Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D200 vraagje

    Ik heb op Dpreview naar de Nikon D200 gekeken, maar wat ik niet tegen kom
    is het volgende:
    • Manual (M)
    • Auto depth-of-field
    • Portrait
    • Landscape
    • Close-up
    • Sports
    • Night portrait
    • Flash off
    Is dit niet meer mogelijk op de D200, kan me haast niet voorstellen !!

    Kan iemand zeggen hoe je deze mogelijkheden krijgt !

    Orca45
    ________________________
    ***Trotse bezitter van de Panasonic Lumix FZ50, Sandisk Extreme III 2 GB, Raynox DCR 2020 pro 2,2 Telephoto, Raynox DCR-5320PRO MACRO, Raynox DCR 6600 Pro 0,66x HD Wideangle***

  • #2
    Re: Nikon D200 vraagje

    De D200 is geschoeid op professionele leest en geen instapmodel. Dit impliceert
    dat de Scene Programs zoals op de D50 idd niet aanwezig zijn. Ook geen auto-mode. De mogelijkheden zijn : M (manual), S (Shutter priority), A (Aperture priority) P (programmed auto), that's it. Uiteraard kun je de flash uitschakelen, in ieder geval toch in M mode.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D200 vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      De D200 is geschoeid op professionele leest en geen instapmodel. Dit impliceert
      dat de Scene Programs zoals op de D50 idd niet aanwezig zijn. Ook geen auto-mode. De mogelijkheden zijn : M (manual), S (Shutter priority), A (Aperture priority) P (programmed auto), that's it. Uiteraard kun je de flash uitschakelen, in ieder geval toch in M mode.
      lijkt me logisch hι

      trouwens je zou met elke dslr moeten afstappen van die programmatjes, met die andere haal je veel betere resultaten.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D200 vraagje

        trouwens je zou met elke dslr moeten afstappen van die programmatjes, met die andere haal je veel betere resultaten.
        (Bijna) volledig akkoord hiermee : op de D70 is jammer genoeg de schakeling naar AF-C samen met Continu opnamen sneller via de Sport - instelling dan via het menu, maar dat zal op de D200 wel verholpen zijn, hoop ik
        (ik laat de Continue wel altijd opstaan, maar toch...)
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D200 vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
          (Bijna) volledig akkoord hiermee : op de D70 is jammer genoeg de schakeling naar AF-C samen met Continu opnamen sneller via de Sport - instelling dan via het menu, maar dat zal op de D200 wel verholpen zijn, hoop ik
          (ik laat de Continue wel altijd opstaan, maar toch...)
          Twee knopjes verzetten
          (trouwens omzeggens alles dat je tijdens het fotograferen zou moeten kunnen verzetten, laat zich via knopjes en wieltjes handelen ipv via menu)
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D200 vraagje

            Heb die bewuste scene modes nog nooit gebruikt. Zowel niet op m'n DSLR als op m'n prosumer.

            Voor mij staan die er op voor als je je toestel eens in onervaren handen moet geven (familie, vrienden).

            Als fotofanaat zou je deze moeten links laten liggen en het toestel steeds instellen volgens je eigen wensen, zelfs liefst in RAW fotograferen.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D200 vraagje

              Als die modes een argument voor je zijn bij aankoop is een D200 helaas overkill voor je.

              Ik besef dat ik hier bakken kritiek over me heen ga krijgen, maar de waarheid moet gezegd worden.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D200 vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                Als die modes een argument voor je zijn bij aankoop is een D200 helaas overkill voor je.

                Ik besef dat ik hier bakken kritiek over me heen ga krijgen, maar de waarheid moet gezegd worden.
                Neen, je hebt gelijk Fonzie. Het toestel maakt idd de fotograaf niet.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment

                Working...
                X