Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 of D70 of D2H... voor- en nadelen???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D100 of D70 of D2H... voor- en nadelen???

    Ik ben van plan om een van deze drie toestellen aan te schaffen, maar ik ben de verkopersuitleg wel een beetje beu gehoord. Zou nu wel eens de echte voor- en zeker de nadelen willen horen van gebruikers van deze toestellen.

    Ik fotografeer voornamelijk people ... dat gaat dan van reportage tot studio-portretten. En ik ben de laatste tijd ook aan het fotograferen in het uitgaansleven. Dus het toestel dat ik nu aanschaf moet zeker slechte licht-omstandigheden weten te verdragen.




  • #2
    Ik zie de D2H in je lijstje staan , daaruit besluit ik dat je wel wat wenst te investeren. Indien low light en snelheid en een goede autofucus voor u belangrijk zijn dan kan ik U alleen maar de Canon 1D-Mark II aanbevelen. Heeft 8.2 megapixel en ISO 100 wat belangrijk is voor studiowerk, en ook ISO 3200 wat belangrijks voor je low light.

    Alle Nikon toestellen starten op ISO 200 wat een nadeel is voor studiowerk. Van een Prof waar ik zeer goed mee bevriend ben en die zelf een D2H had voor een zeer korte periode weet ik dat in low light de D2H erg veel onregelmatige ruis geeft.

    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Dat heb ik nog gehoord... dat die canon zo goed is, maar ik ben al volledig uitgerust met nikon lenzen en flits + ik fotografeer er ontzettend graag mee. Heb onlangs de D100 geleend en viel reuze mee.

      Wel interessant om weten van de ruis bij de D2h bij low light. Thanks

      Comment


      • #4
        IN low light situaties zal de D2H het beste presteren denk ik, qua ruis is ie goed te doen maar zijn groot voordeel is de snelle en correcte AF zelfs in duistere omstandigheden.

        qua studiowerk zal je met 4 Mp niet tekort komen, dit zijn dan ook uitermate scherpe 4 Mp plaatjes die de cam voortbrengt, ook heb je de grootste buffer bij de D2H en snelste burst.

        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          D70 en 50mm 1.4 en 85mm 1.4 (deze combinatie kost minder dan een D2H zonder lenzen)
          Perfecte combinatie voor studiowerk, portretten en low light fotografie
          Eventueel de 28-70 2.8 er nog bij voor flexibiliteit.

          Comment


          • #6
            Spijtig dat Phille van ons is heengegaan, hij heeft (had) ze alle drie en kan er duidelijke de meest uitgebreide uitleg aan geven, zijn postings waren steeds goed en volledig ondersteund, hij kent (kende) zijn toestellen ook zeer goed en wist er technisch véél uit te halen

            Comment


            • #7
              diafragma wat bedoel je met Phille is heengegaan?
              nu je het zegt , heb er al een tijdje niks meer van gehoord
              ik weet daar niks over , mischien een uitlegje via email als dit een probleem is op het forum
              thx
              NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

              Comment


              • #8
                Ik post hier weinig maar lees al maanden en maanden mee. Ik bemerk gewoon dat Phille hier al sinds april niet meer komt. Hij heeft blijkbaar BD voorgoed verlaten. Niet verwonderlijk zo het hem op het laatst ook weer aanvielen. En dat terwijl hij een van de weinigen was die vele topics besteedt aan technische zaken en ze zo goed belichtte. Voor mezelf een zwarte dag toen ie weg was, maar ik kan er wel inkomen. Heel veel Nikon, maar ook andere merken gebruikers hebben van hem heel wat opgestoken.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by diafragma
                  Ik post hier weinig maar lees al maanden en maanden mee. Ik bemerk gewoon dat Phille hier al sinds april niet meer komt. Hij heeft blijkbaar BD voorgoed verlaten. Niet verwonderlijk zo het hem op het laatst ook weer aanvielen. En dat terwijl hij een van de weinigen was die vele topics besteedt aan technische zaken en ze zo goed belichtte. Voor mezelf een zwarte dag toen ie weg was, maar ik kan er wel inkomen. Heel veel Nikon, maar ook andere merken gebruikers hebben van hem heel wat opgestoken.
                  Inderdaad, ben er alvast één van.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Awel ik ben blij dat toch een paar mensen zien dat de Phille niet meer op dit forum verschijnt. Jammer , zeer jammer
                    Sorry Raf dat ik effe off topic ga maar dit moest er even uit.
                    Erwin
                    Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                    http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                    Comment


                    • #11
                      Inderdaad, toch nog een paar die hem missen Ja ook hier sorry Raf, dit moesten we effie kwijt

                      Comment


                      • #12
                        Dag W

                        Werk nu met een kodak pro 14n... maar ben er helemaal niet tevreden mee.
                        IK heb ook nog een D1.

                        Ik ben serieus geinteresseerd in die D2h maar het prijsverschil met de D100*D70 is wel heel erg groot.

                        op dit moment twijfel ik het meest tussen de D100 en de D70.
                        het schijnt dat die D70 zo goed is maar het voordeel dat de D100 heeft is dat ik er wel een batterij-grip kan op zetten en dat ik mijn SB28dx flits nog kan blijven gebruiken.
                        Vorige week heb ik een D100 getest tijdens discotheek-fotografie en hij deed het prima. Schitterend toestel als je het mij vraagt.
                        Nu heb ik ook nog iets van...wat gaat fotokina binnen enkele maanden teweegbrengen? Als er al nieuwe toestellen worden gelanceerd dan gaan de huidige waarschijnlijk in prijs dalen en is het misschien de moeite om toch nog even te wachten.
                        Maar ik kan niet meer wachten, want ze verwachten in de Versuz de fotografie die ik vorige week heb geleverd.
                        Moet maar eens gaan kijken op hun site in de gallery's van zaterdagavond.
                        De reeks van 10-07-2004 is met de D100 gemaakt en die van 26-06-2004 heb ik met de D100 gemaakt.
                        Tja mijn Kodak durf ik er zelfs niet mee naar toe nemen.

                        De andere foto's op de site zijn van een collega. Ik ben nog maar 2maal geweest.

                        Werk je zelf met een D2h???

                        Comment


                        • #13
                          waarom huur je geen toestel en probeert het eens uit ?

                          Comment


                          • #14
                            Dat heb ik met de D100 gedaan... maar de tijd dringt!!!

                            Ik denk dat het ook dit toestel gaat worden. Als het financieel makkelijker is ga ik zeker de D2h-richting uit.

                            Thanks iedereen

                            Raf

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by diafragma
                              Ik post hier weinig maar lees al maanden en maanden mee. Ik bemerk gewoon dat Phille hier al sinds april niet meer komt. Hij heeft blijkbaar BD voorgoed verlaten. Niet verwonderlijk zo het hem op het laatst ook weer aanvielen. En dat terwijl hij een van de weinigen was die vele topics besteedt aan technische zaken en ze zo goed belichtte. Voor mezelf een zwarte dag toen ie weg was, maar ik kan er wel inkomen. Heel veel Nikon, maar ook andere merken gebruikers hebben van hem heel wat opgestoken.
                              Een zwarte dag toen ie weg was? Heeft Phille ooit aangegeven hier weg te gaan dan?
                              Enne, zijn laatste post is van 6 mei, staat in zijn profiel.
                              Die komt vast wel weer terug, of leest misschien nog wel mee ook.
                              Suc6 met je D100!

                              Comment

                              Working...
                              X