Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D50

    Hallo !!
    Ik wil een nieuwe camera gaan aanschaffen. Ik heb beetje zitten neuzen op ineternet, met wat mensen gepraat die ook 'wat met fotografie hebben'.

    Mijn oog is dus uiteindelijk gevallen op de Nikon D50.
    Ik meen een toch aardige overstap van een Kodak Z740 (niet spiegelreflex).

    Mijn besluit staat toch bijna vast, maar ik zou toch graag jullie mening willen horen

    Ik ben nog hard aan het sparen. Aangezien ik gelijk een goede lens wil aanschaffen, zou ik het allemaal willen aanschaffen over zo'n 3, 4 weekjes.

    - Daarbij komt nog dat ik mijn beroep zeg maar, heb gekozen en dat is Fotografische Vormgeving, maar ik moet nog eerst 'even' mijn HAVO diploma scoren

    Mvg

    Thomas Soedje
    Last edited by Th0mas; 22 augustus 2011, 15:08.
    Thomart.nl
    Designing&Photography

  • #2
    Re: Nikon D50

    Goede keuze veel camera voor weinig geld.
    Wat het objectief betreft dat hangt van uw budget af, ik zou kiezen voor een lichtsterke zoom bijvoorbeeld de Nikor AFS 17-55 f/2.8G DX maar die kost een bom geld misschien kan je eens kijken bij Sigma bijvoorbleeld de Sigma 18-50 mm F2.8 EX DC die kost een stuk minder.

    Groetjes
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D50

      Neem gewoon de kitlens erbij, en eventueel een 50mm 1.4 of 1.8 tweedehands. Op Marktplaats.nl staat nog een 50mm 1.4 te koop voor 90 euro.

      De kitlens voldoet echt wel, ik was er zeer tevreden over, lees de review van ken Rockwell er maar eens op na, ik kan het alleen maar met hem eens zijn.

      Een Sigma 2.8 28-70 Asp is ook goed tweedehands te betalen.

      Wil je 1 lens met groot bereik dan een Sigma of Tamron 18-200.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D50

        ok bedankt....

        Roland, menig klasgenoot, vertelde mij ook al dat een kitlens voorlopig voldoende kwaliteit gaf....

        Daarna wilde ik een 17-85 nemen.... maar die zijn duur
        Thomart.nl
        Designing&Photography

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D50

          Ik zit nu toch nog een beetje te twijfelen.. ja toch wel..

          ik weet niet of het verstandig is om ff door te sparen voor een D70s (Nikon...)

          ... wat denken jullie
          Thomart.nl
          Designing&Photography

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D50

            Dat, als budget een rol speelt, ge beter een D50 koopt en spaart voor een treffelijke lens ter aanvulling van de kitlens.
            Er zijn imo geen fundamentele verschillen in tss een D50 en een D70s.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D50

              Ik heb ze allebei al gehad (de D50 trouwens nog) en D50 of D70s is nagenoeg hetzelfde. Bij de D70 heb je meer instelmogelijkheden direkt op de body, terwijl je bij de D50 soms het menu moet induiken. De D50 heeft dan weer minder ruis bij hoge ISO

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D50

                Bedankt voor de reactie's !!!

                Ik ga dus toch voor de D50 dan... zoals jullie uit ervaring spreken, wat ik ook al heb gehoord.

                En Elsan, wat jij zei... was ook me bedoeling.. Kitlens die ik erbij 'neem' is 18-55 mm. EN dan ff doorsparen voor een 17-85
                Thomart.nl
                Designing&Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D50

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                  De D50 heeft dan weer minder ruis bij hoge ISO
                  En da's toch ook belangrijk hé.Ook vindt ik de D50 veel beter in de hand liggen dan de D70(S),maar da's voor iedereen verschillend natuurlijk.
                  Marc

                  Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D50

                    Oorspronkelijk geplaatst door Th0mas
                    Bedankt voor de reactie's !!!

                    Ik ga dus toch voor de D50 dan... zoals jullie uit ervaring spreken, wat ik ook al heb gehoord.

                    En Elsan, wat jij zei... was ook me bedoeling.. Kitlens die ik erbij 'neem' is 18-55 mm. EN dan ff doorsparen voor een 17-85
                    Euh... Nikon heeft geen 17-85 dacht ik... canon wel maar die past niet...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D50

                      Als je de 18-70DX bedoelt zou ik die toch ernstig overwegen. Is te krijgen voor 320€ en het extra geld MEER dan waard.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D50

                        ok...

                        maar dat komt allemaal wel later... eerst de camera met kitlens.. tas, snel geheugen... en dan maar weer sparen

                        ik heb ook foto's gemaakt met de Canon 350D... alleen je pink komt daar onder het toestel, erg irritant (iets te compact dus) met battery grip ligt ie juist weer super in de hand.

                        Alleen de D50 is net een tikkie groter dan de 350D, dus ik weet niet of ik daar 'problemen' mee krijg
                        Thomart.nl
                        Designing&Photography

                        Comment

                        Working...
                        X