Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 of Canon 10D + lenscombo's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D100 of Canon 10D + lenscombo's

    Ik ben een (voorlopig ) amateurfotograaf met de luxe van een mooi budget. Geld is niet perse het grootste obstakel, anderzijds als ik er zoveel aan uitgeef wil ik natuurlijk wel tevreden zijn achteraf.

    Tussen Nikon en Canon kiezen is voorlopig ook nog niet simpel omdat ik toch enigszins een idee wil hebben van wat ik qua lenzen ga kopen en er zijn na wat rondkijken toch wel verschillen in 't gamma van Nikon en Canon (en de alternatieven).

    Lenzen die ik zoek te kopen:
    * 24/28 - 70/85 (max ~1000EUR)
    * 70/85 - 200/300 (max ~1000EUR)
    * Fisheye (max ~500EUR)
    * Lens met lage aperture (<2) zonder zoom (max ~500EUR)


    Specifiek interessante Canon lenzen:
    * Canon 75-300/4-5,6 EF USM IS:
    Als die IS op iets trekt dan lijkt me dat een interessante lens voor type 2, ze is ook goedkoop

    Specifiek interessante Nikon lenzen:
    * Nikon 24-85/2,8-4,0 AF D IF Nikkor
    Lijkt me wel een mooie voor type 1
    * Nikon 80-200/2,8 D ED AF Nikkor
    Lijkt me een hele mooie voor type 2 (en nog enigszins betaalbaar) maar ik vrees een beetje dat gebruik zonder statief niet echt interessant gaat zijn

    Lage aperture en fisheye lijkt me voor geen van beiden meteen een probleem.

    Ik ben dus vooral op zoek naar tips qua combinaties van toestel en lenzen omdat eenmaal het toestel gekocht je vast zit aan 3rd party lenzen en wat de fabrikant zelf heeft.

    Groeten

    Blakar
    Nikon D7000 + D100 -=- Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM -=- Nikkor AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G IF-ED -=- Sigma EX 100-300/4 HSM -=- Nikkor AF 50m f/1.8D -=- Nikon SB28DX

  • #2

    Toevallig net volgend artikeltje tegengekomen : http://www.kenrockwell.com/tech/10dd100.htm