Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4 officieel aangekondgd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

    Ik heb de D3S . Als ik D4 bekijk dan zie ik niet zoveel nieuws dat de aankoop zou kunnen rechtvaardigen.

    Het belangrijkste wat ik opmerkte:
    Nieuwe Sensor (16Mpix).
    Kevlar/Carbon spiegel mechanisme (400.000 open/close gegarandeerd = 30% meer dan de D3).
    ISO 200K.
    QDX geheugenkaar (dual slot).
    video H264 (HD).
    Ethernet poort.


    En nog wat kleinere zaken, maar wie schiet er nu plaatjes in het donker (ISO 200K) ?
    De nieuwere memory kaart is wel wat vlugger maar dat is het zowat.
    De sensor, 10 stops dynamisch bereik. Niet slecht maar de D3S is meer dan voldoende
    Wat wel goed is , de langere levensduur van het sluitermechanisme. De vraag is alleen, is 300K shots niet voldoende en de kost voor een revisie is vrij laag t.o.v een nieuwe D4.
    Video, tja als ik aan video zou doen dan koop ik een Video camera. H264 is wel de nieuwe HD standaard,dus dat zit wel goed.
    De etherpoort, heb ik niet direct een gebruik voor. Handig voor WIFI, en misschien werkt het met Camera Control Pro.

    Dus al bij al niet een camera om een recente D3S van de hand te doen en een nieuwe te kopen. Had ik geen camera dan kocht ik hem wel.

    Heeft iemand deze al in het echt gezien ?

    De prijs ? Die staat nog niet vast...
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Zat er aan te komen he . . . maar mijn Nikon D3S zal nog wel enkele jaren moeten meegaan . . .
      De mijne ook, en we moeten ons echt geen zorgen maken... Kijk maar even naar de specs... Niet veel nieuws , behalve wat gadgets. Er zijn wel een paar goede zaken bij.
      Ben eens benieuwd naar de prijs. Volgens Nikon rumours zal die rond 6000 Dollar liggen.
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        vervang die netwerkaansluiting door WIFI ......
        zullen ze nooit doen door verschillende eisen aan wifi in diverse landen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

          Read our Nikon D4 review to see why this SLR is a favorite among pros who need speed, durability and stellar high ISO performance.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

            Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            De sensor, 10 stops dynamisch bereik. Niet slecht maar de D3S is meer dan voldoende
            :


            Dat moet denk ik een foutje zijn ,bij mijn weten heeft de D3X al 13.7 stops dynamisch bereik.


            Walter
            D850

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Dat moet denk ik een foutje zijn ,bij mijn weten heeft de D3X al 13.7 stops dynamisch bereik.


              Walter
              D3X : 8.4 EV op 100 iso

              10 EV is dan een mooie vooruitgang.

              13.7 klinkt zelfs niet geloofwaardig.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                De mijne ook, en we moeten ons echt geen zorgen maken... Kijk maar even naar de specs...
                Je moet je nooit zorgen maken als er een nieuwere zelfs betere camera gelanceerd wordt want de uwe blijft zoals die de dag ervoor was. Het enige verschil is dat je niet meer de beste hebt en daar doe je het toch niet voor.
                De D3s blijft een zeer, zeer goeie maar stel dat de D4 in de winkel ligt naast de D3s aan dezelfde prijs dan is er geen kat die nog de D3s wil.
                De D4 zal duurder zijn maar is in alles iets beter dan de D3s. 't Is aan de koper om te bepalen of het de prijs waard is en ik vermoed dat diegene voor wie deze camera's gemaakt worden de verbeteringen zullen appriciëren. Je kan de verbeteringen bagatelliseren als niet echt ter zake maar de stappen zijn al jaren eerder een evolutie dan een revolutie.
                En wat voor de ene een detail is, is voor de anderen een serieuze verbetering.
                ISO 200K is markering maar ik vermoed (en volgens Joe McNally zou het zo zijn) dat identieke ISO's bij de D4 duidelijk meer detail in de schaduwen geven dan de D3s. En als dat zo is dan zal dat door velen zeer gewaardeerd worden. We hebben nog niet veel gezien van de D4 dus zeker te vroeg om nu al conclusies te trekken.

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                  "The D4 also offers an Auto ISO function, which now takes into account the mounted lens type, automatically selecting higher shutter speeds when the attached lens has a longer focal length."

                  Eindelijk!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                    Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                    Je moet je nooit zorgen maken als er een nieuwere zelfs betere camera gelanceerd wordt want de uwe blijft zoals die de dag ervoor was. Het enige verschil is dat je niet meer de beste hebt en daar doe je het toch niet voor.
                    De D3s blijft een zeer, zeer goeie maar stel dat de D4 in de winkel ligt naast de D3s aan dezelfde prijs dan is er geen kat die nog de D3s wil.
                    De D4 zal duurder zijn maar is in alles iets beter dan de D3s. 't Is aan de koper om te bepalen of het de prijs waard is en ik vermoed dat diegene voor wie deze camera's gemaakt worden de verbeteringen zullen appriciëren. Je kan de verbeteringen bagatelliseren als niet echt ter zake maar de stappen zijn al jaren eerder een evolutie dan een revolutie.
                    En wat voor de ene een detail is, is voor de anderen een serieuze verbetering.
                    ISO 200K is markering maar ik vermoed (en volgens Joe McNally zou het zo zijn) dat identieke ISO's bij de D4 duidelijk meer detail in de schaduwen geven dan de D3s. En als dat zo is dan zal dat door velen zeer gewaardeerd worden. We hebben nog niet veel gezien van de D4 dus zeker te vroeg om nu al conclusies te trekken.
                    Heb je gelijk in, en inderdaad het dynamisch bereik ligt wat hoger. Alles hangt af van de toepassing. Ik zou er echt wel eens een testritje willen met maken. Hij blijft op mijn verlanglijst staan.
                    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      D3X : 8.4 EV op 100 iso

                      10 EV is dan een mooie vooruitgang.

                      13.7 klinkt zelfs niet geloofwaardig.
                      Ik dacht te hebben gelezen 10 stops....tenzij ik me schromelijk vergis
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                        Super toestel !!!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                          Geen specs voor mijnen bek (als beginner)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                            D3X : 8.4 EV op 100 iso

                            10 EV is dan een mooie vooruitgang.

                            13.7 klinkt zelfs niet geloofwaardig.

                            Heb het hier vandaan.


                            Walter
                            D850

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                              Verbeteringen op zowat alle vlakken. Ik onthou vooral de sensor van 16.2 MP, de fps, de snelheid in het wegschrijven, autofocus die blijft werken met objectieven tot f8, DR, ISO-prestaties. Het verschil met m'n huidige camera's zal niettemin te weinig zijn in vergelijking met de prijs om een upgrade naar D4 te overwegen. Ook weegt mijn objectieven-verlanglijstje nog te zwaar door...

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nikon D4 officieel aangekondgd

                                Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                                autofocus die blijft werken met objectieven tot f8
                                Dat heeft Canon bij de pro reeks altijd gehad, maar dan alleen op het centrale AF-punt, (bij Nikon werkt de AF dan nog op 11 AF-puntjes), maar bij de Canon 1DX is dat niet meer mogelijk...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X