Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 Batterij kapot?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D40 Batterij kapot?

Daarnet was ik aan het fotograferen,en plots - in het midden van het optreden - wou hij niet meer. ik zette hem eens aan en uit. deed niets. nog eens,deed niets. haalde de batterij er eens uit en stak hem er opnieuw in en toen kwam er de melding :

"kan deze batterij niet gebruiken. Kies een batterij die geschikt is voor deze camera"

maar het IS de originele (Nikon) batterij... wat nu ? is m'n camera defect? of is het de batterij? of gaat dit vanzelf over?

Re: Nikon D40 Batterij kapot?

Oorspronkelijk geplaatst door Jonazz Bekijk bericht
    Daarnet was ik aan het fotograferen,en plots - in het midden van het optreden - wou hij niet meer. ik zette hem eens aan en uit. deed niets. nog eens,deed niets. haalde de batterij er eens uit en stak hem er opnieuw in en toen kwam er de melding :

"kan deze batterij niet gebruiken. Kies een batterij die geschikt is voor deze camera"

maar het IS de originele (Nikon) batterij... wat nu ? is m'n camera defect? of is het de batterij? of gaat dit vanzelf over?
    De batterij al eens opnieuw opgeladen?
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Batterij opgeladen?
      Contactpunten eens nazien?(Batterij en toestel)
      Toestel resetten?

Veel succes.
      Groeten. Ronald

Comment

De camera geeft dus een foutmelding als je de accu in de camera steekt?
        Dan levert de accu in ieder geval nog wel stroom (anders kan je geen foutmelding krijgen), maar de camera heeft toch ergens iets opgemerkt dat niet in orde is.

Je hebt geen andere accu om te testen of het aan de camera of de accu ligt?

In een lithium-ion accu zitten (als het goed is) een aantal beveiligingen, het is mogelijk dat de camera aan de hand daarvan kan bepalen of de accu problemen kan geven.
        Als de stroomvoorziening niet meer gewaarborgd is omdat bijvoorbeeld de interne weerstand van de accu te hoog geworden is, dan kan de camera uitvallen op een ogenblik dat er informatie verwerkt wordt. Dat kan problemen geven met de software in de camera, en daarom krijg je misschien deze foutmelding.

Wrijf eerst eens alle contactjes zuiver met een wattenstaafje met een beetje ontsmettingsalcohol (als je reinigingsvloeistof hebt voor de sensor, dan mag je daarvan ook een paar druppeltjes op het wattenstaafje doen), dan ben je al zeker dat het niet ligt aan een te hoge weerstand tussen de contacten van de camera en de accu.
        Maar niet bij elke accu kan je op deze manier aan de contactjes om ze te reinigen...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
          De batterij al eens opnieuw opgeladen?
          hij was opgeladen als ik vertrok.. in't midden van de 'show' kreeg ik die melding maar gaf hij (kon het nog zien 'achter' die melding) wel nog aan dat de batterij volgeladen was.

Oorspronkelijk geplaatst door nmr
          Batterij opgeladen?
          Contactpunten eens nazien?(Batterij en toestel)
          Toestel resetten?

Veel succes.
          zoals ik hierboven zij,ze was volgeladen ;-)... Contactpunten heb ik thuis dan eens nagekenen,op't eerste zicht zeker niets mis mee.. Toestel resetten via het menu van de camera bedoel je? of hoe dan? ik geraak niet meer in het menu. ik moet al geluk hebben dat ik hem aan krijg,dan krijg ik die melding en dan is hij weer weg..

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          De camera geeft dus een foutmelding als je de accu in de camera steekt?
          Dan levert de accu in ieder geval nog wel stroom (anders kan je geen foutmelding krijgen), maar de camera heeft toch ergens iets opgemerkt dat niet in orde is.
          Half.. het enige dat ie nog doet is mij zeggen dat de batterij verkeerd is (om het zo te zeggen) maar verder..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jonazz Bekijk bericht
            Half.. het enige dat ie nog doet is mij zeggen dat de batterij verkeerd is (om het zo te zeggen) maar verder..
            Of de camera en dan trekt die verkeerde conclusies over de accu. Ik heb zoiets gehad op mijn D200, hier is toen de interne voeding van de camera vervangen.
            Last edited by hjanssen; 30 mei 2010, 15:13.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik hoop écht dat het de camera niet is,dan ben ik die weer keilang kwijt,en ik heb nog enkele opdrachten,f*ck f*ck f*ck ! .. Morgen eens mee (terug)gaan en hopen op relatief goed nieuws dan maar..

Wat ik ondertussen ook gewaar geworden ben is dat er toch wel een vreem (verbrand? :s ) geurtje zit in de 'kamer' waar de batterij in hoort.. echt raar. nooit eerder gehad. en het raarste van al,noch aan de batterij,noch aan het toestel is iets vreemds te zien.

Comment

Als je opdrachten aanneemt, dien je ook back-up materiaal te hebben of ter beschikking te hebben.

Verbrand geurtje duidt vaak op een kortsluiting.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

net terug van de bij de lokale dealer. Toestel naar de kl*ten. reparatie = 200-300€ ... dus ni echt de moeite voor nen D40.. dan maar sparen voor een nieuwe .. (wellicht D5000)
                  Last edited by Jonazz; 31 mei 2010, 11:16.

Comment

Working...
                  X