Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 officieel aangekondgd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

    De verschillen tussen de 1Dx en de 4D zijn miniem.

    Waar Canon 2 CF-slots voorzien heeft, heeft de Nikon 2 verschillende slots. Die nieuwe technologie is nu allemaal goed en wel, maar je moet nu met 2 types geheugenkaarten rondlopen (tenzij je maar een van de twee slots gebruikt).

    Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe mogelijkheid om van FF naar crop en naar 2,7x over te schakelen. Extenders hebben we dus niet meer nodig! (toch diegenen die 4200 euro op overschot hebben)

    http://www.youtube.com/watch?v=jT0Pb...jv0fgKSaXbmh5W voor preview.
    I don't take pictures, i create photographs (gregory cazillo).

    Comment


    • #47
      Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

      Oorspronkelijk geplaatst door c@not Bekijk bericht
      Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe mogelijkheid om van FF naar crop en naar 2,7x over te schakelen. Extenders hebben we dus niet meer nodig!
      Lijkt mij de minst interssante mogelijkheid(behalve voor het opvoeren van de snelheid), maar ik heb die mogelijkheid al op al mijn camera's, maar dan in de nabewerking.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #48
        Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

        Oorspronkelijk geplaatst door c@not Bekijk bericht
        De verschillen tussen de 1Dx en de 4D zijn miniem.

        Waar Canon 2 CF-slots voorzien heeft, heeft de Nikon 2 verschillende slots. Die nieuwe technologie is nu allemaal goed en wel, maar je moet nu met 2 types geheugenkaarten rondlopen (tenzij je maar een van de twee slots gebruikt).

        Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe mogelijkheid om van FF naar crop en naar 2,7x over te schakelen. Extenders hebben we dus niet meer nodig! (toch diegenen die 4200 euro op overschot hebben)

        http://www.youtube.com/watch?v=jT0Pb...jv0fgKSaXbmh5W voor preview.
        Dat met die 2 geheugenkaartsloten is gewoon iets geweldigs, ik zou het alleen daarom al aanschaffen moesten ze in een 5D zo 2 sloten zetten. Ook het idee van 1 toestel voor alle soorten fotografie spreekt me aan. Iedereen gelijk voor de wet spijtig van het prijskaartje. Wel hele mooie toestellen allemaal. Ben benieuwd naar de eerste beelden van zowel 1Dx als D4. ( en toch blijf ik lekker bij mijn 5DmkII )
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #49
          Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

          Citaat:
          Oorspronkelijk geplaatst door putor
          D3X : 8.4 EV op 100 iso

          10 EV is dan een mooie vooruitgang.

          13.7 klinkt zelfs niet geloofwaardig.





          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Heb het hier vandaan.


          Walter

          Kan er iemand deze verschillen verklaren?


          Walter
          D850

          Comment


          • #50
            Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

            Oorspronkelijk geplaatst door c@not Bekijk bericht
            Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe mogelijkheid om van FF naar crop en naar 2,7x over te schakelen. Extenders hebben we dus niet meer nodig! (toch diegenen die 4200 euro op overschot hebben)
            Die 2.7x crop is natuurlijk voor video. Betekent gewoon dat ipv dat de D4 de 16MP video stream wordt gedownsized tot 1080p, er gewoon een middenste stuk ter grootte van 1080p uit de sensor wordt gebruikt, 1:1 pixels.

            Voordelen zijn: enorm telebereik in video (bijv. een 600mm wordt 1620mm) ideaal voor wildlife. Beelden zijn theoretisch gezien scherper, te vergelijken met verwijderen van AA-filter voor een sensor.

            Nadelen: weinig bruikbaar op breedhoek en ruis is meer zichtbaar omdat er geen scaling meer is van de pixels.

            Interessant gegeven is dan wel dan in theorie lenzen gemaakt voor een beeldhoek van 2.7x crop of groter perfect zouden werken op de D4. Ik denk aan 4/3 lenzen... alleszins zouden DX lenzen geen probleem moeten zijn. Zoals een Sigma 8-16mm bijvoorbeeld. Krijg je scherpe 1080p met een 21-43mm lens. Maar opnieuw: alleen voor (scherpe) video.

            2.7x crop is toevallig dezelfde crop als de CX lenzen van Nikon, was er het probleem van verschillende registerafstand niet, dan zouden die werken op de D4 in 2.7x crop mode video

            Comment


            • #51
              Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Knap, maar die prijs, wat gaat dat bij zijn opvolgers zijn? 7000 en dan 8000 en meer euro's?
              Belachelijk duur....
              Tot heden was er nog geen enkele Nikon Pro-body die niet duur was...Voor de D4 is dit natuurlijk niet anders...

