Beste mensen,
Ik staat op het punt om een nieuw toestel tekopen (oude verkocht Olympus E10 incl div conv).
Wat is het advies van jullie , nog even geduld hebben tot dat de nieuwe canon er is of toch maar alvast de D200 ( incl 18-200 VR) kopen ?
Gezien dat de technische verschillen van de twee camera (wat verwacht wordt) maar minimaal is , is mijn vraag meer .
Wat moet ik kopen NIKON of CANON ?
Wat zijn jullie + en - punten van deze giganten
Alvast bedankt
De aankondiging van Canon wordt over 10 dagen verwacht.Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
Als 10 dagen wachten teveel geduld vraagt dan kan je nu gelijk een Nikon D200 gaan kopen.![]()
Ik verwacht niet dat de technische verschillen minimaal gaan zijn.Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
Eerst even de Canon + punten afwachten. De Nikon D200 heelt in elk geval weinig - punten en ik verwacht niet dat Canon een gelijkwaardig product zal kunnen aanbieden.Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
Gewoon even afwachten dus.
Jan.
Misschien de (Sony)Konica-Minolta Dynax 7D.
Die gaat momenteel voor een prikje over de toonbank.
Moet niet altijd Nikon of Canon zijn hoor![]()
als ge kunt wachten tot april (wanneer nieuwe canon(s) in de winkel ligt) zou ik wachten.
wie weet heeft de nieuwe canon wel iets wat de D200 niet heeft en wat jij wel graag zou hebben.
maar je moet natuurlijk nog enkele maanden geduld hebben dan.
1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro
Je kan ook wachten op de opvolger van de D200, en dan kan je ook wachten op de opvolger van de 30D enzovoort. Je kan zo wachten tot je wortel schiet, maar iedere dag wachten, is weer een dag zonder foto's.
Ik heb dat wachten altijd zinloos gevonden, zeker aan het huidig tempo dat nieuwe, nieuwere en nieuwste camera's verschijnen. Kies uit wat vandaag beschikbaar is, dat is al moeilijk genoeg.
Mijn 2 centiemen, hé.
seppuku.
Wat is je budget?
Als dat minder dan 3000 EUR is, is een D200 (en de 20D opvolger) te duur. Dan zou ik eerder nu een 20D kopen met 17-40 en 70-200 of zo
sugar
jan met jou kan ik pratenmet minolta en binnenkort sony, is niks mis.
btw de 5D en de 7D zijn al grotendeels sony de elektronica is al van sony net als de ccd chip, de chip van nikon is ook van sony net als alle andere camera's.
alleen canon en sigma maken hun eigen chip's.
canon sony en sigma zijn de enigste fabrikanten die beeld chip's maken, de ontwikkeling hiervan is ontzettend duur, en omdat minolta geen geld meer had en dus ver achter liep met de digitaale spiegelreflex hebben ze het niet gered.
desalniettemin ben ik er van overtuigt dat sony het in de toekomst met de digitaale spiegelreflex en nu dus dank zij minolta met wisslbare objectief, het goed zal gaan doen.
als sony dezelfde kwaliteit camera's blijft maken als de 5D en 7D zal mijn volgende camera zeker een sony zijn, dit in tegenstelling wat ik eerder heb gezegt.![]()
maar hoe dan ook zoveel mensen zoveel smaken iedere camera is op zijn manier goed en het is maar waar je tevreden mee bent.
ik ben tevreden over mijn 7D met een sigma 18/50 2.8 en 70/200 2.8![]()
dus laat je niet gek maken door het merk camera maar zoek eens uit welke camera volgens jou de mooiste foto's maakt en die camera moet je dus hebben.
suc6 met zoeken![]()
minolta 7D grip VC7D sigma 70/200 2.8 sigma 18/50 2.8 minolta 35/70 1:4 70/200 tokina 1:4-5.6 flitser 3600 HS/D. minolta 7i minolta 5000 AF olympus c100
panasonic DMC-FZ7
Beste mensen ,
Alvast bedankt voor de reaktie's .
