Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50 ?? Tips plz !!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50 ?? Tips plz !!

    Momenteel heb ik een eenvoudige digicam, namelijk een KODAK EasyShare DX7590, voor zijn classe is dit best een krachtig beestje. Maar ik had mezelf graag een meer profesionelere camera aangeschaft en eentje die ook weer niet te kostelijk is.
    Nu ik ben al geruime tijd aan het bestuderen, welk toestel het beste uit de
    verf komt met allemaal reviews te lezen en ondervindingen van mensen op forums.
    Daarom ben ik erg geintresseerd geraakt in een Nikon D50.
    Ik weet alleen niet wat ik me best koop, een D50 Dubbele kit of een D50 body
    waar ik me dan gewoon een lens bij koop (bv. een 28-300mm F3.5-6.3 DG MACRO) http://www.sigma-benelux.nl/products...uct.php?pid=29 met hierbij een SB-600 flitser http://www.europe-nikon.com/details....=906&catId=100 ?
    Ik heb meer de voorkeur om een D50 body te kopen met 1 lens bij die zowel mooie foto's van dichtbij als van veraf kan vastleggen
    Ik zou graag foto's tijdens de nacht of val avond willen nemen, ik ben ook meer geintresseert in het fotograferen van natuur, dit kan gaan van een vogel, een boom of een paddestoel tot een kustlijn of bergkam.
    Alvast bedankt voor eventuele tips

  • #2
    Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

    Hallo

    De D50 is zeker een goede keuze voor niet al te veel geld krijg je een zeer goede camera in handen.
    Wat het objectief betreft dat is een beetje schipperen op wat de markt te bieden heeft en wat je er aan wil uitgeven. Objectieven kunnen nogal duur uitvallen en het hangt natuurlijk voor een groot deel af van wat je er meer wil doen.

    Ik zou kiezen voor een Nikor AF 24-85 f/2.8-4D IF of AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR uitermate geschikt voor landschap en portretfotografie.
    Je kan natuurlijk ook kiezen voor een vast brandpunt objectief, dan zou ik de AF 50 f/1.4D of de AF 35 f/2D kiezen.Deze laatste zijn niet zo duur en bovendien zeer goed.

    Ik ben begonnen met de zogenaamde kitlens de 18-55 en ik ben er wel heel tevreden mee hij is zeer scherp, contrastrijk en heeft een snelle AF bovendien ook niet duur.
    Een superzoom zoals de 18-200 is natuurlijk ook een optie maar ik heb zo mijn twijfels bij die superzooms.

    Je kan natuurlijk ook een kijkje nemen bij Sigma of Tamron die zijn iets goedkoper maar met deze merken heb ik geen ervaring er zijn ongetwijfeld genoeg BD'ers die je daarbij te woord kunnen staan.

    Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

      Oorspronkelijk geplaatst door Drunk_Knight
      Daarom ben ik erg geintresseerd geraakt in een Nikon D50.
      Ik weet alleen niet wat ik me best koop, een D50 Dubbele kit of een D50 body
      waar ik me dan gewoon een lens bij koop (bv. een 28-300mm F3.5-6.3 DG
      Ik heb meer de voorkeur om een D50 body te kopen met 1 lens bij die zowel mooie foto's van dichtbij als van veraf kan vastleggen
      Een lens van meer dan 4xzoom (300/28=11xzoom) is meestal van mindere kwaliteit. F/3.5-6.3 betekend dat de lens rond de helft (150mm) naar F/6.3 gaat wat betekend dat je al redelijk wat licht nodig hebt om te kunnen scherpstellen en al héél wat licht om een scherpe foto te maken.


      Oorspronkelijk geplaatst door Drunk_Knight
      Ik zou graag foto's tijdens de nacht of val avond willen nemen, ik ben ook meer geintresseert in het fotograferen van natuur, dit kan gaan van een vogel, een boom of een paddestoel tot een kustlijn of bergkam.
      Alvast bedankt voor eventuele tips
      Als je iets of wat kwaliteit wil dan heb je volgende lenzen nodig.
      voor avondfotografie heb je al een heel lichtsterke lens nodig(minimum F/2.8, maar liefst beter).
      Voor vogels heb je een sterke zoomlens nodig (200mm en meer)
      Voor paddestoelen een macrolens.
      Voor een kustlijn of bergkam een groothoeklens (18mm en minder).

      voor dit alles samen is wel een aardig budget nodig (€2000 a 3000).
      Misschien beter eerst eens naar de prosumers kijken zoals bijvoorbeeld de Panasonic Lumix FZ20 die heeft een lichtsterke lens van goede kwaliteit met een enorm bereik nl 36-432 F/2.8 (vergelijkbaar met een 24-290 F/2.8 bij nikon D50).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel

        Misschien beter eerst eens naar de prosumers kijken zoals bijvoorbeeld de Panasonic Lumix FZ20 die heeft een lichtsterke lens van goede kwaliteit met een enorm bereik nl 36-432 F/2.8 (vergelijkbaar met een 24-290 F/2.8 bij nikon D50).
        Panasonic is niet slecht maar ik heb de FZ30 een dag of tien geleden eens kunnen testen en in hogere ISO waarden dus als je in slechte lichtomstandigheden werkt of snel bewegende objecten op de korrel neemt bij hoge sluitersnelheden heeft hij serieus last van ruis en dit is reeds te merken vanaf 400ISO.

        Groetjes
        Spogy
        Last edited by spogy; 3 januari 2006, 18:34.
        Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

          heeft hij serieus last van ruis en dit is reeds te merken vanaf 400ISO
          De FZ20 gaat maar to 400 iso spogy...
          Vanaf 100 iso was de ruis al teveel voor mijn goesting.

          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

            Mss ga ik dan toch beter voor de NIKON D50 kit, die heeft een 18-55 en een 55-200 lens.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

              Zelf zou ik dan alleen de body kopen en als eerste lens een nikon 18-70 zoeken. Wat ik ervan gezien heb presteert die beter dan de 18-55.
              Mijn Foto's

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

                Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
                Zelf zou ik dan alleen de body kopen en als eerste lens een nikon 18-70 zoeken. Wat ik ervan gezien heb presteert die beter dan de 18-55.
                Ik heb deze 18-70 lens bekeken op de site van Nikon en die ziet er inderdaad intressanter uit dan de 18-55, bedankt voor de tip

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50 ?? Tips plz !!

                  De 18-70 is in elk opzicht te verkiezen boven de 18-55, de eerste is waarschijnlijk de lens met de beste prijs/kwaliteitsverhouding die er te vinden is tussen de allrounders.

                  Comment

                  Working...
                  X