Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D500 voorgesteld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D500 voorgesteld

    Zonet bevestigd door A&C: € 2 299 voor de body.
    € 659 voor de SB-5000
    Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D500 voorgesteld

      Als ik de vergelijking maak tussen een D500 en een D750 zou ik toch gaan voor de D750. Er zijn enkele punten die beter zijn bij de D500 maar, die ik in vergelijking met mijn D7100 nu, nooit of bijna nooit gebruik, zoals bvb. 1/8000ste of 10 foto's per seconde.. Ook de viewer is rond en zou dus mijn hoekzoeker niet meer gebruiken. Ook heeft de D500 geen ingebouwde flash, niet dat ik deze zo dikwijls gebruik, maar komt af en toe wel van pas. En dan de prijs. Moeilijk.
      Als ik van zero zou moeten starten zou het mogelijk een D500 kunnen zijn.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D500 voorgesteld

        Toch een spijtig detail KLIK

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D500 voorgesteld

          ja lap, merci he NIKON ik was zo ver om een spaarpotje aan te leggen voor de d750 maar dit ziet er toch ook top uit! Tuurlijk blijft het een (bewuste) keuze tss FF of crop neem ik aan maar ik heb het gevoel dat het verschil toch redelijk klein wordt ... op enkele aspecten na dan toch. Peins peins dedju ....
          NIKON D750, Samyang 14 f2.8, Sigma 15-30 f3.5-4.5, nikkor 24-70 f2.8, nikkor 24-120 f4, sigma ART 50 f1.4, tamron 70-200 f2.8, D3200 met tamron 16-300 f3.5-6.3, SB910

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D500 voorgesteld

            Oorspronkelijk geplaatst door LuckyShoot Bekijk bericht
            ja lap, merci he NIKON ik was zo ver om een spaarpotje aan te leggen voor de d750 maar dit ziet er toch ook top uit! Tuurlijk blijft het een (bewuste) keuze tss FF of crop neem ik aan maar ik heb het gevoel dat het verschil toch redelijk klein wordt ... op enkele aspecten na dan toch. Peins peins dedju ....
            Hier net hetzelfde... Bij de D500 heb je het voordeel dat je de DX lenzen mag behouden. Maar aan de andere komen de prijzen gelijk als ik een D750 met een 24-120mm ging nemen als Nikon die € 2 299 gaat aanhouden voor de D500.
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D500 voorgesteld

              Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
              Hier net hetzelfde... Bij de D500 heb je het voordeel dat je de DX lenzen mag behouden. Maar aan de andere komen de prijzen gelijk als ik een D750 met een 24-120mm ging nemen als Nikon die € 2 299 gaat aanhouden voor de D500.
              Als ik me niet vergis blijft een DX lens zich als een DX lens gedragen op een FF.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D500 voorgesteld

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Als ik me niet vergis blijft een DX lens zich als een DX lens gedragen op een FF.
                Maar je verliest een halve sensor ;-)
                Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D500 voorgesteld

                  Wacht nog wat jongens, voor 6.999 euro is de nieuwe FF-body (Nikon D5) van u. Reeds te preorderen bij a&c.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D500 voorgesteld

                    Oef juist op tijd ik was aan het overwegen om de D750 te kopen !!! Nu nog even afwachten en kijken naar de D500👍🏼👍🏼👍🏼
                    " Everything that has a beginning has an end "

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D500 voorgesteld

                      Bij mij hetzelfde, wilde eigenlijk nog in december een andere kopen omdat ik hoorde dat in januari de prijzen flink konden stijgen, maar twijfelde nog tussen aps-c en ff. En had geen tijd om te gaan kijken bij de winkel. Dus gelukkig nog niets besteld...
                      Rob - Klikt digitaal

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D500 voorgesteld

                        Heb zelf de D750 omdat hij zo goed presteert bij hogere iso's. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een DX camera, omwille van zijn kleinere sensor, de D750 hierin zal kunnen evenaren. Er zijn wel 4 MP minder op de D500 sensor maar de pixels op deze sensor zullen toch nog veel kleiner zijn waardoor ze minder licht vangen. Ben benieuwd hoe de reviews zullen zijn hierover. Ik vel geen oordeel maar wou dit toch even onder de aandacht brengen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D500 voorgesteld

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Toch een spijtig detail KLIK

                          grts
                          Sieg
                          Tja, ik gebruik een film camera voor HD te filmen.
                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D500 voorgesteld

                            naar mijn gevoel zal het voor mij de D500 worden aangezien ik nog geen deftig materiaal heb onderstaande link is een mooie vergelijking te zien van de D500 vs D750 vs D610 cs Canon 5D mark III

                            http://www.cameradebate.com/2016/nik...n-5d-mark-iii/
                            " Everything that has a beginning has an end "

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D500 voorgesteld

                              D500 heeft totaal ander doelgroep dan die van D750 en D610 volgens mij en daarom heeft zo'n vergelijk niet veel zin...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D500 voorgesteld

                                ...

                                De kans is zeer groot dat ik ook voor de D500 zal gaan, als tweede toestel, naast mijn D800.

                                Ik ga het dan hoofdzakelijk gebruiken op mijn telelens en ook voor macro. De scherptediepte is anders dan op een full frame maar net in de tele en vooral bij macro kan dit interessant zijn. Ook gebruikt de DX camera het beste middendeel van de lens, dus naar vignettering toe een plus.

                                D800 en D500 gebruiken dezelfde batterijen.

                                Klapscherm op D500 is bij Macro handig, al heb ik een hoekzoeker, die ik op de D800 vaak gebruik. Ook de 10 beelden in Raw interesseren me. De D800 is hier wat 'trager'.

                                M V G

                                Eugène.
                                BD1766BE

                                Comment

                                Working...
                                X