Voor mij staat het alvast dat het een van die twee gaat worden , maar nu heb ik de vraag ( als oude olympus gebruiker) wat voor een voordelen zit er aan een Canon tov een Nikon , en zo ook Nikon tov Canon.
Volgens mij kan dit alleen maar beantwoord worden door iemand die beide camera merken heeft gebruikt .
Ik denk namelijk aan bijv; lens body bevestiging ; gemakelijk of niet
Klepjes waar de gehugen kaart achter zit , zijn die degelijk gemaakt ......enz
Van die kleine dingen ..........![]()
En wat betreft wachten op iets nieuws ................ tja de D200 is nu ook nog slecht verkrijgbaar . Als ik hem nu bestel heb ik hem ook pas over enkele weken , en wie weet hoe vlug de canon verkrijgbaar is .
Eh? Een D200 + 18-200VR kost je 2400€.Wat is je budget?
Als dat minder dan 3000 EUR is, is een D200 (en de 20D opvolger) te duur.
Voor 3000€ kun je hem misschien zelfs net met 18-70 en 12-24 (van nikon) kopen.
D200 met 17-55 en 70-200 2.8 en 150mm macro en SB800 en 2kaartjes extreme III, dan zit je al bijna aan 5000 €.![]()
Laat het ons er maar op houden dat Sugar overschot van gelijk heeft : als je pas met Nikon begint en je budget is niet minimaal 3000 € is de D200 out of range.
Correcte informatie geven is belangrijk imo.
BD0481BE - fotosite
En de 30D met vergelijkbare lenzen wordt een koopje![]()
![]()
![]()
www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta
mannen mannen (en vrouwen!) tis niet alles of niets hee
je kan gerust een D200 kit kopen of body en een andere lens en daar heel veel plezier mee beleven.
neen, je moet niet alles in een keer kopen, ooit van uitbreiden gehoord? je blijft bij je merk en als de gelegenheid zich voor doet dan koop je iets wat je nodig hebt.
bij wijze van spreke kun je met een body+ 50mm al héél veel plezier beleven![]()
foto als spiegel of als venster?Oorspronkelijk geplaatst door Trebs
Hmm, ik kan het nochtans met minder dan 3.000 EUR hoorOorspronkelijk geplaatst door elsan
Een Nikon D200 + batterijgrip (+ batterij) + SB-800 + Sigma 24-70 2.8 + 1x Sandisk EIII 2Gb (meer kaartjes had ik niet nodig, aangezien ik er al heb) kost me net geen 2.750 EUR (incl. 21% BTW)
Ok, ik heb maar 1 lens, dat klopt... Voorlopig heb ik geen behoefte aan een 2de lens, mijn 2de lens van m'n Canon is ook amper uit mijn tas geweest... Maybe sometime, someday
Spijtig genoeg worden de toestellen zeer slecht geleverd![]()
Men had m'n leverancier al meermaals beloofd dat er een lading onderweg was maar tot hiertoe waren er nog geen D200'en bij... D70s'en daarentegen in overvloed... Nieuwe datum dat men mij opgegeven heeft: 17 februari... Eerst zien en dan geloven
Mvg,
*Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*
Maar je beleeft véél meer plezier aan een DSLR met meer lenzen, een echte breedhoek, een macro er bij, een goede flits,...Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
sugar
't Kan nog erger : ik geraak zelfs niet aan een tweede batterij bij mijn locale fotoboer. Uitleg : Nikon kan niet volgen met uitleveren. Levertijd 2 tot 3 weken. En die tweede batterij is echt wel een noodzaak, zeker voor indoor fotografie op hoge iso's met de ruisonderdrukking aan.Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20
BD0481BE - fotosite
Ik heb de D200 nog niet toegekregen, maar heb voor alle zekerheid al de batterijgrip gekocht, die was in stock en geleverd binnen de 3 dagen.Oorspronkelijk geplaatst door elsan
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Klopt... Niet alleen met de body zijn er problemen, ook de accessoires zijn alles behalve vlot leverbaarOorspronkelijk geplaatst door elsan
Ik heb gelukkig alles wat ik nodig had bij de initiële bestelling doorgegeven zodat ik -hopelijk- alles gelijktijdig geleverd krijg.
