Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon CP5700 met Metz 53Mz-3 Flash

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon CP5700 met Metz 53Mz-3 Flash

    Hallo,
    Heeft iemand ervaring met een Metz flash op een nikon CP5700? Ik heb mij vandaag een Metz 54MZ-3 aangeschaft en moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had . Na lang zoeken tot de vaststelling gekomen dat je eerst de flash moet opzetten en dan pas de camera, voor de rode ogen reductie neemt hij nog steeds het kleine lampje op de camera. Ingebouwde flash kan ik afzetten, maar blijft uitklappen (flitst dan wel niet). Doe ik iets verkeerd of is dit normaal met de CP5700 ?
    Groeten,
    Bert

  • #2


    Ik denk allicht al dat de ingebouwde flits uitspringt omdat
    het fotocelletje gebruikt word, dus das normaal.

    uwe flits staat wel degelijk in TTL stand?

    ik heb een flits met nikon voet. De externe flits is maar zichtbaar op de nikon als hij opgeladen is, dus logisch dat je hem niet ziet als hij afstaat. (bij mij althans maar t'is een oude).

    van die rode ogen zal ik ooit wel eens proberen.

    Groetjes,
    M.
    Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
    Olympus E-PL2 + 14-150.

    Comment


    • #3
      Maestro, de flits stond in TTL stand. Wat ik bedoelde met de flits eerst aanzetten was; als ik de camera opzet en daarna de flash (en wacht tot hij opgeladen is)werkt hij niet. Eerst Flash opzetten even wachten en dan de camera opzetten. Bij mijn analoge camera speelde de volgorde geen rol. (Is misschien normaal bij een digitaal toestel )

      Bedankt voor de reactie.
      Groetjes,
      Groeten,
      Bert

      Comment


      • #4


        wel als ik eerst mijn toestel aanzet en daarna men flits moet ik altijd eerst wel terug op het knopje duwen van de flits op de zijkant om hem te selecteren, anders gaat ie inderdaad flitsen met de ingebouwde.

        Groetjes,
        M
        Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
        Olympus E-PL2 + 14-150.

        Comment


        • #5
          Ik denk dat de mz53 een beetje overkill voor de 5700 is, je bent het beste af met de originele nikon speedlights, de 5700 is heel beperkt in de flismogelijkheden. Volgens mij is het enigste voordeel dat je met de 54 hebt, een groot richtgetal, maar deze flits is niet simpel in automode te gebruiken vind ik.
          Ps, moest je de metz willen verkopen, laat een kreet, ik sta op punt eentje te kopen.
          Rudy

          Originally posted by Bmattern
          Hallo,
          Heeft iemand ervaring met een Metz flash op een nikon CP5700? Ik heb mij vandaag een Metz 54MZ-3 aangeschaft en moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had . Na lang zoeken tot de vaststelling gekomen dat je eerst de flash moet opzetten en dan pas de camera, voor de rode ogen reductie neemt hij nog steeds het kleine lampje op de camera. Ingebouwde flash kan ik afzetten, maar blijft uitklappen (flitst dan wel niet). Doe ik iets verkeerd of is dit normaal met de CP5700 ?

          Comment


          • #6
            @ Bmattern

            Heb net een haast gelijkaardig vraagje van Dutch beantwoord



            Groetjes
            Jo
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Bmattern
              Hallo,
              Heeft iemand ervaring met een Metz flash op een nikon CP5700? Ik heb mij vandaag een Metz 54MZ-3 aangeschaft en moet eerlijk zeggen dat ik er meer van verwacht had . Na lang zoeken tot de vaststelling gekomen dat je eerst de flash moet opzetten en dan pas de camera, voor de rode ogen reductie neemt hij nog steeds het kleine lampje op de camera. Ingebouwde flash kan ik afzetten, maar blijft uitklappen (flitst dan wel niet). Doe ik iets verkeerd of is dit normaal met de CP5700 ?
              Werkt wel goed met CP5700, maar is wat aan de prijzige kant, je kunt ook van Metz net zogoed de 44 MZ-2 nemen, iets minder in richtgetal, maar zeker voldoende, zie ook http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Metz/MetzFlitsers.htm
              Ook de nieuwste Sigma EF 500 DG ST werkt prima op CP5700 zie ook http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Sigma/sigmalenzen.htm

              Comment

              Working...
              X