige eigenaars ook
      nikon stuff

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D600

        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        D600 prijs is ook al gekens: 1899 body alleen en 2499 body + 24/85 kitlens (toch bij art en craft)
        ligt daar al een serieus lijstje toekomstige eigenaars ook
        Zal misschien aan mij liggen, maar ik zie daar toch € 2.099 staan voor body ??


        greetz
        Cheeta
        Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
        flickr

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D600

          € 2.099,00 in de plaats van 2.229,00 zie ik nochtans bij art en craft staan.
          http://xstreamdigital.be

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D600

            dan is't weer aangepast.
            en al wa minder fijn ook
            en gaan ze niet onder den advies prijs
            nikon stuff

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D600

              Ik lees op dpreview.com dat er geen AF-correctie inzit.
              Als je de ellenlange draadjes over front- en backfocusproblemen bij de D7000 en D800 leest, dan durf ik het niet meer aan om nog een camera te kopen zonder correctiemogelijkheden.
              Hopelijk hebben ze het bij dpreview verkeerd voor of heb ik scheel gelezen.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D600

                Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                Ik lees op dpreview.com dat er geen AF-correctie inzit.
                Als je de ellenlange draadjes over front- en backfocusproblemen bij de D7000 en D800 leest, dan durf ik het niet meer aan om nog een camera te kopen zonder correctiemogelijkheden.
                Hopelijk hebben ze het bij dpreview verkeerd voor of heb ik scheel gelezen.
                Blijkt niet correct te zijn. Wel degelijk AF fine tuning.

                De prijs is toch echt wel aan de hoge kant vind ik. Voor €2600 heb je al een D800...
                www.benbammens.be

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D600

                  Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                  dan is't weer aangepast.
                  en al wa minder fijn ook
                  en gaan ze niet onder den advies prijs
                  Langs gaan is de boodschap, dat was met de D800(E) net zo, bij de eerste reeks bestellingen krijgt men een "vroegkorting" vermoed ik, eentje die wel niet op de website staat.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D600

                    Door de prijs twijfel ik ook tussen de D600 en D800... Bij D800 heb je sneller ruis. En bij D600 een iets mindere body, maar heeft wel de nieuwe technologie van de D4.
                    http://xstreamdigital.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D600

                      Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                      Maar D800 zit sneller met hogere ISO's met ruis, terwijl bij de D600 toch wat beter zal zijn denk ik.
                      En waarop baseer je deze uitspraak? Wanneer begint de D800 bij jou last te hebben van ruis?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D600

                        Ik had ook liever een opvolger van de D300s body gezien met die specs.
                        waarschijnlijk zal die wel snel volgen nu maar van de D600 body word ik niet warm
                        Nikon D600 , 50 mm 1.8G , Nikon 24-85 VR ,tamron 70-300 vc , SB 700

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D600

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          En waarop baseer je deze uitspraak? Wanneer begint de D800 bij jou last te hebben van ruis?
                          Ik lees en hoor dat de ruis al te snel begint op te treden. Ik heb redelijk wat artikels gelezen en testen bezien tussen D800 en Mark III van Canon. Waar D800 toch niet zo sterk blijkt uit te komen.
                          Mij hoor je niet zeggen dat de D600 qua ruis beter zal zijn. Maar ik denk/hoop van wel. Ik twijfel tussen de 2 ook. Vind het jammer dat de body zogoed als dat van de D7000 is.
                          Last edited by DJ Henrio; 13 september 2012, 13:24.
                          http://xstreamdigital.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D600

                            Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                            Ik lees en hoor dat de ruis al te snel begint op te treden. Ik heb redelijk wat artikels gelezen en testen bezien tussen D800 en Mark III van Canon. Waar D800 toch niet zo sterk blijkt uit te komen.
                            Mij hoor je niet zeggen dat de D600 qua ruis beter zal zijn. Maar ik denk/hoop van wel. Ik twijfel tussen de 2 ook. Vind het jammer dat de body zogoed als dat van de D7000 is.
                            Ik vind het ook zeer vreemd dat je vindt dat er meer ruis zit in de D800, naar het schijnt (en volgens wat ik zie) is in raw de D800 even goed als de 5D mk3 tot aan iso 6400 (daarboven wint de 5D) (maar lager dan 1600 is de D800 zelfs wat beter) en de 5D wordt wat soft in de hoge iso's terwijl de D800 fantastisch detail blijft behouden. De jpeg omzetting op de 5D is beter dan die op de D800 waardoor jpeg's uit de camera minder ruis hebben op de 5D, als je dus enkel jpeg trekt is de 5D mkIII beter.

                            Al bij al is de 5D wel een betere sportcamera door de hoge burstrate en de hogere native iso's (D800 slechts tot 6400) natuurlijk. De sportfotografen dat 36 mp files willen zijn ook niet zo talrijk (als je weet dat sommigen er meer dan 1000 op een dag trekken).

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D600

                              Oorspronkelijk geplaatst door DJ Henrio Bekijk bericht
                              Ik lees en hoor dat de ruis al te snel begint op te treden. Ik heb redelijk wat artikels gelezen en testen bezien tussen D800 en Mark III van Canon. Waar D800 toch niet zo sterk blijkt uit te komen.
                              Mij hoor je niet zeggen dat de D600 qua ruis beter zal zijn. Maar ik denk/hoop van wel. Ik twijfel tussen de 2 ook. Vind het jammer dat de body zogoed als dat van de D7000 is.
                              Interessant:

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D600

                                product video
                                nikon stuff

                                Comment

                                Working...
                                X