Sinds gisteravond heb ik wel mijn Canon terug uit herstelling... Dat ging tegen alle verwachtingen in wel vlot (exact 1 week weggeweest).
*Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*
Als je iets hebt aan iemand die vroeger met een E10 schoot, en daarna zowel met de Canon 10D en de Nikon D100 schoot ...Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
lenskoppeling zou ikgeen verschil vinden. De geheugenkaartjes gaan bij beide merken net omgekeerd. geen kwalitatief verschil .. want wat is nu beter? Op de 10D was de iso-ruis op ISO1600 minder slecht dan op de D100.
De ergonomie verkoos ik van de D100. Vooral het instelwiel op de achterkant van de 10D heeft me al regelmatig "beetgenomen" als je er per ongeluk aan komt tussen twee shots. Komende van de E10 was het bij de Nikon een beetje "thuis komen" .. De Canon had zijn eigenheden, maar eens ik er aan gewend was kon ik evengoed foto's nemen met de Canon als met de Nikon.
Om persoonlijke redenen werk ik nooit meer met een Canon die ik zelf aankocht, maar als ik moet fotograferen, en men levert me een canon aan voor een shoot, dan mag het evenzeer een Canon of een Nikon zijn
Dat is nog eens een antwoord![]()
Dank je Visio![]()
Het grote voordeel van Nikon is dat sommige lensdoppen, die met zo'n knijpconstructie, makkelijker van de lens te verwijderen zijn. Dat is bij Canon, zeker in combinatie met bepaalde zonnekappen, soms een crime. Verder zie ik eigenlijk geen voordelen van Nikon boven Canon.Oorspronkelijk geplaatst door FvdM
En zelfs dan nog. Mijn Nikon lenzen zijn zo slecht dat ik de lensdop er gewoon laat opstaan, je ziet het verschil eigenlijk niet.Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
![]()
welke lenzen heb je dan? vermoedelijk zijn Canon lenzen van gelijkaardig budget net even slechtOorspronkelijk geplaatst door krisd
![]()
ik heb nu al regelmatig met zowel Canon als Nikon geschoten, en als je kwalitatief glas koopt, zijn beide merken aan elkaar gewaagd .. over goedkoop glas kan ik niets zinnigs zeggen.
Mijn goedkoop glas is onderandere de 85/1.4 AF-D, de 105/2.8 macro, de 50/1.4 AF-D en de 180/2.8 AF. 'k had er duidelijk nog wat meer clownekes achter moeten zettenOorspronkelijk geplaatst door Visio
![]()
![]()
![]()
.
Technologisch hebben beide merken even sterke (en ook zwakkere) punten.
Er is een veel groter gedeelte van de kwaliteit dat door het glas gemaakt wordt echter het grootste gedeelte van de kwaliteit is nog steeds de persoon die achter het toestel staat.
Voor mij een verhouding van 10% toestel, 30% glas en 60% de fotograaf. (waarbij ik de invloed van de fotograaf zelfs nog een heel stuk hoger zou durven inschatten. Tot +80%)
De invloed van het toestel is pas merkbaar in zeer specifieke omstandigheden.
Dus ofwel ga je steeds weer een nieuwer en duurder kopen ofwel leer je leven met de beperkingen /zwakkere punten van je toestel.
Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn BLOG
Ik zou zelfs zeggen... 86.3%Oorspronkelijk geplaatst door BPVST
.
Neen serieus, ik ben het volledig met je eens, maar de vraag ging nu eenmaal over fototoestellen. Eén van de twee toestellen (30D) bestaat niet, wat de vergelijking ervan met de D200 enigszins bemoeilijkt.
Als je wil vergelijken, effe wachten dus. Als je niet kan wachten (nu ja), D200 kopen en "don't look back" voor de komende jaren: foto's maken! Het is een schitterend toestel.
Kris.