Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Standaard Nikon D 500 filmfunctie

Ik heb nul komma nul ervaring met filmen met een DSRL. Weet iemand hoe je moet instellen dat de camera zelf blijft scherpstellen tijdens het filmen ? ik veronderstel dat het manueel kan, maar dan moet je vanop statief werken, anders krijg je toch veel 'geschudder' in je beelden hé. Maar ik vroeg me af of de camera dat zelf kan 'volgen en bijsturen' ?

Standaard Re: Nikon D 500 filmfunctie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
    Ik heb nul komma nul ervaring met filmen met een DSRL. Weet iemand hoe je moet instellen dat de camera zelf blijft scherpstellen tijdens het filmen ? ik veronderstel dat het manueel kan, maar dan moet je vanop statief werken, anders krijg je toch veel 'geschudder' in je beelden hé. Maar ik vroeg me af of de camera dat zelf kan 'volgen en bijsturen' ?
    Ja en neen, je kan er voor kiezen om je toestel op AF-C in te stellen, dan op filmen, scherpstellen met de ontspanknop, filmknop in drukken
    en de onstspanknop half ingedrukt houden, dan krijg je continue AF correctie, maar moet wel in heldere omstandigheden, anders gaat je AF hunten
    en dat is nu ook de bedoeling niet.
    AF van de D500 is formidabel goed met de spiegel neer geklapt, maar met opgeklapte spiegel in filmstand wordt er scherpgesteld via de sensorpunten
    wat totaal niet zo een goed resultaat geeft.
    Hier ook weinig ervaring met filmen, maar ik denk dat manueel scherpstellen hier toch de meest aangewezen manier is, tenzij er hier zitten
    die meer ervaring hebben?

Tja, manueel scherpstellen, inderdaad....maar dan toch best statief gebruiken zeker ? Uit de hand is op zich al niet zo eenvoudig, en dan ook nog aan de ring draaien, zal de stabiliteit allicht niet ten goede komen...
    Toch bedankt om te reageren !

Nikon heeft workshops en 1 ervan is filmen met DSLR. Je moet eens kijken op de Belgische site van Nikon bij Nikon School

Soortgelijke discussies

1. Nikon D90 vs Canon eos 550D - filmfunctie
    Door Maudi in forum Camera's
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 mei 2011, 23:17
  2. D90 FILMFUNCTIE, problemen geluid
    Door igoeminn in forum Camera's
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 24 juli 2009, 10:09
  3. Compact m/filmfunctie of camcorder m/HD-Flash
    Door Kaneda in forum Camera's
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 7 juli 2009, 09:52
  4. D90 filmfunctie
    Door Sparrow in forum Chit Chat
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 26 mei 2009, 18:36
  5. welke compact camera heeft beste filmfunctie?
    Door nosewheely in forum Camera's
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 november 2007, 07:52

Regels voor berichten