              Comment


              • #52
                Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Voordelen zijn: enorm telebereik in video (bijv. een 600mm wordt 1620mm) ideaal voor wildlife. Beelden zijn theoretisch gezien scherper, te vergelijken met verwijderen van AA-filter voor een sensor.
                Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar kan je uit die video losse beelden halen met een redelijk goede beeldkwaliteit?
                Danny's Photosite

                Comment


                • #53
                  Wha... Stom ding. Ge kunt er nie eens mee bellen!




                  Maar ga wel sparen!!!

                  'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                    Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                    Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar kan je uit die video losse beelden halen met een redelijk goede beeldkwaliteit?
                    Hangt natuurlijk af van wat jij "redelijk goed" vindt, maar de resolutie zal sowieso maximaal 1920x1080 zijn (= 1080p).

                    Of anders gezegd: 2 MP.
                    Dus gewoon krek hetzelfde als een originele foto nemen van 16MP en croppen tot 2MP op je pc... geen enkel voordeel qua fotografie.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                      Heb het hier vandaan.


                      Walter
                      Of dat.



                      Uploaded with ImageShack.us

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Hangt natuurlijk af van wat jij "redelijk goed" vindt, maar de resolutie zal sowieso maximaal 1920x1080 zijn (= 1080p).

                        Of anders gezegd: 2 MP.
                        Dus gewoon krek hetzelfde als een originele foto nemen van 16MP en croppen tot 2MP op je pc... geen enkel voordeel qua fotografie.
                        Dat zal inderdaad gene vette zijn. Hartelijk dank voor je uitleg!
                        Danny's Photosite

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                          Gisteren zijn we met een groep fotografen uitgenodigd geweest bij Nikon om de officiële lancering mee te maken, een mooie review kan je terugvinden hier.
                          en iedereen leest er zeer fijntje over (en moddert aan met zever).
                          "hands-on" ervaring eerlijk en duidelijk verwoord
                          nikon stuff

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                            T'is een zeer goeie preview v/d camera en tegelijkertijd een goeie review van het event.

                            Maar wat eigenlijk erg is, is dat ik nergens op dit forum iets zie over de nieuwe lens de 85mm f1.8, eindelijk zou ik zeggen misschien nog belangrijker dan de camera aangezien zo'n lens een pak langer gaat mee gaan en een pak beter gaat zijn dan zijn voorganger, misschien niet kwa scherpte maar wel autofocus, ergonomics en robustheid.

                            Misschien dat ik daarom dit forum nog weinig lees.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                              en iedereen leest er zeer fijntje over (en moddert aan met zever).
                              "hands-on" ervaring eerlijk en duidelijk verwoord
                              Tjah, we lachen er soms mee op pro-events maar dit is idd. een typisch voorbeeld van de "BD-mentaliteit". Eerlijke meningen van mensen die dagdagelijks met deze producten hun centjes moeten verdienen worden al snel als "hautain" gezien hier

                              Ik wou de link delen omdat deze de perfecte vertaling is van alle nieuwe features van de D4.

                              Voor mij geen upgrade naar D4 omdat ik:

                              - Geen video ambities heb
                              - Steeds in de range van iso 200 - 400 blijf
                              - Geen nood heb aan supersnelle AF

                              Maar, moest ik huwelijken of sport moeten fotograferen dan had ik hem meteen besteld!

                              Ik wacht nog een maandje tot het volgende event
                              www.fotofolio.be

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                                Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                                T'is een zeer goeie preview v/d camera en tegelijkertijd een goeie review van het event.

                                Maar wat eigenlijk erg is, is dat ik nergens op dit forum iets zie over de nieuwe lens de 85mm f1.8, eindelijk zou ik zeggen misschien nog belangrijker dan de camera aangezien zo'n lens een pak langer gaat mee gaan en een pak beter gaat zijn dan zijn voorganger, misschien niet kwa scherpte maar wel autofocus, ergonomics en robustheid.

                                Misschien dat ik daarom dit forum nog weinig lees.
                                Frank P was waarschijnlijk de eerste in Belgie die deze lens had en er zijn oordeel over neergeschreven heeft over verschillende posts. Dus een review en hands-on informatie over deae lens is er zeker

                                Comment

                                Working...
                                X